Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2020-01-05 22:23:19 följande:
    November Rain skrev 2020-01-05 21:14:15 följande:
    Nu skiter jag i SD och andra partier, nu sa jag bara vilket farligt parti sossarna är! Dom har sålt ut Sverige så det är därför dom fjäskar för alla arabländer och muslimer.
    Jo.

Ungefär som ovan kan man tänka sig de arga lapparna i tvättstugan från nyhögern.

Tillsammans med en redogörelse för att Nyhögerns Forskningsinstitut anlitats för att  tillfråga samtliga husets hyresgäster om tvättstugesituationen. Resultat: Drygt 125 procent anser att utbölingar inte har något i tvättstugan att göra; Dessutom anser 175 procent det vara tvättstugeförräderi att tvätta kulörtvätt i den maskin nyhögern brukar sätta en lapp med budskapet OBS!!! ENBART VITTVÄTT.

Och däremellan anser 119 procent att allt är sossornas felSkrattande

Hmm, inte sossornas, sossarnas ska det vara.

Måste vara tryckfelsnasse som varit framme.
  • FDFMGA
    Prickigt block skrev 2020-01-05 22:43:14 följande:
    Nej, det är kossornas fel. De fiser för mycket.
    Och inte kan de räkna heller.
    Mm, Nyhögerns forskningsinstitut har visst kommit fram till att 125 procent av kossorna är sossar och att allt är deras fel.

Kor, koranen, du vet.

Nu cirkulerar de främsta tänkarna inom nyhögern kring problemet och däremellan tar man sig en tupplur innan man åter tar sig an problematiken med att rötan i den svenska har förgrenat sig till kreaturenSkrattande
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2020-01-06 08:44:32 följande:
    Mm, Nyhögerns forskningsinstitut har visst kommit fram till att 125 procent av kossorna är sossar och att allt är deras fel.

Kor, koranen, du vet.

Nu cirkulerar de främsta tänkarna inom nyhögern kring problemet och däremellan tar man sig en tupplur innan man åter tar sig an problematiken med att rötan i den svenska har förgrenat sig till kreaturenSkrattande
    Hmm, rötan i den svenska folkstammen, skulle det ju varaGlad
  • FDFMGA
    nihka skrev 2020-01-06 01:31:58 följande:
    Det känns väl gott att dunka FLs största rasist i ryggen år efter år eller så är det så klent ställt att man inte märker elefanten i rummet

Javisst och även sionister vallas av sionisthataren. Alla är ju inte så picky när det gäller umgänget bara man får lite låtsasmedhåll ibland.

Det är klent ställt med det källkritiska förhållningssättet och klent ställt med omdömet när man inte avvisar personer som kallar sitt politiska motstånd för "förståndshandikappad".
    Efter att ha tagit del av den månadslånga diskussionen där så gott som samtliga av nyhögerns representanter på FL bejakade hens matematik och hens semantik häpnar jag fortfarrande över den uppvisning okunnighetens styrka gav prov på.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-06 02:17:33 följande:
    Det är nog bara FDFMGA och gelikar som kan få för sig att håna, häckla och förnedra avsändare under flagget >>hot om våld<<.

Men, men, det är bara för sosse-adeln att skratta vidare och påminna folket om varför de blir mer och mer hatade av gemene man.

Vilket förbannat jävla skräp.
    Nja, jag hotar ingen med våld, vare sig här på FL eller i verkligheten.

Dina arga och i mitt tycke märkliga tvättstugelappar till trotsSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-06 09:09:39 följande:
    Fortfarande kul märker jag...

...tänk att våld kan vara så skojigt när det inte drabbar FDFMGA själv.
    Nej, lapparrna där jag påstås vara en knarkare som sitter i min kvart och plockar med mina kanyler eller blir hög på en fix tar jag inte på allvar.

Överhuvudtaget så utgår jag från att de arga lapparna sällan säger något om måltavlan för dem - men kanske mer om avsändaren.

