misil skrev 2016-03-20 11:28:59 följande:
Självklart är det korrupt och djupt ohälsosamt att medlemmarna tvingas betala 90miljoner till sossarnas valkassa när majoriteten av medlemmarna inte röstar på partiet,och att det sitter socialdemokratiska politruker på alla beslutsfattande poster i facket.
Det är något man kan se i korrupta s.k demokratier i Afrika men i Sverige 2016 så är det djupt tragiskt milt sagt.
Den siffran är väl en smula överdriven.
Och tokhögen kan ärligt talat få fortsätta att gorma efter "bästa förstånd", det kommer aldrig att bli någon lagstiftning mot föreningsfrihet och organisationsrätt.
Det är medlemmarna som avgör hur ett fackförbund fungerar och hur beslut fattas.
Inte kan facken anpassa sig till tokhögerns hojtande, det kommer heller inga politiska partier att göra. Men det finns några förbund som beslutat om att inte ge ekonomiskt stöd till S, exempelvis Transport.
Det står däremot var och en fritt att bilda ett nytt fackförbund. Jag gissar att Syndikalisterna som redan finns inte ger ekonomiskt stöd till något parti, men jag kan ha fel. Hur det gick med fackförbundet som SD skulle starta för något år sen vet jag inte, men jag gissar att det inte blev någon succé. Fackligt arbete kan vara rätt krävande och många sverigedemokrater föredrar ju att gnälla framför att försöka bygga upp något till priset av mycket slit.