Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Har du förtroende för regeringen?

klyban skrev 2022-05-24 10:30:51 följande:

[en massa ord i munnen på andra]

Ett konstant halmgubbsbygge berättar enbart en enda sak - intellektuell kapitulation.
    Padirac skrev 2022-05-24 12:36:06 följande:
    Så, bygger du din kritik på att vi inte vet så mycket?

Inte mycket substans i kritiken skulle jag då säga.
    Vad är det för kritik som jag har byggt genom att posta en tidningsartikel?

Jag tyckte att jag var tydlig när jag påpekade att det inte finns tillräckligt med information för höga toner. Du förstod inte det som att eventuell kritik får vänta tills tillräcklig information finns?
    Padirac skrev 2022-05-24 17:41:58 följande:
    Så du vet inte vad kritiken handlar om - ändå tar du till höga toner om rikets säkerhet.

Det finns visst folk till allt.{#emotions_dlg.flower}
    Jag frågade dig om varifrån du hade hämtat kritiken som du tog upp. Har du fortfarande inget svar att ge?

• Digestive
    klyban skrev 2022-05-25 11:29:33 följande:

Sakligheten är som bortblåst nu och när populismen av dig blev ifrågasatt.

Men visst är det intressant att du gör ett påstående om regeringen och FHM som, är desinformation.

Förstår det är pinsamt när det är så uppenbart och vad som är halmgubbe med att vi hade en Myndighet som sköter COVID-19 frågan och visade sig ge den tredje lägsta överdödligheten.

Aldrig sett extremhögern och desinformatörerna försvinna så snabbt ifrån ett ämne innan.
    Där fakta som kommer berättar de inte bara hade fel, utan in åt i helvete fel också.

Och varför du desinformerar Amerikaner, det är en gåta, är det så enkelt att du inte ens vet vad som sker i Sverige?

Du var säkert en som påstod att regeringen med de tillfälliga lagarna skulle göra Sverige till en diktatur, men det vet vi bara är en projicering det med.

Det är inte för intet SÄPO varnade för desinformatörerna kring COVID-19 hanteringen, och hur du tror din desinformation ska ändra fakta.
    Ja, det är en helt olöslig gåta, då efter denna punkt så börjar man istället låtsas att vissa saker inte existerar i hopp om att ingen ser det som glöms.
    Men oftast är det mycket enkelt att se.

Jag kommenterade att vi inte hade beredskap nog för att skydda våra äldre, det var min kritik angående Sveriges pandemihantering - ska man tolka dina halmgubbar som att du tycker det var bra att vi inte kunde skydda våra äldre?

Du specificerar aldrig vad som skulle vara desinformation vilket innebär att det aldrig går att bemöta. Tanken är att du ska kunna upprepa detta påstående obehindrat ad absurdum och strategin är fullständigt uppenbar.

Precis, det är mycket enkelt att se. Jag har debatterat i 25 år och har inte tid med sådant här, det bekommer mig inte och jag bryr mig inte heller om läsare som går på dina simpla knep.

Du kan fortsätta kasta ordväggar åt mitt håll men det slutar bara med att du kommer ner på jorden igen. Du stjäl bara tid och har av någon anledning fått för dig att du är värd den, det är du inte.

??? ?????

• Digestive
    klyban skrev 2022-05-25 12:35:19 följande:

Vi står här fortfarande med att du gav Amerikaner desinformation och du verkade även stolt över detta.
    Och nu försöker du låtsas om att du inte vet vad den är.

Fakta berättar att FHM har gjort ett gediget och ett helt korrekt hanterande av frågan, och högerextrema, extrem populister och desinformatörer sprang åt andra hållet när fakta kom på bordet och berättade att vår strategi har gett den tredje lägsta överdödligheten.

Älskar hur dessa har slösat bort två år på att ha helt fel i en fråga och på många punkter.
    Såklart de låtsas om att det aldrig har skett, detta gör ni med att glömma av saker och ge desinformation.
    Är verkligheten så jobbig för din agenda att du inte längre vill delta i verkligheten?

Och vad är det för desinformation som jag skulle ha gett Amerikaner? Att många som hyllade Anders Tegnells linje under pandemin samtidigt kritiserade Donald Trumps linje? Är det desinformation?

Var det alltså gediget och helt korrekt att inte skydda våra äldre ordentligt?

Vilka pratar du ens om i sista stycket?

Förvirringen verkar vara total hos dig.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-25 12:53:30 följande:
    Det var väl du som sade att du inte visste så mycket och ändå tog du till brösttoner om rikets säkerhet  - detta trots att du enbart refererat till en tidningartikel som du nte ansåg gav så mycket information.

Ok. Så myndigheter och flygplatser har ingenting med rikets säkerhet att göra enligt dig. Noterat.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-25 12:55:19 följande:
    Är det bristen på beredskap som du menar att Trump tog efter? Drömmer
    Hålla igång ekonomin, undvika stay-at-home-isoleringar och en ingående skepticism till masker kanske du känner igen.

