Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

Viktor1988 skrev 2021-07-20 17:30:17 följande:
    Så det är okej att be om ursäkt sen ska allt vara glömt menar du

Äckligt med din dubbelmoral alltså bet du själv vad skriver och vill egentligen? Historiskt så hoppar du riktigt ordentligt i dina inlägg som en hoppjerka

Rakt ner i soptunnan som Jerker skulle sagt
    Eftersom jag inte har uttryckt vad jag tycker om saken kan du knappast veta även om du verkar inbilla dig att du är synsk.

Fast synsk är vad man behöver vara för att förstå vad du skriver. Försök att ta med alla ord och inte hoppa över vartannat nästa gång.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-07-21 11:10:04 följande:

Det är inget kors i taket på den. Han gör det Socialdemokrater gör bäst. Kopierar andras förslag som de ser har ett folkligt stöd.

Slopad straffrabatt är något de tre blå-gula partierna redan kräver.

moderaterna.se/skarpt-straffrattslig-lagstiftning

I dag särbehandlas unga vuxna i åldern 18-21 år straffrättsligt genom en straffrabatt. Vi menar att den som är vuxen och begår ett brott ska också behandlas som vuxen av rättsväsendet. Vi vill därför att den generella straffrabatten för gruppen 18-21 år ska tas bort helt.

sd.se/our-politics/straffrabatt/

I Sverige idag blir en person myndig vid 18-års ålder och i och med denna ålder ska han eller hon betraktas som fullt ansvarig för sina handlingar. Idag tar svensk lag särskild hänsyn till personer som är över 18 år men under 21 år, med lägre straff som följd. Detta förhållningssätt är orimligt då de som är över 18 år är myndiga och därför bör anses ansvariga för sina handlingar. Därmed bör denna hänsyn upphöra.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWd9Go/kd-strangare-straff-for-unga-kriminella

Samtidigt ska straffrabatten avskaffas för unga över 18 år och helt reformeras för unga mellan 15 och 18 år. KD menar att de kriminella gängen utnyttjar dagens system med låga straff och rekryterar barn för att begå mord.

.

S ser att detta har folkets stöd. Det finns alltså inget för dem att vinna på att motarbete detta.

S kopierar.

Sedärja! Lite gnäll. Följt av mer gnäll. Och så lite gnäll på det.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-07-26 10:42:45 följande:

Justitieministern tar krafttag mot skjutningarna och de kriminella gängen

"Skjut försiktigt. Lekande barn." Lite som Israel gör när de beskjuter palestinier.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-07-26 10:42:45 följande:

Justitieministern tar krafttag mot skjutningarna och de kriminella gängen

"Skjut försiktigt. Lekande barn." Lite som Israel gör när de beskjuter palestinier.
  • nihka
    Viktor1988 skrev 2021-07-29 00:13:31 följande:
    maktens korridor och med alla medel ska detta stoppas även med vapen och våld om så krävs. I vänster grupperingarna är även kvinnor representerade i mycket sto andel till skillnad mot andra samhällskritiska grupperingar.
    ?Vänstern vill med våld störta vår samhällsstruktur och är idag ett reellt hot som Säpo varnar för?.
    Viktor1988 skrev 2021-07-28 18:11:12 följande:
    Extremvänstern räknas som det största hotet mot riket efter de nya religiösa extremisterna?.så räkna en gång till ledtråd börjar på V

Nope. V klassas inte som ett säkerhetshot av SÄPO. Det har du drömt ihop.

För vad SÄPO verkligen säger om extremistgrupper se sidan 48-51:

www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2021-03-18-okade-sakerhetshot-mot-sverige.html

• nihka
    En blå väljare skrev 2021-07-29 10:07:23 följande:
    Först och främst borde väl du fokusera på att höja dina egna påståenden över pladder-nivån. Du baserar dina slutsatser på data som inte finns.
    Det påstods att V var klassat som ett säkerhetshot av SÄPO vilket inte stämmer.

www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2021-03-18-okade-sakerhetshot-mot-sverige.html
  • nihka
    Viktor1988 skrev 2021-07-29 12:33:27 följande:
    Förvånar mig att du som brukar vara så duktig på att hitta saker inte kan googla korrekt hmmm tar tbax detta då det var väntat du brukar vinkla allt så bra men sök djupare det finns i gömmorna alla vänstermänniskor klassas som säkerhetsrisk idag av Säpo näste efter de nämna nya religiösa islamistiska brödraskapen räknas som de största hoten mot riket?.
    Nu har nog läsglasögonen glidit av näsan igen eller så läste du inte ens i de fyra aktuella sidorna i SÄPOs rapport som jag hänvisade till. SÄPO nämner varken "vänstermänniskor" eller "V" utan talar om extremister från höger och vänster samt islamister (inte detsamma som muslimer).

De största hoten mot riket finns inte att läsa om på sidan 48-51 utan benämns på andra sidor som "Främmande makt". 

Och hur var det nu, var jag duktig och du fick ta tillbaka det eller inte duktig och du fick ändå ta tillbaka hur duktig jag var?
  • nihka
    Viktor1988 skrev 2021-07-29 12:36:07 följande:

Rätt kul att läsa hur vissa i tråden förespråkar / försvarar att unga vänsters ungdomsförbund ideologi om att demokratin ska tas med våld om så krävs?.jaja det är samma människor som inte ser problem i landet med dagens regering .

Du verkar ha postat i fel tråd.
  • nihka
    En blå väljare skrev 2021-08-01 00:00:29 följande:
    Tycker du det är rimligt att makthavare ska angripa enskilda jounalister?

Han angrep inte journalisten utan vad journalisten skrev. STOR skillnad.
  • nihka
    En blå väljare skrev 2021-08-01 22:21:02 följande:
    Tycker du att makthavare ska lägga sig i vad journalister skriver?
    Yttrandefriheten är inte inskränkt till vissa personer.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?