Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Har du förtroende för regeringen?

klyban skrev 2022-03-24 16:05:53 följande:

Jag gör exit på denna, då jag inser att det aldrig får en tillfredsställande förklaring.
    För om det hade funnits en så hade den redan varit här.

Gör't. Jag ska vinka av dig med ett allmänt meddelande:

Det är fegt att kliva in och se till att en ensam debattör får tre motdebattörer emot sig. Fegare är det att vara tre debattörer som skickar självbekräftande meddelanden över huvudet på en ensam motdebattör.

Och om vi ska snacka om osmakligt så tror jag att klagomål över den ensamma debattörens prestationer i en sådan sits ändå är i en klass för sig, du stackars otillfredsställda stackare.

- Titta, den där skribenten verkar ha åsikter som vi inte tycker om. Vi hoppar på honom allihopa och visar hur en riktigt, riktigt sund värdegrund ser ut!

Glöm inte att berätta för alla du känner hur modig du har varit - ni var trots allt bara tre och kunde säkert ha varit fyra, ja, kanske till och med fem stycken om ni velat. Varenda bard kommer att stämma sin lyra.

Adjö.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-03-24 18:31:41 följande:
    Ja, vi rör oss säkert i olika omgivningar ... och har olika erfarenheter ... av hur folk förväntas uppföra sig...

Ja, upfront verkade den vara lika korkad som FOX-reporterns frågor och premisser - och sedan frågade jag dig vad du menade - och efter det på vilket sätt memet skulle vara  "en slags konversationsstartare och i linje med hur jag själv ville föra det pågående diskussionsämnet. "

Konversationsstartare kan det ju verka som  - eller kanske inte med tanke på att det inte framkommer något svar på  i vilken linje du ville föra det pågående diskussionsämnet. Det hela verkar ha gått i stå, minst sagt.

Det är olyckligt att du känner dig hotad och att du känner att det ställs krav på att du måste förstå, 

Hur som helst kanske du kan tänka dig att berätta vart du ville föra det pågående diskussionsämnet då du hittade och postade ett meme som enligt din egen uppgift inte hade med vad någon i tråden gett utryck för som sin uppfattning.

{#emotions_dlg.flower}
    Det tar jag för givet att vi gör.

Varför svarar du inte på mina frågor? Du verkar tröttna hyggligt fort när någon så kallat diskuterar precis som du själv gör. Jag är dock inte förvånad, det är väldigt tröttsamt.

Jag har nämnt flertalet gånger att diskussionslinjen jag ville starta är att titta i backspegeln - för att förstå hur en nuvarande/rådande situation har uppstått, för att lära sig gårdagens läxor, för att inte hamna i samma situation igen.

Men du ser inte alls hur bildkommentaren uppmanar till att se i backspegeln för att förstå nuvarande/rådande situation? Du missar alltså hela den dimensionen av memen trots flertalet påpekningar?

Och sluta förställa det jag skriver, uppgiften jag har gett är att jag inte har någon aning om bildkommentaren stämmer in på någon här. Varför skulle jag ha tänkt på sådant när bildkommentaren inte var ämnad åt någon? - vilket du vid det här laget känner till.

Haha, jag känner mig inte hotad - jag gjorde bara en Padirac! Och om två år ska jag också dimpa ner här och anklaga dig för hot även om vi nu, precis som då, har rett ut saken. Så får du också söka igenom två års käbbel i den här tråden för att inte framstå som kriminell. Jag hoppas att du ser fram emot det.

Det är så du fungerar, Padirac. En total avsaknad av heder och alla medel är tillåtna. Måla upp en motdebattör som kriminell på fullständigt falska grunder? Javisst! Varför inte? - man ska ju ändå vara en god fäktare för sin värdegrund.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-03-24 20:12:13 följande:
    Jo, jag har svarat på dina frågor, men kanske inte med de ord du vill att andra ska svara med. Fråga på så kanske du kommer till klarhet,

Du menar att memet uppmanar till att se i backspegeln - och du vill leda in diskussionen i en fråga om vad som styr energipriset? 

Det kan ju vara intressant att utveckla . har du några tankar om förtroendet för regeringen påverkar energipriset?

{#emotions_dlg.flower} 
    Haha, ja du. Varför ha en standard när man kan ha två? - måste du ha frågat dig tidigare i livet.

Ja, och hur vi har hamnat här, vilka läxor vi kan lära oss och så vidare. För att låta som en trasig skivspelare.

Nej, tiden är ute. Bitcoin har tagit sig över 44k USD för bara några timmar sedan och befinner sig i slutfasen av en tre månader lång ackumuleringsstruktur med fullfjädrade oscillatorer = extrem volatilitet kan förväntas över hela kryptomarknaden inom en vecka eller två. Så jag ska jobba.

Äpple
  • Digestive
    Rataxes skrev 2022-03-25 11:24:59 följande:
    Kräkswww.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/haparanda-urmjolkat-pa-bonder-bara-tre-kvar-ett-slag-mot-ansiktet

"Ska jordbruket överleva i Sverige måste vi ha samma konkurrensvillkor som övriga Europa. Och ska vi kunna konkurrera med mat och livsmedel måste vi ju få samma förutsättningar som de andra tycker jag, säger han.

Det får ni inte i dag?

? Nej, det har farit i väg. Norge och Finland tittar på övriga Europa för att klara det inhemska. Det beror kanske på att de har haft krig ganska nyligen i förhållande till oss. De vet vad det innebär att vara utan mat."

Det här kallar vissa fåntrattar för populism, och kletar ständigt SD och Putin  på budbäraren trots att denne i alla år frånsagt sig allt samröre med detta parti och aldrig sagt ett positivt ord om den ryska diktatorn.

