-
Klart du får tycka att just (grov) kriminalitet ska ha så stor plats i media, medan jag tycker man ska rapportera om alla möjliga nyheter som till exempel vad som händer i världen och det senaste relaterat till coronapandemin.Bäst i stan skrev 2021-05-05 23:21:53 följande:Jag tycker man kan använda huvuddelen av mediautrymmet till att rapportera om den grövsta kriminaliteten, ja.
-
Dra inte in mig i din förvirrade soppa har jag ju sagt. Det var inte dig jag pratade med och jag har verkligen inte lust att lotsa dig igenom text du varken har lust eller möjlighet att förstå. Att döma av din förvirrade respons.KN75 skrev 2021-05-06 09:57:42 följande:Men du har ju blandat in dig själv, det var inte jag som skrev det jag citerade.
Eller har jag fel i något jag skrev gällande det citerade?
Jag skrev till dig nihka:
"Om du t ex av dina personliga skäl känner dig missnöjd med att Aftonbladet har varit så taskiga mot Åkesson och SD,
du påpekar att, citat "Åkesson till exempel hamnade på delad jumboplats trots sitt och partiets stabila stöd från sina väljare",
då kanske du ska påpeka för dem att du personligen önskar att de är lite mera reko och snälla mot Åkesson och SD i sina artiklar?
Men jag har tyvärr vare sig lust eller möjlighet hjälpa dig att göra något åt Aftonbladets artiklar." -
KN75 skrev 2021-05-06 08:48:20 följande:Nej nu har du fel och du har missat igen.
Kanske du behöver öva lite på läsförståelsen?
För att hjälpa dig kopierar jag trådrubriken:
Har du förtroende för regeringen?
För att hjälpa dig ytterligare att kanske komma rätt och för att förtydliga just för dig visar jag vad jag skrev, citat:
"Jag har bara refererat till Aftonbladets rapportering och jag har reflekterat över deras artikel, särskilt då med utgångspunkt i trådämnet."
Så där ja, då är du välkommen försöka igen.
Lycka till!Du blandar ihop betyget för partiledarnas insatser i partiledardebatten med stödet för respektive parti. Undersökningen undersökte ENBART personers inställning till partiledardebatten. Inget annat. Det betyder att de inte undersökte personers inställning till partierna.
Dina och andra personers spekulationer om hur inställningen till partierna möjligen kan kopplas till den undersökta inställningen till deltagarnas insatser i partiledardebatten är enbart spekulationer. Capish?
-
Bäst i stan skrev 2021-05-06 00:43:19 följande:Ja, om någon går mot röd gubbe i Uganda så överrider ju det ett mord i Stockholm. Självklart.
Givetvis får du tycka så, men jag skulle tro att du inte får särskilt mycket medhåll.
-
Jaha. Du refererar inte till själva undersökningen och dess resultat utan en ARTIKEL om själva undersökningen och dess resultatKN75 skrev 2021-05-06 20:39:02 följande:Nej, återigen lyckas du missförstå. Konstigt att du har så himla svårt att förstå saker som ändå är relativt enkla.
Jag refererar inte till själva undersökningen och dess resultat utan jag refererar till artikeln i Aftonbladet.
Om du försöker igen så måste du väl klara av att se skillnaden på dessa två?
Trådrubriken handlar om:
Har du förtroende för regeringen?
Jag liksom väldigt många verkar ha tappat förtroende för regeringen och väldigt många människor som tidigare har haft stort förtroende för Socialdemokraterna, Stefan Löfven och regeringen verkar nu alltmera tappa förtroendet.
Till detta finns stöd och flera anknytningar i Aftonbladets artikel och omkring detta resonerar jag i mitt inlägg.
Capish?
Detta tror jag att du innerst inne håller med om, jag tror inte ens du känner lika stort förtroende för regeringen som du kanske gjorde tidigare?
Även om du verkar känna att du är i någon sorts position där du är skyldig att ständigt försöka dölja och förneka att ditt eget likväl som väljarnas förtroende för regeringen och för Stefan Löfven är kraftigt sjunkande.
Ärligt talat nihka, är det din egen personliga åsikt och har du förtroende för att Stefan Löfven skulle vara en utmärkt statsminister?
Denna artikel spekulerar även i saker som inte täcks av undersökningen. Nä, jag har fortfarande inget att tillägga där. Fortfarande samma gamla spekulationer.
du, du, du, du, du, du, du, du, du, du, du, ditt, nihka, din, du.
Do you have a crush on me?
Jag är inte trådens ämne. -
Fast det säger han ju inte alls. I den saxade snutten säger han: "Och ehm tills man har suttit i ett toppmöte med John Kerry så tycker jag kanske man ska ha en lite lägre attityd i frågan"Flash Gordon skrev 2021-05-07 11:24:14 följande:
Men för i h*lvete!
Per Bolund påstår FORTFARANDE att han har suttit i ett toppmöte med John Kerry.
