FDFMGA skrev 2016-03-16 18:58:06 följande:
Det är nog inte bara jag som finner din personliga variant av socialdemokrati en smula udda. Mot den bakgrunden är det naturligtvis intressant vilka åsikter du ofta hamnar i dispyt med och vilka som lite mer laggar på din linje.
Om vi tar din värdering om att "Folkets demonstration" utmålades som djävulens anhang så är den inte bara intressant i sig för mig, i och med att den utgör en tydlig signal om vad du tycker om de som kritiserade demonstrationen, den ringar ganska väl in hur dina åsikter tolkas här på FL av en del av de som debatterar i de politiska trådarna.
Vill man vara mycket välvillig så kan man kanske påstå att ingen är så missförstådd som du. Du hamnar i verbal konflikt med personer som argumenterar mot främlingsfientlighet och/eller står till vänster om den politiska mittlinjen medan du får uppmuntran från SD-aktivister och/eller skrikhögern
Tror du att det kan bero på en samsyn ifråga om medlen - att det vore önskvärt med ett samarbete mellan M och SD - medan ni är oense om vilka konsekvenser ett sådant samarbete skulle få?
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Du blandar ihop saker som är fundamentalt olika.
Alltså, du måste skilja på två saker här. Det är liksom väldigt grundläggande.
1. Mina åsikter; vad jag skriver. Jag är inte missförstådd i allmänhet. vilka åsikter jag ge uttryck för , vilka jag hamnar i polemik med osv. Ja. Det visar sannolikt att jag är invandringskritisk. Det är helt riktigt jag hyser mer högerorienterade åsikter i invandringsfrågan. Det är inget missförstånd.
Jag försöker inte heller påstå något annat. Förstår du?
2. Du skriver att jag "skrivit"(!!!!) saker jag INTE skrivit. Det är något annat. Det är rena lögner.
Försök skilja mellan detta; Jag är inte särskilt socialdemokratisk i invandringsfrågor. Det är helt riktigt. Men rena lögner är en annan sak.det är bara du som ljuger och hittar på på det viset.
Jag har andra åsikter än tex killbill. Inte tu tal om saken. Så jag debatterar med honom. Men han ljuger inte om vad jag skriver i var och vartannat inlägg. Det är stor skillnad.
Vad gäller "djävulen och hans anhang" var det endast en värdering i så motto att den kritiken var avsevärt skarpare än den gentemot SSU. Jag vet fortfarande nästan inget om den demonstrationen. Jag har bara läst kritiken av den.