SmalaSara skrev 2016-04-16 13:27:53 följande:
Negativ klang. Nyliberal ekonomisk politik tror jag är direkt skadligt för Sverige.
Det är fascinerande hur idéer om låga löner och privatiseringar ständigt förs fram som lösningar på problem trots att det inte finns något som helst belägg för att detta är hållbar ekonomisk politik.
Jag läser en del av Andreas Cervenka; det är visserligen rätt deprimerande ibland men han visar på problemen med dagens märkliga speedade kapitalism.
Ja, man får känslan att KD inte riktigt tas på allvar. Och det verkar oerhört svårt för dem att ändra på det. De har verkligen försökt de senaste åren men inget biter vad det verkar.
Har du läst "Historien om någon"?
En gammal barnbok där man får följa en tråd från ett nystan genom ett stort hus alla rum. Varje sida avslutas med en fundering om vad som kan finnas i nästa rum.
Lite så ser jag på trådarna här på FL, de kan faktiskt bli riktigt spännande när de inte följer den förväntade vägen - men det är klart det är ju jag det, medan du tycker att man ska hålla sig till ämnet.
Själv anser jag att man ska försöka vara konsekvent och kräva detsamma av sig själv som man begär av andra.
KD. En här tråden handlar inte om KD. Kan inte du starta en tråd om KD eftersom du nu anser att man ska hålla sig till ämnet som ju är vilket förtroende vi har för S.
Jag tror att Digestive skulle göra dig sällskap i tråden och att ni skulle kunna utbyta insikter som får - om inte världen så åtminstone - familjeliv att häpna.
Petar in några exempel på din inställning till att hålla sig till trådens ämne, om du för stunden bara glömt den :)
SmalaSara skrev 2016-04-15 10:23:54 följande:
Att det ska vara så svårt att hålla sig till ämnet?
Svara gärna på detta istället: Hur skulle en bra regeringsombildning se ut enligt dig? Givet dagens parlamentariska läge.
SmalaSara skrev 2016-04-15 10:25:06 följande:
För att återgå till ämnet; tycker du att vi behöver en regeringsombildning? Hur ska den se ut i så fall?
SmalaSara skrev 2016-04-15 14:13:03 följande:
För dig kanske det inte är ointressant. Men däremot för trådens ämne. Och mig. Och sannolikt resten av skribenterna.