Kverulant67 skrev 2019-12-25 23:02:53 följande:
Se så! Fortsätt med ekvationen nu när du lyckats lösa det första, dv s 25% för SD! Så hamnar du kanske rätt någon gång....
Nu vet jag ju efter ha tjafsat med ej i många år under olika profiler att du aldrig någonsin skulle krypa till korset och erkänna att du har fel....
Tja om du tror att det var tomten som gav mej 5a sista året så.... Kan säga att jag slet hårt för den, stod nära 5:a men inte riktigt. Frågade matteläraren i maj vad som krävdes för en 5a, han svarade att jag var nära men får du alla rätt på sista provet så är du värd en och skall få den.Jag klarade det!
Du kan var hur hånfull (som du nu är) hur du vill, men jag tror jag ju inte förutom dina 5 underhuggare här ger dej några sympatier eller lockar fler folk till vänstern, snarare tvärtom!
Hmm, jag blev inte särskilt förvånad över att du inte besvarar min fråga om det är okej för dig att postar ditt exempel i en särskild mattetråd
De matematiska piruetter du och ansdra gjort har jag redan kommenterat med att det inte hjälper om man mekaniskt kan utföra vissa piruetter när man inte förstår deras innebörd.
75 procent ogillar SD men därefter gör du en krumbukt och drar ifrån 25 procent sossor och så lägger du till 50 procent och får 100.
Inte desto mindre finns de 25 procenten kvar, ogillar SD samtidigt som de skrattar glatt åt mattecirkusen FL:s vurmare exekverar.
Och 75 plus 50 är och förblir 125.
Minns du Man och nöjd. Hen påstod att hen räknat ut att SD skulle få 150 procent i ett kommande val. Hen hade visst extrapolerat ökningen och passerat 100 procent utan att förstå vad detta innebär rent betydelsemässigt
Är det okej om jag postar ditt bisarra exempel som en mattefråga i en ny tråd?