Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2021-09-17 05:40:54 följande:
    Jag tror inte för en sekund att Centern vill skydda DEMOKRATIN (folkstyret).

De vill "skydda demokratin" för att "demokratin" säger som de tycker själva, nu, idag. Lööf säger det faktisk rakt ut. Hon vill inte värna "demokratin". Hon vill värna "den LIBERALA demokratin".

En demokrati styrd av exempelvis konservativa krafter och idéer ingår inte där. Väljer väljarna "fel" så är det inte demokrati - den LIBERALA demokratin är hotad.
    Jag tror att C helt korrekt utgår från att orbanismen inte nödvändigtvis ska likställas med trumpismen.

Man kan inte utgå från att orbanister är oförmögna att förstå skillnaden mellan folkvalda församlingar och domstolar, så när C vill skydda domstolarns oberoende utgår man från just detta faktum.

Jag tror att det är helt rätt tänkt, visst kan man se på FL:s orbanister/trumpister med löje, men dessa är inte nödvändigtvis representativa för orbanismen.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2021-09-22 13:35:48 följande:

Det var ju tråkigt att regeringen och framförallt Mikael Damberg (S) har varit så ängsliga för att bli brunsmetade.

Vem kunde ha anat att en sinneslös brunsmetning skulle ge oönskade konsekvenser - till och med för syltryggarna i maktens korridorer?

Men det är väl bara att göra en Morgan Johansson (S) och se saker ur ett nytt perspektiv.

Hmm, du tycks utgå från att regeringen har anammat "ständigt lika kränkt"-högerns språkbruk och tänkesätt.

Med lite tur så kanske vi till och med kan få en ren sosse-regering efter nästa regeringsombildning och sossar i gemen bryr sig föga om att brunhögern försöker allokera den egna brunheten till att bara vara en del av en pk-agenda.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-09-22 22:33:40 följande:
    Det är nog bättre om Sverige styrs av folk som inte har en ynklig beröringsskräck inför diverse samhällsproblem. Där har vi en bra början innan vi kommer in på överkurs som ideologi.

Vad taket får för färg spelar föga roll om byggherren inte vågar ta sig ner i krypgrunden och lösa problemen där.

Rakryggad kompetens är det enda som är intressant i dagsläget och jag räknar med att bli besviken.
    Beröringsskräck och brunsmetning.

Jag tycker nästan det var hederligare när man skrev "Jag är inte rasist, men...".

Men snömoshögern tycks ha en stark tro på att man med hjälp av besvärjelseord kan fjärma sig från att få sin dynga definierad som just dynga, sitt snömos som snömos.

Men så är ju också snömoshögern drabbad av beröringsskräck gentemot språklig stringensGlad

Nåväl. Du har alltså haft en seans där du skådat att Mikael Damberg är rädd för att bli brunsmetad.

Själv är jag inte mycket för ockultism, min gissning utan att ha din inbillade förmåga att kunna pejla Dambergs innersta är att han inte bekymrar sig för eventualiteten att någon tuting skulle få för sig att han är rasistSkrattande
    Digestive skrev 2021-09-22 13:35:48 följande:

Det var ju tråkigt att regeringen och framförallt Mikael Damberg (S) har varit så ängsliga för att bli brunsmetade.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2021-09-23 18:12:37 följande:
    Det här utspelet hade säkert haft tyngd om någonting av det vore bättre än utspelen från snömoshögern.
    Där håller jag helt och hållet med dig.

Det känns skönt att veta att du nu förstått att du inte kan pejla Mikael Dambergs innersta.

Det tror jag aldrig snömoshögeraktivisten som för några år sen förklarade att hen pejlat samtliga miljöpartisters innersta och kommit fram till att nästan ingen av dessa innerst inne trodde på det de påstod sig tro påSkrattande

Hoppas att du inte gör en Lagerkvist av ditt uppvaknande. Du vet han som skrev "Gäst hos verkligheten".
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-09-23 20:59:28 följande:
    När du inte är bättre själv så sitter du i praktiken och försöker förödmjuka dig själv här.

