Gert skrev 2016-06-17 11:16:02 följande:
Det behöver ingen berätta för mig, jag vet att alliansen kommer sammarbeta med SD efter valet. Titta bara på den senaste partiledardebatten i riksdagen. Annie Lööf och Jan Björklund ler och har det roligt tillsammans med Jimmie Åkesson när han sätter dit islamistkramaren Gustav Fridolin. Även Stefan Löfven gillar egentligen Jimmie Åkesson, det märks i dessa situationer. Det är bara spel gör gallerierna när Löfven kallar Åkesson för en massa hemskheter.
Jag reagerade också på det breda skrockandet när stenar i glashus togs upp men det var långt ifrån en unik händelse. Sådant händer påtagligt ofta och mellan parter som skulle få de flesta att lyfta på ögonbrynen.
Man får en knäpp på näsan av hur nära politikerna står varandra rent socialt när man följer riksdagsarbetet.
Personligen så upplever jag det här spelet för galleriet direkt obehagligt - medan de själva gnuggar varandra varma i en sociala liten bubbla så underblåser de och hetsar fram sociala konflikter i hela samhället.
Varför ska folket bråka med varandra medan deras främsta företrädare i sak rullar skratt sinsemellan och önskar varandra en trevlig semester vid riksdagsårets slut?
Folket borde också leka politik.