Skulle jag ha tagit alla de personangrepp som jag fått genom åren på FL - eller de hot om våld som förekommit - på allvar skulle jag inte skriva här längre.

Mig veterligt finns det bara en vänsterdebattör på FL som drabbats på riktigt, såtillvida att man tog reda på hens verkliga identitet. Hen är inte kvar här på FL.

Det är delvis mot den bakgrunden du kan tolka min reaktion på din uppmaning till en skribent för några år sen att outa sin verkliga identitet.

Det som står i tidningarna om att personer som uttrycker åsikter offentligt, åsikter som inte anses rumsrena i den nyauktoritära åsiktskorridoren, ofta drabbas av ett massivt hat och hotdrev är ingen saga, inte ens en ond saga - utan verklighet för de som drabbas.

Nåväl. Själv hotar elelr hatar jag ingen - däremot kan jag stundtals tänka mig att skämta utifrån de ofta lika illa skrivna som styltiga pekoralen - men däremellan bryr jag mig inte särskilt.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-06 09:39:34 följande:
    Ja, visst var det läge att skoja bort saken...

...i vanlig ordning ska folk och öden förminskas när sosse-adeln känner sig förmer.

Gott så ältaren. Tänk att det är så synd om dig att du behöver leta flera år tillbaka bland Familjelivs händelser och ta upp andras olycka här för att ha - i ditt tycke - någonting att säga.

Jag tolkar det som att du inte har någonting att säga, ungefär som S i stort.
    Digestive skrev 2020-01-06 10:00:48 följande:

När folk som nästan uteslutet argumenterar genom >>Ad hominem abusive<< känner att de har rätt att klaga över personangrepp.

Sosse-adeln - med rätten att förolämpa sina meningsmotståndare.

Folket förmer.

Digestive skrev 2020-01-06 10:35:04 följande:

>>1. Allmänna regler

Inlägg med nedsättande eller kränkande kommentarer mot Familjeliv, dess medlemmar eller annonsörer tolereras inte. Generellt sett gäller att man ska behandla andra med respekt. Nedsättande kommentarer eller ett övermått av svordomar är inte tillåtet. Om man inte håller med kan man framföra det på ett ödmjukt och sakligt sätt eller välja att inte svara alls för att undvika onödiga dispyter som inte för diskussionen framåt. Familjeliv kommer inte att stoppa inlägg som ger uttryck för mindre accepterade åsikter så länge de framförs på ett respekterat och seriöst sätt. Generellt sett bör sakfrågan diskuteras och inte personen bakom åsikten.

- Inlägg med provocerande innehåll eller tillrättavisningar utan respekt tillåts inte.

- Inga språk/stavnings kommentarer, det centrala är inläggets budskap.

- Inga förlöjliganden, respektera andras åsikter.

2. Diskussioner om personer

Nedsättande diskussioner som behandlar enskilda människor, oavsett social status eller eventuellt kändisskap, accepteras inte.

- Det är under inga omständigheter tillåtet att skriva på ett kränkande eller nedvärderande sätt om någon individ, inte heller att sprida rykten eller förtala någon.<<

Tänk den som ger sig i kast att räkna hur många gånger folket förmer har brutit mot dessa regler...

Utmärkt, ta nu och läs reglerna ordentligt, mening för mening.

Däremellan kan du ju fundera över hur dina egna inlägg förhåller sig till dessa regler.

Generellt tror jag att nyhögern har svårt att förhålla sig till regler och då inte enbart uppföranderegler utan också språkregler och matematiska regler.

Detta i stort som i smått medan sossar har en tendens att anse att samma regler ska gälla alla - men att man naturligtvis följer reglerna även om det är lite si och så med regelefterlevnaden bland andra.

Känner du till Kants kategoriska imperativ?

• FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-06 11:05:57 följande:
    Sköter du dig efter reglerna så har inte heller jag någon anledning att tänja på dem...

