Digestive skrev 2021-09-30 13:16:12 följande:
Det må vara inom omnejd för mitt eget fält men nej, det är inte jag som har gjort studien. Det är den här studien som vi har pratat om och som jag hänvisade till med frågan:
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0050092
Jag är väldigt säker på att båda sidors populister känner så om varandra. Personligen har jag upplevt hur en sådan bubbla kan forma sig och på väldigt nära avstånd via min tidigare arbetsplats. Det är ett frustrerande hårt material i någonting som objektivt borde poppa direkt vid lite plötslig rörelse.
Nu var det dock i en tweet på Twitter som den före detta minister gav sitt utlåtande om Ivar Arpi i (liksom ett utlåtandet om hans politiska falang). Varför det gärna och med fördel håller sig just inom Twitter.
Aha, stereotyper kring liberaler och konservativa i USA
Du har inte funderat på att skruva upp relevanskontrollen. Det gäller även mitt påstående om twitterhögern - där jag inte har påstått att twittrande i sig är förkastligt - vad jag anmärkte på var det bland de brunblå agitatorerna här på FL så vanliga fenomenet att sila en händelse genom någon twitteridols förnuft - eller brist på förnuft.
Det är inte farligt att tänka själv. Det kan till och med vara nyttigt att motionera hjärncellerna ibland. Ta t ex blandfärshögerns äppelaktion här på FL ur ett skolgårdsmetaforperspektiv.
Vad handlade det då om. Jo, att ränna omkring på skolgården och skrika honom ignorerar jag, henne ignorerar jag - och så när folk antingen struntar i krumbuktandet eller också skrattar åt narcissistens uppmärksamhetsbehov så upplever hen att hen blivit kränkt.
Nåja, det finns ju folk till allt!