SmalaSara skrev 2016-04-20 23:42:43 följande:
Inte fullt lika stark? Är du allvarlig?
"Syltrygg" och "kulturmarxism" är öht inte jämförbara.
Syltrygg betyder ryggradslös eller kappvändare.
Är det egentligen den kontroversiella S-märkta debattören Johan westerholm som irriterar dig? :
ledarsidorna.se/2015/02/syltryggarnas-parad/Det handlar om en sammantagen bedömning. Självklart är "kulturmarxism" en betydligt starkare språklig extremistmarkör än "syltrygg", men det innebär inte att "syltrygg" är en svag markör. Jag behöver inte gå in på vad du länkade till när du skulle visa att "kulturmarxism" är en vedertagen benämning eftersom ditt inlägg togs bort, men Wikipedias definition säger mycket om användarna av begreppet.
Om du testar att googla på syltrygg så kommer du framförallt att få träffar från extremisthåll, nu senast var det Linus Bylund som kallade Sveriges journalister syltryggar. Ett obehagligt ord tycker jag, just på grund av vilka som använder det.
Får jag fråga varför du tror att du så ofta hamnar i ändlösa diskussioner om diskussionen i sig. Du frågade vad jag ansåg om en artikel. Jag svarade på den frågan dels för att det blir så tjatigt med metadiskussioner i längden men också för att artikeln i sig är ett intressant avstamp till en diskussion om debattklimatet kring invandring, även det en slags metadiskussion men så mycket mer intressant..
Jag fick inget svar på mitt svar. Tror du att det förvånade mig.