• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-08-30 11:08:43 följande:

twitter.com/RichardHerrey/status/1432090895256629254

Att en regering kontaktar GT/Expressen för att anklaga den för att publicera propaganda och gå andra partiers ärenden låter i sig helt absurt och högst anmärkningsvärt.

Du svarar inte på min fråga i föregående inlägg. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-08-30 08:07:46 följande:
    Nä, Kung Markatta lyfter fram att regeringens representant hör av sig till fri och oberoende media och har åsikter om deras artiklar. Att de sprider "propaganda" och "flörtar med SD".

Sådant som samma regering brukar klaga högljutt och indignerat på om det sker i Polen eller Ungern.

Det kanske inte är så lätt ändå att hålla armlängds avstånd till fri och oberoende media även om man är en regering som sitter i Stockholm?

Till exempel statsministern har ju tidigare haft åsikter om vad en annan journalist sagt om Sverige i utländsk media.
    Det är lätt att tro att Expressen/GT bett myndighet/minister om en kommentar angående BRÅs rapport och Expressen/GTs reportage - varvid pressekreteraren skickar ett SMS

Detta förvandlas nu av brunhögern till att 'regeringens representant hör av sig till fri och oberoende media och har åsikter' 

Vad som egentligen har utspelat sig hoppas jag kommer fram
  • Flash Gordon
    Regeringen fortsätter på sin anti-demokratiska väg:

I det här fallet är det Miljöpartiet som försöker sätta bilden av att opposition är illegitim. Man kallar den "främlingsfientlig" och menar att den är icke medmänsklig

twitter.com/RichardHerrey/status/1431973281687654404

Bolund påstår att oppositionen är oanständiga. Nu påstår Stenevi att oppositionen inte är medmänskliga o står för främlingfientlighet. Jag betackar mig för dylig osmaklig, osaklig och förolämpande dynga rent ut sagt, från ministrar i svensk regering.

Vi har sett det från regeringen länge. Försöken att framställa oppositionen som icke-legitim. Som fascistisk. Som främlingsfientlig. Som "brun". Oppositionsledaren kallas "von Papen".

Vi ser det överallt. I allt från officiella intervjuer med ministrar till partifunktionärerna som bevakar och interagerar på sociala medier - som här på Familjeliv.

Oppositionen kallas "blå-brun". Den hänvisas till som rasistisk. Det görs medvetna paralleller med "30-talet"

Och så vidare. Och så vidare.

En medveten politisk taktik från Socialdemokraterna.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2021-08-30 11:42:14 följande:
    Det är lätt att tro att Expressen/GT bett myndighet/minister om en kommentar angående BRÅs rapport och Expressen/GTs reportage - varvid pressekreteraren skickar ett SMS

Detta förvandlas nu av brunhögern till att 'regeringens representant hör av sig till fri och oberoende media och har åsikter' 

Vad som egentligen har utspelat sig hoppas jag kommer fram
    Haha, det lär ju finnas skäl till att artikeln är så oerhört kryptisk.

Sannolikt har Expressen/GT försökt koka soppa på en nubb - vilket iofs är fullt tillräckligt för att konspirationshögern ska börja sörpla i sig anrättningen.

Nu ska jag hoppa över till tråden där forumets skickligaste högeryttrar diskuterar det faktum att regeringen vill införa diktatur
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-08-30 11:49:05 följande:
    Regeringen fortsätter på sin anti-demokratiska väg:

I det här fallet är det Miljöpartiet som försöker sätta bilden av att opposition är illegitim. Man kallar den "främlingsfientlig" och menar att den är icke medmänsklig

twitter.com/RichardHerrey/status/143197328168...

Bolund påstår att oppositionen är oanständiga. Nu påstår Stenevi att oppositionen inte är medmänskliga o står för främlingfientlighet. Jag betackar mig för dylig osmaklig, osaklig och förolämpande dynga rent ut sagt, från ministrar i svensk regering.

Vi har sett det från regeringen länge. Försöken att framställa oppositionen som icke-legitim. Som fascistisk. Som främlingsfientlig. Som "brun". Oppositionsledaren kallas "von Papen".

Vi ser det överallt. I allt från officiella intervjuer med ministrar till partifunktionärerna som bevakar och interagerar på sociala medier - som här på Familjeliv.

Oppositionen kallas "blå-brun". Den hänvisas till som rasistisk. Det görs medvetna paralleller med "30-talet"

Och så vidare. Och så vidare.

En medveten politisk taktik från Socialdemokraterna.
    Nu blandar du bort korten igen - det är ju SD och SDs vänner som i åratal skrikit ut att den parlamentariskt valde regeringen är illegitim och att bara SD representerar 'folket'

SDs koppling till nazism, fascism och deras fasta ovilja att ta avstånd från sin historia är ingen hemlighet.

Det är heller ingen hemlighet att SD och SDs vänner om och om igen anklagar andra för att stå för det som egentligen är SDs 'essens'  - exempel är SDs bruna film, eller påståendet att partier som inte samarbetar med dem är illegtima

osv. osv. osv..  

En medveten taktik från SD och SDs vänner
  • Flash Gordon

Annie Lööf, numer spelades i det röd-gröna laget, hjälper till med samma retorik.

Varnar för att demokratin är hotad av "populism" och kräver bland annat starkare skydd för "fri och oberoende media".

www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEadq9/loof-varnar-for-hot-mot-demokratin

Man undrar om det är minister Eva Nordmarks pressekreterare och hans kontaktande av Göteborgs Tidningen (GT)  hon tänker på när hon varnar för politiska hot mot fri och oberoende media?

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-08-30 12:52:21 följande:

Annie Lööf, numer spelades i det röd-gröna laget, hjälper till med samma retorik.

Varnar för att demokratin är hotad av "populism" och kräver bland annat starkare skydd för "fri och oberoende media".

www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEadq9/loof-varnar-for-hot-mot-demokratin

Man undrar om det är minister Eva Nordmarks pressekreterare och hans kontaktande av Göteborgs Tidningen (GT)  hon tänker på när hon varnar för politiska hot mot fri och oberoende media?

Varför säger du så? Vi vet ju alla att hon pratar om SD:s systerpartier i Polen och Ungern. 

Varför svarar du inte på frågan om ditt vurmande för Donald Trump som var känd för sina grova provokationer på journalister och fri media? 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-08-30 12:52:21 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEadq9/loof-varn...

"På en pressträff efter talet utvecklar hon (AL) vilka inre hot hon ser mot demokratin – och pekar då ut Sverigedemokraterna.

– Vi får inte vara naiva för att landets tredje största parti inspireras av de länder där vi nu ser att man inifrån, genom parlamentariska beslut, monterar ned grundläggande fundament i den liberala demokratin, säger Lööf.

"
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-08-29 16:19:53 följande:

Var det någon som inbillade sig att det handlade om miljön?

www.tn.se/naringsliv/domen-plastfria-pasen-ser-ut-som-en-plastpase-ska-beskattas/

Fuck off, folkpartidjävlar som kom med denna imbecilla idé.

Det är klart att det ytterst gör, alltså handlar om miljön, men ibland är lagstiftningen för fyrkantig och behöver skrivas om. Skulle tro att ingen VILLE beskatta den miljövänliga plastliknande påsen, men tyvärr måste man följa de lagar och bestämmelser vi har och de släpar tydligen efter.

Varför är du alltid så arg?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?