Men du kanske minns pandemin i Sverige med ett offentligt masktvång, nedstängningar av allt förutom essentiell produktion och med långa stay-at-home-perioder (det vill säga Demokraternas linje). Vad vet jag.
  • Digestive

Just det, att hålla grundskolan öppen var också en likhet mellan Anders Tegnells linje och Donald Trumps.

• Digestive
    klyban skrev 2022-05-25 13:23:26 följande:

Intressant icke svar och hur du tror något ändrar sig efter detta inlägget.
    Tror du verkligen det, och trår di inlägget du svara på försvinner för att du undvek att svara?

Padirac skrev 2022-05-25 12:55:19 följande:
    Är det bristen på beredskap som du menar att Trump tog efter? Drömmer

Verkar som man försöker få Tegnell och trumpen tagit samma beslut, och därmed msåte trumpen vara bra.

Fast deras siffror är så mycket sämre, logik och röd tråd för komma fram till något, det är verktyg som vägras användas, då det hindrar agendan.
    Och agendan är att allt som de inte gör själv är helt fel, och allt de gör själva är alltid rätt, även när det är fel.

Och de säger de inte är sakliga, men som vi ser puts väck denna saklighet, utan extremt opreciserad text som berättar att de har fel och hoppas ingen kan se det.

Larmet gällde myndigheter och flygplatser. Anser Padirac att det ligger bortom rikets säkerhet så är det så. Vad mer finns det att tilläga?

Har aldrig påstått att Donald Trump är bra. Igen, halmgubbar.

USA har helt andra förutsättningar än Sverige och därför har jag aldrig jämfört länderna så som du gör. Igen, halmgubbar.

Kan du någonting annat än simpla knep? Du tröttar bara ut dig själv och åstadkommer ingenting av värde.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-25 13:25:29 följande:

Har du ens varit med i pandemin och vad som sker i Sverige, för få det så galet fel måste bara vara av du inte ens vet eller att det är medvetet.

Finns inga likheter med trumpens pandemihantering och den som vi haft.
    trumpen sade ju ingen smitta skulle komma in och ingen skulle dö.

Men kanske lite mer desinfektionsmedel i lungorna som trumpen ansåg de skulle ge råd om och döda Amerikaner genom förstörda lungor och med det sjukt dåliga rådet, som komiskt nog inte var det enda.

Vad menar du skilde sig? På rak arm kommer jag på lock-down/stängda gränser som i praktiken skiljde sig från vår linje. 

Förhoppningar ingenting med åtgärder och linjer att göra men visst var även Anders Tegnell optimistisk till en början. Som vanligt vill man lugna folk inför en potentiell kris, ingenting nytt.

Det var inget råd. Donald Trump tog upp två teorier som han hade sprungit på. Den andra teorin var ljuslampor med desinficerande effekter.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-25 13:50:04 följande:

Jag förstår att COVID-19 hanteringen och den stora framgång den hade inte ska ges kred för.

Exakt vadf jag säger, trumpen har inte följt någon tegnell eller FHM, men pratat skit om FHM och Tegnell har trumpen gjort.

Vad ska vi göra med dessa betydelselösa inlägg du gör om framgången och facit med överdödligheten?

Jag gissar på vi aldrig någonsin kommer få redan på vad du faktiskt vill och med tanke på hur du hoppar runt på näckrosbladen.

Är det så extremt störande vi hade en Myndighet som visste vad den skulle göra i en pandemi, eller vad är det som triggar dig så svårt att du desinformerar Amerikaner om Sverige och pandemihantering.

Men jag förstår, detta är en eveighets"diskussion" och där du aldrig någonsin komemr berätta något om framgången eller ge kred til FHm för vara så duktiga de faktiskt varit med facit.
    Dock älskar jag hur diskussionen stendog när fakta kom på bordet och hur en hel del haft helt fel om pandemin precis hela tiden.

Jaså, det säger du:
    Digestive skrev 2022-05-22 19:29:10 följande:
    [...]

Det var skakigt i början när vi inte kunde skydda våra äldre ordentligt och det är väl därför överdödligheten sticker ut jämfört med grannländerna. Balansen i restriktioner var dock bra och det ska givetvis ansvariga ha en eloge för. Den övergripande läxan att ta med sig är en bättre beredskap på hemmaplan och det hoppas jag att kommande regering tar till sig.

[...]

Ja, Donald Trump kritiserade Sverige för att vi hade öppna gränser under pandemin. Annars var öppna grundskolor, en ingående skepticism till masker (falsk trygghet et cetera) fokuset på att hålla igång ekonomin och inga stay-at-home-isoleringar det samma.

Åter igen så specificerar du inte det du kallar för desinformation. Varför är det så svårt för dig?

Jag vet inte vad du ska göra med mina inlägg men du kan prova att läsa dem.
  • Digestive

Vad som ska stå där jag citerar mig själv ovan:

Digestive skrev 2022-05-22 19:29:10 följande:

[...]

Det var skakigt i början när vi inte kunde skydda våra äldre ordentligt och det är väl därför överdödligheten sticker ut jämfört med grannländerna. Balansen i restriktioner var dock bra och det ska givetvis ansvariga ha en eloge för. Den övergripande läxan att ta med sig är en bättre beredskap på hemmaplan och det hoppas jag att kommande regering tar till sig.

[...]

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?