Digestive skrev 2020-01-06 09:09:39 följande:
Fortfarande kul märker jag...
...tänk att våld kan vara så skojigt när det inte drabbar FDFMGA själv.
Nej, lapparrna där jag påstås vara en knarkare som sitter i min kvart och plockar med mina kanyler eller blir hög på en fix tar jag inte på allvar.
Överhuvudtaget så utgår jag från att de arga lapparna sällan säger något om måltavlan för dem - men kanske mer om avsändaren.
Skulle jag ha tagit alla de personangrepp som jag fått genom åren på FL - eller de hot om våld som förekommit - på allvar skulle jag inte skriva här längre.
Mig veterligt finns det bara en vänsterdebattör på FL som drabbats på riktigt, såtillvida att man tog reda på hens verkliga identitet. Hen är inte kvar här på FL.
Det är delvis mot den bakgrunden du kan tolka min reaktion på din uppmaning till en skribent för några år sen att outa sin verkliga identitet.
Det som står i tidningarna om att personer som uttrycker åsikter offentligt, åsikter som inte anses rumsrena i den nyauktoritära åsiktskorridoren, ofta drabbas av ett massivt hat och hotdrev är ingen saga, inte ens en ond saga - utan verklighet för de som drabbas.
Nåväl. Själv hotar elelr hatar jag ingen - däremot kan jag stundtals tänka mig att skämta utifrån de ofta lika illa skrivna som styltiga pekoralen - men däremellan bryr jag mig inte särskilt.