Deras populism- och agendastämplar är bara projektioner.

De kan inte ens bygga valida argument och deras aktivitet liknar mer ett drev mot meningsmotståndare än någon form av diskurs.

Har du noterat hur de i flera dagar har varit tre mot en och tjafsat, till och med bekräftat varandra över huvudet på en ensam motdebattör?

Där har du värdegrunden som de besitter - vad Pippi Långstrump kastar upp i ett träd.

Det är inte lätt när ens sak helgar så mycket att man inte ens kan läsa barnsagor med ett rakt ansikte.
  • Digestive
    nattuw skrev 2022-03-25 13:07:03 följande:
    Det handlar inte om flera dagar utan är hur de normalt agerar. Det är så de bygger upp sin filterbubbla.
    Jo, jag vet, har ändå hängt här ett bra tag. Det är en ganska rolig utmaning att ha flera synkroniserade bin att hålla ordning på men man ska inte dra sig för att kalla sådant för vad det är.

Fegt.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-03-25 13:34:32 följande:

[...]

Digestive skrev 2022-03-25 12:53:47 följande:
    Deras populism- och agendastämplar är bara projektioner.

De kan inte ens bygga valida argument och deras aktivitet liknar mer ett drev mot meningsmotståndare än någon form av diskurs.

Har du noterat hur de i flera dagar har varit tre mot en och tjafsat, till och med bekräftat varandra över huvudet på en ensam motdebattör?

Där har du värdegrunden som de besitter - vad Pippi Långstrump kastar upp i ett träd.

Det är inte lätt när ens sak helgar så mycket att man inte ens kan läsa barnsagor med ett rakt ansikte.

Förstår man inbillar sig detta,men har man haft samma populism var gång, så blir det liksom en röd tråd av det hela.

Och vad har du för argument som gör dina påståenden trovärdiga?

Det må vara jättepopulärt med drev idag men vi befinner oss i ett diskussionsforum.

Sök dig till Twitter, Facebook eller vad som helst som inte råkar vara ett forum för diskurs - om du enbart vill kasta ur dig påståenden om andra och ur en flock gelikar, om du helt enkelt bara vill dreva.

Ett diskussionsforum är inte rätt plattform för dig.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2022-03-25 13:51:30 följande:
    Jodå, det är noterat. Samma skolgårdsmobbarmentalitet som vanligt.
    Har slutat interagera med dessa sorgliga krabater, scrollar för det mesta förbi tramset de sprider. 
    Jag kan förstå dig. Det hade troligtvis sett likadant ut för min del om jag vore mer aktiv här.

Jag tycker det är fantastiskt att se folk som tror att de strider för sunda värdegrunder samtidigt som de har svårt att hålla skutan inom barnboksmoral.

- Min sak är så bra att jag kan bete mig hur som helst! 3, 4, 5, 6 mot 1? Inga problem! Måla upp meningsmotståndare som kriminella? Inga problem! Dreva mot person och kamouflera det som diskurs? Inga problem! Såhär ser en bra värdegrund ut och förstår du inte det så...
  • Digestive
    klyban skrev 2022-03-25 14:35:45 följande:

Vi står kvar vid samma punkt och vem som ger populism över diskutera sakfrågor och när det kommer till flashy och rata.
    Så nej, ingen projicering alls av mig, pysslar inte med populism utan saklighet, fakta och forskning för nå en konsensus, så det totala motsatta vad rata gör.

Och ändå kan du inte presentera ett enda argument för dina påståenden utan kommer istället med fler påståenden.

Saklighet för dig är att vara en flock papegojor som återger uppfiskad fakta för sin sak så högt och fult som möjligt.

Du vet ingenting om vad en saklig diskurs är för du har aldrig utfört en. Du är en del av ett litet högljutt drev med en ytterst tveksam moral - det är dock så varmt och skönt innanför boxen att du inte vill gå ut och titta på den från utsidan.
    klyban skrev 2022-03-25 15:16:00 följande:
    De deltar inte ens i en diskussion, då de inte klarar av en saklig diskussion om sakpolitik längre och nu för en monolog istället och sedan en lång tid tillbaka då saklighet och verkligheten krossar deras populism.
    Självklart inte. Vem vill i längden integrera med en feg flock av gränslösa människor som till större grad drevar mot meningsmotståndare än att sakligt diskutera i en ordnad och hederlig form?

Din fega vapenbroder har till exempel målat ut mig som kriminell. Hur är det en grund för en saklig, ordnad och hederlig diskussion?

Du är totalt inne i dimman.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-03-25 15:43:51 följande:

Populismen är övertydlig, så övertydlig att du inte klarar av att se den?

Och nu börjar du lägga orden i mun på mig, men för all del svara bättre så kanske vi kan förstå vad du ville med memet.

Tydligen så övertydlig att du inte kan stödja påståendet. Jag tycker dock att du kan börja med att förklara hur Rataxes och en SD-stämpel hör ihop.

Du har redan fått svar om vad jag hade för syfte med bildkommentaren. Varför duger inte det? Vad är det du vill att jag ska säga om den?
  • Digestive
    nihka skrev 2022-03-25 15:39:51 följande:
    Vad är det för "skitmacka" man har brett i Norge? Där är dieselpriset detsamma som Sverige, eller just nu 10 öre billigare per liter. Och Norge har egen olja.
    Att jämföra med ett land där ett paket cigaretter kostar över 100 SEK är givetvis helt meningslöst.

Vill du göra en jämförelse som drar jämt med Norge så kan du be relevanta parter att höja Sveriges genomsnittslön med ~11 000 SEK.

Och efter det så är det nog få som klagar på dieselpriserna här i Sverige.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?