Har du förtroende för regeringen?
Jag kan hursomhelst inte erinra mig att du någonsin har varit så fri från sakfel som i ditt räkneinlägg, då bortser jag från dina utropsversaler.
Nu får Regeringen Löfven kritik från Jök-kollegan Nyamko Sabuni angående coronahanteringen:
www.svt.se/nyheter/inrikes/sabuni-om-krisen-regeringen-gor-inte-tillrackligt
Precis som du säger FDFMGA så görs det aktiv smittspårning i alla delar av landet, men eftersom smittan är olika utbredd i olika regioner och områden så är det i olika omfattning och i olika grupper smittspårning görs.
I storstadsregionerna med omfattande allmän smittspårning skulle förmågan som fanns att testa/smittspåra göra mest nytta inom vård och omsorg - allmän smittspårning skulle inte minska spridningen.
I områden där smittan inte är så utbredd har det hela tiden fortsatts testa/smittspåra på samma sätt som det gjorts från början.
Detta enligt en av de dagliga informationsträffarna förra veckan.
Det har länge stått klart att Tegnell anser sig lite bättre än alla andra. Mängder av forkare, doktorer, professorer samt utländska motsvarigheter har kritiserat Tegnell och den svenska regeringen. Men Tegnell är som en gås och erkänner inte att han har fel förrän ännu fler dött. Tegnell gör sig större än vad han är när han avfärdar alla andra vetenskapsmän. I detta avseende är han självutnämnd.
Resultaten talar för sig själva. Jämfört med våra grannländer har Sveriges strategi lett till att tusentals människor mist livet.
Löfven har nu en heltidsanställd talskrivre så att han inte ska behöva tänka själv när käften mal på utan kontakt med hjärnan.
Stor i orden liten på jorden stämmer bra på Hobbitten!