KillBill skrev 2016-03-15 21:39:02 följande:
Du vet varför jag angav att asylsökande var underrepresenterade...
Efter att ha googlat på denna händelse under eftermiddagen så inser jag att det finns hundratals inlägg från människor som vill kommentera polisens statistik som visar på en överrepresentation av våld på asylboenden. Inlägg som exempelvis menar att vi ska stänga gränsen, utvisa parasiterna och avrätta dom ansvariga..
Jag tycker att det är otäckt att nyheten verkar trigga igång så mycket hat och jag ifrågasätter också om jämförelsen med samhället i stort är rimlig. Hur ser det ut med våldet på andra institutioner? Är det också förhöjt? Vad drar vi i så fall för slutsatser av det? Triggar även sådan statistik igång en massa hat eller är det bara är när statistiken kan kopplas till invandrare som det triggar igång hat hos vissa? Vi vet nog alla svaret på den frågan...
Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Ja, nu vet jag det.
Jaså? Ja, det är ju inget vidare att folk drar så stora växlar. Men jag gissar att det ändå är ett fåtal som drar de slutsatserna.
Jag tror ju då, att om man varit öppen med all brottsstatistik, alltså inte slutat redovisa i Brå hur stor andel som utgörs av invandrare till exempel, eller försökt släta över som DN, så hade folk inte kastat sig över de här siffrorna på detta sättet. Bättre att vara ärlig och öppen från början.