Har du förtroende för regeringen?
Hursomhelst hörde jag med ett halvt öra någon förklara att hälften av samtalen som gått till den stödtelefon RK har hanterat inte har besvarats.
Googlade en smula:
www.svd.se/tekniska-problem-hos-roda-korsets-...
Och nu är Sverige utsett till världens bästa land för affärsverksamhet! goo.gl/Pe9ZCI
Minns ni vilken massa skit jag fick, när jag sa att Sverige var rena skatteparadiset för oss företagare.
Så nu lär det väl bli rena störtfloden om att Forbes har fel fel fel, eller att föreslagna skattehöjningar kommer att störta Sverige ner i ruinens brant, att det är Alliansen som ordnat det.., eller vad det nu kan vara som regeringshatarna kommer på.
Själv skiter jag helt i vilket, och glädjer mig åt att Sverige nu innehar 1:a platsen.
Ang #4517.
Vilket fantastiskt år det ha varit för Sverige, vi svenskar kan verkligen känna oss stolta och glada över vårt fina land.
För har ni tänkt på, att Sverige i inte bara är utsett till Världens bästa land för affärsverksamhet, utan Sverige blev även framröstat som Världens bästa land att leva i.
Så nu kan vi med fog påstå att Sverige är Världens bästa land.
Det enda vi behöver göra fortsättningsvis är att förbättar det vi är lite dåliga på idag.
Och det gör vi genom att hålla högerexrtremisterna SD borta från makten, andra extremister är så marginalliserade, att dom inte utgör nåt hot idag.
Det skulle inte förvåna mig, om SD:s anhängare av den sämsta och mest rasistiska sorten, snart blir så deperata att dom hjälper oss med den uppgiften.
J Åkesson har redan börjat med det, då han gett klartecken att fälla den allians SD sitter med i Gävle idag, för att SD inte fått igenom sina krav.
SD har i sann demokratisk anda blivit nedröstade, och som bekant gillar inte SD demokrati, utan SD anser sig ha rätt att kunna kräva, att deras förslag är vad som ska bli framröstade.
Du ifrågasätter alltså om Simon Wiesenthal Centret och Willy Silberstein, ordförande för Svenska kommittén mot antisemitism (och av judisk härkomst) kan förhålla sig tillräckligt objektiva för att bedöma vad som är antisemitism. Min uppfattning är att de kan det.