Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2021-08-09 10:45:21 följande:
    Det kommer väl att bli så att straff udöms direkt av de drabbade, de flesta bönder har förutom vapen både flistugg och gödselbrunn.
    Fy f-n vilket obehagligt inlägg, till och med för dig. De flesta bönder om inte alla håller på med jordbruk - inte yrkesmord.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-08-10 12:38:49 följande:
    Vad moderaterna säger:

När säkerhetssituationen i Afghanistan nu försämras snabbt måste vi säkerställa att Sverige ger skydd för dessa tolkar och vid behov andra lokalanställda som har ställt upp för Sverige och som nu själva kan vara i fara.

Regeringen kan däremot ge både Migrationsverket och Försvarsmakten generella uppdrag i syfte att erbjuda tolkarna och ev. övriga lokalanställda skydd som kvotflyktingar. 

www.facebook.com/moderaterna/

Vad socialdemokraterna och Morgan låtsas höra:

"De vill nu att samtliga afghaner som arbetat för Sverige i Afghanistan under nästan 20 års tid ska erbjudas skydd i Sverige, inklusive deras familjer." skriver ministern.

"Det skulle röra sig om tusentals, ja kanske 10 000 personer", skriver ministern till SVT Nyheter.

www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-orimligt-att-hjalpa-alla-som-jobbat-for-sverige

Att oppositionen ens måste bemöta regeringens och ministerns lögner ...

twitter.com/MariaStenergard/status/1424841095448518661

I stället för att fokusera på att hjälpa tolkarna så ljuger Morgan Johansson. Som jämförelse: senast handlade det om 23 personer totalt.
    Hahahaha! Och exakt vilka "andra lokalanställda" tror du INTE kommer att vara i fara och behöva skyddshjälp?

Känner du till talibanernas syn på "otrogna"? Vet du vad som händer när talibanerna dra fram? Inte vad som kanske händer, utan faktiskt händer.
  • nihka
    Padirac skrev 2021-08-10 12:02:48 följande:
    Jag körde denna dbhq.github.io/  

Den tar inte upp politiska partier utan vilken syn man har på Construktivism/Essentialism, Rehabilative/Punitive Justice, Progressive/Conservative, Internatinalism/Nationalism, Communism/Capitalism, Regulation/Laissez-faire, Ecology/Production, Revolution-Reform

Jag scorar lika mycket till höger som till vänster i fråga om kommunist-kapitalist, men har en konstrutivistisk, progressiv, internationell , regulatorisk, miljö/produktion och reformistisk syn... typ det SD kallar vänsterliberal kulturmarxist  
    (då jag inte omfattar essentialism, konservatism, nationalism, laissez'faire eller revolution)

"Instructions

Welcome to the PolitiScale, the online political test. You will be confronted to a series of affirmations and for each of them you will have to click on the button which corresponds the most to your opinion.

The questions assume that you are a citizen of a multi-party political system and a market economy.

You can always avoid answering a question. But if you do not understand the meaning of one of them, try to invert its meaning for a better understanding of what is implied.

This test tries to represent the wider set of ideas as possible and contains some phrases that can be shocking, notably concerning racism and homosexuality.

Jag scorar mer till höger än till vänster i fråga om kommunist-kapitalist och har en konstruktivistisk, rehabiliterande, progressiv, internationell, regulatorisk, ekologisk och reformistisk syn.

Min största stapel var progressiv (69%) och min minsta nationalism (7%)

Vad i helvete ska jag rösta på då förutom att jag inte ska rösta på SD?  
  • nihka
    FDFMGA skrev 2021-08-10 20:05:39 följande:
    Lämpligen också avstå från att rösta på något av SD-WannabepartiernaSkrattande

Själv är jag tydligen rätt regulatorisk i motsats till laissez-faire, där fick jag min högsta procentsiffra, 67. Laissez-faire blev så liten att den inte märktes när jag gick igenom resultatet, 4 procent.Solig
    OK. Jag drar strecket vid KD.

Samma här. 10% på laissez-faire. Trodde jag var mer happy-go-lucky, men det var nog mer förr. ?u är man äldre och mer ansvarsfull och ordning och reda
  • nihka
    Padirac skrev 2021-08-10 20:08:11 följande:
    Ja precis, magkänslan av att SD är fel i allt visar sig stämma överens med staplarna ,, 52% progressive och 10% conservative.. eller 90% inte conservative,  83% inte essentialism 79% inte nationalism
    Ja verkligen!

Tack för tipset. Kul test!
  • nihka
    Padirac skrev 2021-08-10 20:22:36 följande:
    nihka skrev 2021-08-10 20:20:07 följande:
    Ja verkligen!

Tack för tipset. Kul test!
    medaljongen under test-score då? - Pragmatisk här

Jag ser ingen medaljong, men jag ser en flagga, orange med rött kors och så står det "Equality, humanity, work" under.

Varför fick jag ingen medaljong? Rynkar på näsan 
  • nihka

För någon med en "låt gå-syn" har du fruktansvärt mycket åsikter om hur saker och ting ska styras upp.

Att du bara fic? 7% på miljö stämmer mer med din syn på dina gamla utsläppsbilar som du är så stolt över att du inte betalar skatt för.

Rataxes skrev 2021-08-11 12:10:53 följande:
    Skulle tro att jag fick motsatt resultat mot ditt
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-08-11 10:28:43 följande:

Media har vaknat, lite grand i alla fall

Utrikesministern accepterar alltså ett telefonsamtal med vad hon tror är den ryska oppositionen där de uttryckligen i förväg förklarar att de tänker be om stöd att kämpa emot den ryska regeringen.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jxnlm7/fejkmejlet-som-lurade-ann-linde

I samtalet lovar sedan Ann Linde att hon ska låta någon kontakta "oppositionen" för att diskutera hemlig finansiering av deras verksamhet och hon skrattar och säger att hon gärna ser den kvinnliga "oppositionsrepresentanten" som framtida president i Ryssland.

Ann Lindes departement klarar alltså inte ens av att kontrollera om mejladressen förfrågan kom från verkar äkta. Något som ingår i grundkursen i IT-säkerhet på vilket medelstort svenskt företag som helst.

Du har iaf inte vaknat till. Detta har stått att läsa om i media ända sedan det hände.

Och fortfarande talar inte Linde om någon "hemlig" finansiering. Busringarna gör däremot det.

Jag skulle gärna se Putin utbytt mot någon som inte sanktionerar giftmord på oppositionella.

Där har du i sak rätt. Kontrollsystem brast.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-08-12 13:51:18 följande:

Inte ens DN vill hålla Morgan om ryggen längre.

twitter.com/Oscar84Svensson/status/1425703221453070336

"Skärp dig eller byt jobb"

Hahaha. "Inte ens DN". Du har förstås missat att DN är på högerkanten och att det handlade om en ledare.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-08-17 11:24:33 följande:

Mera myndighetsaktivism:

www.tn.se/hallbarhet/myndigheter-redo-att-sanka-ny-gruvsatsning-gar-inte-att-forsta/

Trots en utredning på 8000 sidor som kostat 50 miljoner, 3 myndigheter gör allt för att stoppa gruvdriften i Pajala.

Nu har ju du gjort det känt att du inte vill ha någon styrning på landet alls utan alla, med fokus på dig själv, ska få göra som de vill. Allra helst med att betala skatt, köra gamla utsläppsbilar och kasta plastpåsar runt dig hejvilt.

Det gör förstås inte landets styrande till "aktivister". Så försök att utgå från någon slags normalläge när du försöker hitta benämningar på saker och ting.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?