...så enkelt är det.
    Åh, jag försöker följa reglerna oberoende av dina eller andras aktiviteter. Du måste ha hittat en rad i regelverket som inte är synlig för migSkrattande

Det vore mig fullständigt främmande att anpassa mig till nyhögerns personcentrerade diskurs.

Tja - det kanske har hänt någon enstaka gång när den där däremellanpersonen har kopierat mitt nick, FDFMCA var det visst senast - som jag antytt något om navelludd och en gång kallade jag visst en KD-potentat för Andaktusson

Men det är undantagen som bekräftar regelnSolig

• FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-06 11:35:11 följande:
    Du har systematiskt ljugit om min utbildning samt hånat mig för den, hänvisat mig till specialpedagoger, bett mig följa med sjuåringar till skolan för att studera matematik samt insinuerat att jag tolkar text autistiskt.

Vad jag på rak arm kommer på från blott december månad.

Lägg till allt nedsättande som du tillskriver diverse grupper som du har placerar mig i och man har en buffé av >>Ad hominem abusive<< att vada i.

Det här är din huvudaktivitet på Familjeliv. Helt hopplöst och de dubbla måttstockarna är de mest utslitna verktygen i din bod.
    Ja, jag tog upp det orimliga exemplet med en sjuåring som inte hade några problem med att  vare sig att förstå vad däremellan betyder eller varför en population inte kan vara 125 procent. Men min pedagogiska förmåga räcker inte alltid till och jag är övertygad om att någon som du eller andra inte bildligt talat reser ragg inför skulle ha lättare att förklara orimligheten för dig eller andra.

Jag tror också att du tolkar reglerna lite felaktigt på grund av personcentrering - är man för nästippsorienterad så kan man ju tolka allt som är ett angrepp på ens egen politiska plattform som ett personangrepp.

Någon skriver härovan att man måste vara förståndshandikappad om man röstar på S. Själv tycker jag att det är olustigt och plumpt, men kanske enligt reglerna på FL.

Min tes är ju att nyhögern drar till sig personer vars kunskaper inte precis är lysande och att det verkar finnas en intern diskurs som närmast fungerar som en katalysator för kunskapsförträngning inom den åsiktsinriktningen.

Jag förstår att man kan tolka detta personligt - men i så fall blir allt personligt.

Dessutom är jag ju sosse och gnäller alltså inte när jag får inlägg borttagna utan försöker i stället att anpassa mig.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-06 12:22:44 följande:
    Nu är det här bara ett axplock av sådant du skickar åt mitt håll men du menar alltså att sådant här ska tolkas opersonligt?
    FDFMGA skrev 2019-12-13 20:17:11 följande:

Mm, det är fullt möjligt att lära en papegoja att säga Polly vill ha kaka. Det innebär inte att papegojan förstår innebörden av begreppen.

Du har inga små barn i din närhet, i så fall kan du ju följa med till skolan och visa läraren exemplen så kan hen kanske hjälpa dig att förstå.

Mm, det är min uppriktiga mening utifrån en bakomliggande nästan mållös häpnad över att du och andra skulle ha nytta av att diskutera exemplet med en person ni uppfattar som opartisk och som har hyfsade språk- och mattekunskaper.

Det finns nog inget som har förvånat mig mer på nätet än det faktum att man inte omedelbart begriper orimligheten i exemplet, utan i stället mekaniskt börjar räkna. Antingen genom att subtrahera 25 procent socialdemokrater från 75-procentgruppen (som om dessa inte skulle finnas kvar i den gruppen bara för att man ändrar sort på dem) eller genom att inte förstå att det i däremellangruppen är 50 procent som inte ogillar SD.

Och som grädde på äppelpäronmoset då påståendet att man antingen måste gilla eller också ogilla något.

Ja, jag är övertygad om att du och andra skulle ha nytta av att förstå varför exemplet är så absurt, i synnerhet förstå samspelet mellan språk och matematik och den nyansrikedom det skulle kunna skänka till en dikotom föreställningsvärld.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?