Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Snälltåget skrev 2021-08-25 09:57:47 följande:
    Nu är det så att ännu fler tycker MP har en rakt igenom usel politik. Ännu fler tycker MP's miljöpolitik inte är den bästa. Men du kan såklart ha hittat några hundra på Södermalm och det står dig fritt att tycka de är många.
    Nja, senast jag såg en opinionsundersökning där de tillfrågade fick svara på bästa parti för bästa politiska område så var MP det parti som hamnade i topp för miljön.

Jag tror du dels förväxlar dina egna undersökningar från pojkrummet med verkligheten och dels borde lyssna på din mamma när hon tar upp ämnet hur du ska kunna bidra till hemmets försörjning.

• FDFMGA
    Rataxes skrev 2021-08-25 22:34:08 följande:
    Nu är det ju mögeltalibanernas helrör som kläckt ur sig dumheter om alternativa byggnadsmaterial... Något som Bill & Bullshitvänstern som är beroende av det idiotpartiets stöd inte verkar bry sig om.
    Jag är obekant med vilka som utgör Bill & Bullshitvänstern - för min egen del så anser jag att MP:s miljöpolitik i praktiken är nästan  lika usel som den M och SD förespråkar.

Att jag förklarade för det numer bortgångna nicket att MP hamnar i topp sett till väljarnas förtroende partiernas miljöpolitik innebär inte att de hamnar i topp för mig.

Jag ser gärna att MP, L och KD hamnar under riksdagsspärren efter nästa val.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2021-08-25 22:34:27 följande:
    Ja det där är nog stark tobak för Ebba.. Adaktusson avfärdar totalt tanken med den brunblå alliansen.
    Mm, han lär ju inte vara ensam inom KD att ha en traditionell kristen kultur- och människosyn.
  • FDFMGA
    Missermajser skrev 2021-08-29 12:22:41 följande:
    De brukar ju vara väldigt vreda på regeringen för vad kommuner beslutar annars.. Kanske smidigt att ha det så för populister...
    Det skulle kunna vara en slags definition på högerpopulismen. att de vill bestämma hur det ska vara och om det de bestämt blir fel vill de att det ska vara bestämt att det de bestämde ska vara någon annans fel.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2021-08-30 11:42:14 följande:
    Det är lätt att tro att Expressen/GT bett myndighet/minister om en kommentar angående BRÅs rapport och Expressen/GTs reportage - varvid pressekreteraren skickar ett SMS

Detta förvandlas nu av brunhögern till att 'regeringens representant hör av sig till fri och oberoende media och har åsikter' 

Vad som egentligen har utspelat sig hoppas jag kommer fram
    Haha, det lär ju finnas skäl till att artikeln är så oerhört kryptisk.

Sannolikt har Expressen/GT försökt koka soppa på en nubb - vilket iofs är fullt tillräckligt för att konspirationshögern ska börja sörpla i sig anrättningen.

Nu ska jag hoppa över till tråden där forumets skickligaste högeryttrar diskuterar det faktum att regeringen vill införa diktatur
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2021-08-30 21:16:16 följande:
    Fortfarande vet ingen hur kommunikation, fråga, svar gått till.. Vem har kontaktat vem egentligen?
    Det där är ju anmärkningsvärt.

Nåja, det behövs inte mycket för att hörsägenhögern ska tända till på alla cylindrar.

Mest sannolikt är väl att Expressen i vanlig ordning försökt konstruera ett fjäderfä av några dun.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2021-09-08 08:53:53 följande:
    Allt i ett gott syfte förstås (att rädda upp sina egna misstag) till skillnad från i Budapest där regeringen gör det i "onda " syften.

Men låt den här regeringen sätta prejudikat för vad man kan och inte kan göra så ser vi sedan hur en blå-gul regering kan använda samma regler när de får makten.

[eller "griper" makten som regeringens företrädare kallar det]

.
    bulletin.nu/debatt-i-fallet-cementa-har-staten-malat-in-sig-i-ett-horn

Från principiella utgångspunkter är den obehagliga frågan om statsmakten en annan gång kan gå till väga på motsvarande sätt. Vad händer om en regering vill "runda" regeringsformen med en snabblag på något annat rättsområde?
    Jag såg att C vill skydda  demokratin i Sverige genom att stärka domstolarnas oberoende.

Det tycker jag är föredömligt - man kan inte slappt utgå från att ledande politiker inom den brunblå trojkan är lika okunniga som aktivisterna här på FL där få om ens någon förstår skillnaden mellan myndigheter, domstolar och politiskt valda församlingar.

Många bruna här på FL vurmade starkt för Donald Trumps försök att styra domstolarna, oklart dock om de förstod vad han försökte åstadkomma.

Nåväl - om demokratin i USA stod pall för angreppen från den bisarre clownen i USA så ska väl demokratin i Sverige klara av angreppen från Trumps ättelägg här  Solig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-09-07 19:32:46 följande:
    När andra pratar politik väljer du att leka med kritor. Bra val!
    Övning sägs ju ge färdighet. vem vet - kanske att hen presenterar ett av sina alster här så småningom.

Men så förvirrad hen kommer att bli när hen upptäcker att gult och blått blir gröntSkrattande

Då kommer hen nog att tvingas omarbeta sin politiska analysmodell, kanske till en något högre nivå - typ förskoleklassen.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?