Har du förtroende för regeringen?
SmalaSara skrev 2016-04-18 14:55:38 följande:
Förläng gärna debatten om du vill; men jag påminner gärna om varför det ständigt återkommer; Jag använde begreppet en (1) gång i meningen att jag tyckte vänstern skulle må bra av mindre influenser därifrån. Du ifrågasatte användningen av begreppet; jag skrev ungefär att jag syftade på Frankfurtskolan och analyser av maktstrukturer av kulturyttringar och i vidare mening samhället i stort; identitetspolitik. Att marxistisk analys för mig nödvändigtvis kopplar till kommunism, utan kopplas till en form av akademisk analys. Jag skrev också att jag tyckte att sådana analyser kan vara viktiga och intressanta men att det kan bli för mkt. Efter det har inte jag använt det förrän igår. Däremot har du själv i otaliga inlägg dragit upp detta begrepp. Som ett bevis på att jag inte röstar S (?). Det borde varit uppenbart för dig att jag inte trodde på någon konspirationsteori utan av slarv och brist på inblick i högerextrem retorik använde ett kontroversiellt begrepp. Jag har svårt att se någon annan anledning än att ta meningslösa poänger i en icke-debattJag skulle vilja påstå att det är en av de vanligaste kommentarerna här på FL, men dessa kommer från anhängare till ett helt annat parti än S.
Du kan kalla dig socialdemokrat, självklart - men det hindrar inte mig från att anse att du utifrån de åsikter du ger uttryck för inte hör hemma där.