Har du förtroende för regeringen?
KillBill skrev 2016-07-06 07:25:03 följande:
Scientologerna är vad jag vet inte en förbjuden sekt. Ska jag tolkar det som att du anser att även scientologerna ska få starta friskolor för barn? Det internt motstånd mot religiösa friskolor i alla allianspartier utom i KD:
Liberaler vill stoppa religiösa friskolor: troochpolitik.se/
Liberal tankesmedja är tveksam till religiösa friskolor: www.frihetssmedjan.se/2016/05/torbjorn-jerlerup-kan-religiosa-friskolor-fungera-i-dagens-samhalle/
Centerpartister vill stoppa religiösa friskolor: www.dn.se/debatt/religios-friskola-ett-svek/
Moderater vill stoppa religiösa friskolor:
sla.se/skovde/2016/02/26/sager-nej-till-religiosa-skolor
Så som jag resonerar så hade du och FDFMGA själva kunnat påverka vad som etableras i er närvaro - att ni dock inte nöjer er med att råda över er egen tillvaro, utan kräver att också få dominera över andras, är ert eget pseudoproblem att tampas med. Jag ger dock ingenting för självutnämnda härskare - oavsett om de dikterar över länder eller skriver på nätforum som privatpersoner.
Sluta länka till massa fjös. Vad fyra centerpartister skrev i DN Debatt 2009 är inte Centerpartiets officiella ståndpunkt. Hur Liberalerna står i den här frågan står inte skrivet i en nättidning som lades ner för två år sedan, utan det står skrivet på partiets hemsida som jag redan har länkat till. Och Frihetssmedjan har ingenting med Liberalerna att göra.
Slänger du bara ut saker som ser ut att styrka din sak?
Ja, Moderaterna är de som är strängast emot religiösa friskolor av Allians-partierna vilket jag redan har skrivit.
Det ser ut som att det saknas en länk men jag har dock redan länkat till hur Kristdemokraternas medlemmar stod i frågan 2010 och då tyckte 55% av dem att religiösa friskolor ska tillåtas. Att 45% är av en annan åsikt innebär naturligtvis att det finns någon sorts intern splittring inom partiet i den här frågan.