Har du förtroende för regeringen?
Padirac skrev 2022-03-26 15:48:04 följande:
Men fortsätt att nyansera bilden istället för att lägga ned diskussionen genom att rycka på axlarna då dina arguemnt bemöts.Varör skriver du att den inhemska produktionen av livsmedel tydligen är mer lönsam än tidigare då en del lantbrukare har problem med höga bränslepriser? Jag uppfattar det som att du tillskriver andra skribenter åsikter som du pådyvlar dessa. Det kallas ohederlig agumentation.
Enskilda personers och verksamheters bränsle/energikostnader och allmänna kostnadsnivåer är som jag ser det två olika saker och lönsamhetsproblem för lantbruk är inte enbart en fråga om bränslepriser, även om dessa just nu är ett probem.
Digestive skrev 2022-03-26 14:05:41 följande:
Ok, så om jag förstår dig rätt så är vi alltså i ett avsevärt bättre läge nu än tidigare?Då är det sannerligen dumt att de som producerar vår inhemska mat klagar på dieselpriserna och på sina håll väljer att lägga ner sin verksamhet - när den tydligen är mer lönsam än tidigare.
Är det så att du enbart tittar på köpkraften för dem som upprätthåller lön och inte tittar på dem som bedriver en egen verksamhet som är beroende av energibränslen?
Så ni kan verkligen inte låta bli att gruppera upp flera mot en och börja bekräfta varandra över huvudet på en ensamma debattörer?
Skaffa ryggrad. Fight fair.
Åsikter? Jag ser inte mycket som skulle ha med åsikter att göra överhuvudtaget.
Ok. Hur hamnade vi här? Vad kan priset bli förutom dyrt vid pumpen?