Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2020-01-03 10:10:18 följande:
    Inte ens jag orkar med deras idioti längre. Föredrar numera flashback som dessutom har en fungerande moderering som sätter p för dylikt beteende.
    Mm, på Flashback så kommer du nog att passa in utmärkt.

Fast det blev rätt många år ändå på FL för dig.

Lycka till på ett för dig mer tillrättalagt forumSolig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 10:05:22 följande:
    Att folket inte röstade på ett sådant vis förklarar en del av missnöjet med regeringen i fråga, 

Varför drar inte du och FDFMGA någonting gammalt över er? Det är bara ni och gelikar som älskar detta toxiska debattklimat.
    Nja, att du inte känner till grundlagarna är knappast Padiracs fel.

Själv anser jag för övrigt att narkotikamissbruk är toxiskt, apropå skrikhögerns bildspråk som tycks vara kryddat med fixar, kanyler och kvartar.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2020-01-03 10:17:11 följande:
    Avkrimininalisera, inte legalisera. Det är nog för svårt för de

vänsterblivna hjonen att förstå skillnaden. Tycker man att en narkotikapolitik som medfört att landet har näst högst narkotikarelaterad dödlighet i EU är bra, så har man nog inte förstått någonting av resonemanget överhuvudtaget.
    Ungefär detsamma. Det som inte är olagligt är legalt.

Själv har jag inte mycket till övers för snorungar som knarkar, oavsett deras ålder.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2020-01-03 10:23:37 följande:
    Nu har jag ju varit aktiv på flashback längre tid än på FL, att jag just nu föredrar FB innebär inte att jag kommer att vara helt inaktiv på FL, kanske till förtret för entouraget med bihang.
    Inte för min del.

I viss mån vill  vi alla få våra fördomar bekräftade - och en av mina är att nyhögern här på FL fungerar som ett litet kotteri och du är en av dem som brukar befästa min uppfattning som med cementblandare.

Jag ser gärna att du fortsätter skriva härGlad
  • FDFMGA
    Tantenalice skrev 2020-01-03 10:43:15 följande:
    Alla är lika mycket värda? Ja förutom dom som har missbrukar problem eller inte tycker som dig =P Tack för du är så öppen med ditt människoförakt =) gör de lättare för oss att vinna röster =) Mer gärna visa ditt hat 
    Välkommen tillbakaSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 10:39:21 följande:
    Haha, ok. Du hittar mycket i din tesump du. :)

Ja, oj, oj, ord! - till och med symboliskt menade ord, den värsta sortens ord!!! :( Det är inte mitt fel att du ständigt ska håna, häckla och förnedra - jag är bara olyckligt medberoende i det. ;P
    Nja, grundlagarna är inte tesump.
  • FDFMGA
    Tantenalice skrev 2020-01-03 10:59:52 följande:
    Blev du lite kränkt nu sötnosen Nawwwww va gulligt längtar efter dina tårar 2022  

Tills de underhåll mig med dina upprörda inlägg =P och värva mer röster åt högern 
    Nej, ett av mina uttalade syften med att skriva här är ju att visa hur lättkränkt skrikhögern är och att anhängarna sällan når upp till en språklig eller kognitiv nivå där de kan avhålla sig från personangrepp vid affekterade tillstånd.

Enbart i dag och i den här tråden står ju personangreppen som spön i backen och förmodligen är den eller de som beklagar sig över hur de blir behandlade helt oförmögna att se på hur de själva agerarSkrattande

Det var just det som frapperade mig när jag började skriva här - att kotteriet var rätt jovialiskt när man fick flabba inbördes men oerhörd lättkränkt när någon synade bakgrunden till flabbandet.

Det finns ju skäl till att nyhögern också kallas höhö-högern.
  • FDFMGA
    Tantenalice skrev 2020-01-03 11:01:45 följande:
    Varför använder du nedvärderande uttryck mot folk med missbrukar problem? Är det vanligt att du sparkar neråt? 
    Jag är ju sosse.

Vi sossar tror inte att dalt är ett salutogent förhållningssätt, det är snarare nedvärderande att anse att de som bryter mot lagen ska strykas medhårs.

Bättre att ställa krav, tycker vi sossar.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 11:19:11 följande:
    Vad i hela fridens namn har krav och nedvärderande attityder med varandra att göra? Förklara hur det nödvändigtvis hänger ihop ur det där >>sosse<<-perspektivet.
    Jag har inget till övers för signalpolitik, i synnerhet inte när signalen är så tydlig som den drogliberala är.

Jag har sett tillräckligt många flumma runt i cirklar och gå ner sig totalt för att inse att det ytterst handlar om dem och deras vilja att åstadkomma en förändring i sina liv.

Samhället kan undrlätta vägen bort från missbruk eller försvåra. Drogliberalismen underlättar i stället vägen till missbruk och försvårar vägen bort från missbruk.
  • FDFMGA
    Tantenalice skrev 2020-01-03 11:13:28 följande:
    Naww mer tårrar glädjer mig gråt mer för mig =) 
    Tja, kanske så.

Men hellre såg jag ju att man tog sig samman, skaffade en ryggrad och slutade med kränkthetsvalserna.

I viss mån kan man nog likna nyhägern vid ett barn som skämts bort av föräldrar som saknat varje tillstymmelse till förmåga att sätta gränser.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?