Jag håller tummarna för ditt genombrott.
    Om du pekar på i vilket/vilka av min inlägg du upplever att jag pysslat med tankeläsning så finns det en viss möjlighet att jag kan hjälpa dig att förkovra dig i genren textförståelse.

Det skulle i bästa fall kunna innebär att din gäststatus i verkligheten blev mer permanent bosättning - och oss emellan - skulle det inte innebära ett lyft att ge sig i kast med uppgiften att förstå skriven svenska.

Fatta mod nu, Digestive. Du har inget annat att förlora än din tro på din telepatiska förmåga.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2021-09-24 17:24:41 följande:
    FDFMGA skrev 2016-03-16 22:40:38 följande:
    Du måste nog lugna ner dig [...]
    FDFMGA skrev 2016-03-17 00:46:49 följande:
    [...] så till den milda grad att du blir upprörd [...]
    Ad absurdum.

Det är svårt skrapa av sylten från syltande ryggar men visst kan du anta utmaningen om du vill.
    Nja, det är väl duktigt om du lär dig sylta och safta till den där danskursen du brukar berätta om. Då kan du ju bjuda på blåbärsmuffins och saft i pausen. Kex har ju tyvärr en tendens att falla ihop när man doppar dem.

Ha nu en fin fredagskväll, DigestiveGlad
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-09-25 09:40:15 följande:
    "Hemmets trygghet garanteras ytterst av fadern, som flankerad av sina söner, möter angriparen på tröskeln med yxa i hand."

Annars sätter man sig i säkerhet, ringer polisen, rapporterar pågående brott och låter vårt rättssamhälle ta hand om kriminella element.

Gängkriminella resonerar förstås inte på samma sätt utan vevar runt med vapen och skapar sitt eget interna samhällsalternativa rättssystem. Arpi stödjer alltså gängkriminellt beteende och du stödjer Arpi...

Och om han menar något annat får han skriva något annat.
    Aha, det låter som att hen tillber klanmentaliteten.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2021-09-25 12:33:51 följande:
    Appropå att ha en fördummad syn på sina meningsmotståndare

Inlägget belyser påståendet på ett sätt som är svårt att inte roas av Solig
    Fast bortom perspektivet att det kan vara roande att ta del av vissa skrivförsök så finns det en annan aspekt som inte är roande. Delar av tokhögern anser ju att staten tappat greppet om brottsbekämpningen, inte längre förmår att skydda samhällsmedborgarna.

Det är väl ur detta perspektiv man ska tolka yxhögerns vurm för att klanens män ska stå upp för familjen gentemot en fientlig och farlig omgivning.

Risken finns alltid att någon går från ord till handling och polisen har redan tillräckligt mycket att göra som det är - utan att de ska behöva hålla reda på förvirrade tutingar som förläst sig på tysk klanromantik.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2021-09-25 13:34:26 följande:
    I det yttersta tror jag de flesta står upp för familjen i nödvärn oavsett statens grepp för stunden. Men det kanske inte går ihop med din politiska hållning eller dylikt, vad vet jag.
    Nu har jag inte läst sagoboken som beskrivs här i tråden - och kommer heller inte att göra det. Patriarkal klanromantik är inte min genre.

Men visst kan man i vissa situationer behöva försvara sig, även om försvar i de flesta fall inte innebär yxhugg, utan att man undviker en potentiellt farlig situation, något jag för övrigt har försökt lära mina barn av bägge könen.

Nåväl, efter den tyska yxromantiken skulle ju Söderlunds "Det står en pöbel på min trapp" kunna vara ett alternativSkrattande

www.bokborsen.se/%20st%C3%A5r%20en%20p%C3%B6bel%20p%C3%A5%20min%20trapp
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2021-09-25 13:44:53 följande:
    Jo, det är en inte liten del av klanhögern som tror att Sverige befinner på randen till ett inbördeskrig där de själva är de som instigerar detta mot alla vänsterliberala kulturmarxister som upprätthåller den liberala demokratins repressiva diktatur. 
    Ja, man får väl hoppas att klanhögern nöjer sig med yxa till ord och inte fnattar bort till järnhandeln.

Kanske de borde lyssna till Contacts "Hon kom över mon" i stället för att böja tyska verb.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?