Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Smartaste bästa tjejgängets nästa kandidat går ut i

Digestive skrev 2017-03-03 15:06:29 följande:
    Ok, det kanske inte är så dumt som det först lät i mina öron.

Tack för engagemanget och håll till godo med den sällsynta extremen - att ha ändrat på någons åsikt, via nätet inte minst!

Solig

Lägger till Tom Araya då bedriften var delad.
    Åh, för alla del.

Det är så lite så.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-04 12:25:11 följande:

Det Ygerman har sagt är att det kalla krigets civilförsvar inte ska tillbaka eftersom ett modernt försvar inte ska inte bygga på strukturerna från förr. Ygermandet pekar på att det är viktigare att Sverige har stora lager av bränsle än lager av livsmedel och att Sverige behöver stärka skyddet för såväl statliga som privata IT-system.

www.dn.se/nyheter/sverige/ygeman-kalla-kriget.../

Undrar vad Ygeman tänkt äta när ryska ubåtar och attackflygplan skurit av försörjningslederna till Sverige?

Ha kanske räknar med att kutta ned lite snabbt från rregeringskansliet och kunna handla färdigmat på ICA Munkbron? De har ju ändå det mesta.
  • Flash Gordon
    Moderno skrev 2017-03-05 21:20:43 följande:
    Om livsmedelstillgången stryps för hela Skandinavien (och, får jag anta, Finland, Baltikum, om hotet kommer från Ryssland, samt eventuellt Danmark och norra Tyskland), då kan man väl också föreställa sig ett scenario där beredskapslagren spärras av markinsatser? I så fall borde det finnas mindre anledning att bygga upp lager. 

Sverige borde dock definitivt ha satsat på att främja inhemsk matproduktion strukturellt och under längre tidsperspektiv. Det är oroande att det finns liten beredskap även under ett scenario som inte innehåller krigshandlingar. Bl.a. har det talats om från producenthåll om att brister på mejeriprodukter kan uppstå under våren (svensk grädde och smör bl.a.). För mig är det mer oroande än hotet om krig (och Rysslandshotet, mer specifikt).
    Som du redan fått svar så handlar det föstås om att samma ryska ubåtar sänker fartygen utanför den norska kusten också.

Antingen har vi lager eller så har vi inte.

Har vi det INTE så vet vi med 100% säkerhet att det inte finns mat.

HAR vi lager så kan visserligen ryska trupper ta över dessa men å andra sidan så har vi då satt in Tom Araya och hans hemvärnssoldater att vakta förråden så vi har åtminstone en hyfsad chans att faktiskt ha något att äta.

Och egen matproduktion? Om ryssen kommer i november?
  • Flash Gordon
    Tom Araya skrev 2017-03-07 21:05:32 följande:
    Jag väntar på Ygemans "kraftfulla åtgärder" mot kriminella, kriminellas brott, kriminellas våld, kriminellas bruk och tillgång till vapen, inte åtgärder mot lagliga vapen och laglydiga vapenägare som hittills är det enda han lyckats prestera.

Ygeman om dödsskjutningen: Tar till kraftfulla åtgärder nu

Inrikesministern till TV4Nyheterna: "Vi tar till kraftfulla åtgärder för att minska inflödet av vapen."

www.tv4.se/nyheterna/klipp/ygeman-om-d%C3%B6d...

Det kommer strax efter att han har utvisat de där 80000 som han talade om för ett år sedan.
  • Flash Gordon
    absalon skrev 2017-03-08 18:47:56 följande:
    En bra lösning på regeringsfrågan kan vara om det framryckande centerpartiet kan bilda regering med socialdemokraterna med Löfvén som statsminister efter valet 2018.
    Hur tänker du kring att Annie Lööf har utnämnt S och LO til huvudfiender?

Hur tänkte du att C:s önskemål om avskaffad arbetsrätt ska fungera ihop med S och LO?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-09 10:05:50 följande:
    Vad tänker du kring att Anna Kindberg Batra säger att moderaterna inte ska samarbeta med SD om moderaterna kommer i regeringsställning?
    Vad har det för betydelse för ett fantiserat samarbete S+C?

Håll dig gärna till ämnet.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-09 12:01:08 följande:
    Jag håller mig till det det ämne som du diskuterar i tråden d.v.s regeringsbildning. 
    Du har alltså inget svar på vad det du srev hade att göra med det faktum att C har tackat nj till S å det bestämdaste.

Du fick bara ett okontrollerat infall att nämna "SD" igen.
  • Flash Gordon
    nattuw skrev 2017-03-09 19:32:53 följande:
    Det är väl bara att göra som med MP. Locka med en ministerpost. Som politiker kan man inte låta petitesser som ideologi stå vägen för makt.
    Just där tror jag det blir svårt eftersom Annie står så längst från LO av alla svenska rikspolitker.

Man ska i och för sig aldrig underskatta en sosses makthunger, men att S skulle överge LO och kollektivavtalen för att blidka C och Annie Lööf - det finns inte på min karta i alla fall.

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-10 07:23:27 följande:

Jag tror att  både LO, S och C har förståelse för att landet behöver en stark regering och det handlar inte om makthunger.

Så, vem av dessa parter föreslår du ska ge sig på den punkten?

*en ganska så viktig punkt för alla tre parter*

Inte C va?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-10 22:50:36 följande:
    Det angörs av vem som vill vara vara med och ta ansvar för Sveriges framtids.
    Du villl alltså inte svara på vem av S/LO och C som du (som varandes uttalad sosse) tycker ska ge upp sin åsikt om arbetsrätten - för att få till den där S-C-regeringen?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?