SmalaSara skrev 2016-03-17 18:34:21 följande:
Vet du vad jag tror? Jag tror att det finns FL-debattörer som är helt speedad inför den här diskussionen och den här tråden; att de älskar detta. Att spy ut förakt över sverigedemokrater och alla som inte tar totalt och kategoriskt avstånd från dem. På något sätt är man personligt förolämpad av att någon öht vågar tycka så. Metoderna har slipats under många år och man vet precis hur man ska attackera -och utelämna det som eventuellt kan tala emot. Man har tom en liten privat grupp där man kan finna stöd från varandra. Om det är en korkad rasist är det lätt. Medan andra debattörer kan kräva mer omsorg. Ungefär som bemötandet av en debattör som tappat förtroendet för regeringen pga Mona Sahlin, där fokus lades på ett eventuellt faktafel, emedan det som eventuellt skulle kunna vara en rimlig invändning helt ignorerades. Det är så oändligt mkt känslor inblandade här; en del klarar inte av att vara saklig utan far iväg och drar de mesta hårresande och ologiska jämförelser och slutsatser. Jag har också upptäckt att detta med folkets demonstration är så känsligt att det ramlar ned ett rött skynke framför ögonen om någon så mkt som antyder att det inte var rätt att skriva som Sahlin gjorde. Har man antytt det är man antagligen an "dödsnazist", eller åtminstone sverigedemokrat. Jag är övertygad om att många håller med henne i varje ord. Jag är också övertygad om att dessa personer inte var där och egentligen inte vet exakt vilka personer som fanns i den där demonstrationen utöver de nazister som namngivits av Aftonbladet. Men det spelar ingen roll för fl-debattörer kan ändå känna sig säker på att alla som var där förtjänar att kallas "våldsbejakande", "nazister" och "män som hatar kvinnor och invandrare" (oavsett om de var kvinnor). Det räcker liksom inte att säga att man inte ska demonstrera ihop med nazister. Om man gör det är man nazist (och man ?) Jag är helt säker på att Sahlin har fel på en punkt, och det är att alla där var "män som hatar kvinnor och invandrare". Jag har sett några bilder från demonstrationen och på det ser man flera damer. Kanske är dessa tanter nazister, vad vet jag? Men de är definitivt inte män.
Ja, det är ungefär så jag har uppfattat dina åsikter.
Du låter ditt ändamål helga dina medel vilket innebär att du är vårdslös med fakta eller alternativt inte kan skilja mellan sanning och lögn.
Jag tror liksom Greider att mycket inom invandrings- och integrationspolitiken kommer att omprövas och förändras.
Men jag är övertygad om att det oavsett om vi har en rödgrön- eller en alliansregering så kommer den förändringen att ske på så vis att man låter den avgrund som skiljer invandringskritik från invandrarhat att förbli en avgrund. Det vill säga att din röst och andras som ropar om förståelse för de uttryck som samlats kring de som stöder SD kommer att förbli ohörda.
Jag tycker att din reaktion på mitt svar till kräket som skrev om "juden Aschelberg" och judemedia säger oerhört mycket. Jag påstod igår att jag är rätt fridsam som debattör och menade egentligen att det är ytterst sällan jag blir upprörd. Men jag finns fortfarande hur förbannad jag blev när jag läste kräkets inlägg.
Jag tycker att det var bra att Sahlin skrev vad hon tyckte om "Folkets demonstration", medan du menar att hon utmålade dem som djävulens anhang och kallade dem dödsnazister.
Jag tycker väl också att det är en smula bisarrt att du kallar dig socialdemokrat. Jag är uppvuxen i ett arbetarhem med fackligt aktiva föräldrar. Jag har själv en bakgrund som fackligt aktiv. Jag anser att dina åsikter befinner sig ljusår från en socialdemokratisk människosyn.