Lögner, lögner, lögner ... Till slut tröttnar motståndaren och då kan din lögn stå som "sanning"
twitter.com/Rosencrantz_J/status/1390388925294862336
Och han försöker trycka ned en kvinnlig motståndare med härskarteknik.
Är det en härskarteknik att tycka till om någons mycket kritiserande attityd? Nej, inte det heller.
Angående hans första kommentar så har det verkligen tolkats in mycket:
"Det är verkligen roligt att Sverige fick inleda och sätta tonen för hela mötet, sade miljö- och klimatminister Per Bolund till TT"
Bolunds pressekreterare: "Hans Som Per Bolund sa så deltog han på ett rundabordssamtal lett av USA:s klimatsändebud John Kerry. Mötet hölls tidigt på fredagsmorgonen amerikansk tid. Bolund var första talare i mötet. Det som diskuterades togs sedan vidare i det fortsatta mötet."
Varför ska det ses som ett misslyckande att Sverige inte blev inbjuden till det stora mötet? Det finns ca 200 länder i världen och drygt hälften var inte inbjudna varken till det stora mötet eller något av rundabordssamtalen.
FAKTA
Inbjudan till rundabordssamtalUSA:s president Joe Biden lovade att inom sina första 100 dagar som president anordna ett internationellt klimattoppmöte: Leaders Summit on Climate. Det ägde rum den 23?24 april.
Till detta möte bjöds 40 länder in. Förutom världens 17 största ekonomier, som tillsammans står för cirka 80 procent av de globala klimatutsläppen, fanns några särskilt sårbara länder, samt länder med "innovativa vägar" till ett klimatneutralt samhället bland de inbjudna.
Som en del av klimatmötet anordnades dessutom två rundabordssamtal, för några av de länder som inte bjudits in till huvuddelen av mötet.
Sverige bjöds in muntligt av USA:s klimatsändebud John Kerry, då han mötte miljö- och klimatminister Per Bolund i mitten av april. Därefter kom en skriftlig inbjudan från USA:s administration, signerad John Kerry.
Inbjudan beskriver syftet med rundabordssamtalen som att länderna ska få möjlighet att "bidra till president Bidens kommande Leaders Summit on Climate".
Sverige höll de inledande anförandet vid mötet, där förutom John Kerry och USA:s utrikesminister Antony Blinken följande länder var inbjudna:
Estland, Finland, Grekland, Grenada, Guatemala, Guyana, Kazakstan, Kosovo, Lettland, Luxemburg, Madagaskar, Maldiverna, Malta, Mikronesiska federationen, Monaco, Nordmakedonien, Saint Christopher och Nevis, Rumänien, Schweiz, Senegal, Sverige, Österrike.
Källa: US Department of State, Svenska regeringen
-
Du kanske ska kommentera Paradise Hotell istället.drgaga skrev 2021-05-08 22:10:40 följande:Men Per Bolund är ju att betrakta som en fjant. Ingen med sunt förnuft lyssnar på honom.
Stackars Löfvén säger jag bara. Har du sett hans medspelare?
Noll koll Nooshi
Stenevi som hatar halva svenska folket och uppträder allmänt förvirrat
Bolund. Herrgud
Sen har vi då Lööf som vill ta hit hela världen. -
Jag kan inte annat än att hålla med dig. Sedan är jag inte emot friskolor men regelverket släpar efter och är för slappt. Kan inte tänka mig att det du beskriver var tanken med friskolereformen.KillBill skrev 2021-05-09 10:53:15 följande:
Förr rankades den svenska skolan som en av de bästa i världen och Finland såg den svenska skolan som ett föredöme. Men det var före den svenska marknadsliberaliseringen och friskolereformen.
Tycker du som M, KD och SD att pengar som är tänkta för den svenska skolan ska kunna användas av privata skolkoncerner för att starta upp och köpa upp skolor utomlands till exempel i Saudiarabien? Själv tycker jag att det är vansinnigt att den skatt som jag betalat in har använts för sådana ändamål och det kan inte uteslutas att den svenska skolan hade varit bättre om pengarna stannat kvar inom skolväsendet.
-
Så varför har då varken socialdemokratiska eller borgerliga regeringar över så lång tid inte gjort mer för att täppa igen vägar för missbruk av medel såsom du beskriver? Det går ju inte att bara lasta högerregeringar utan vänsterregeringar är väl precis lika mycket att klandra för att vi har den situation vi har idag, eller?KillBill skrev 2021-05-09 12:08:07 följande:Jag har inte heller något emot friskolor. Ett av mina barn gick i en stiftelse ägd friskola som var helt fantastisk (där stannade all ersättning i skolan inga vinster delades ut).
-
Så du ser inte nyttan med att rör och ledningar rostskyddas för att minska risken för läckage ut i marken och vidare in i vattentäkter?Rataxes skrev 2021-05-11 14:45:06 följande:Man skulle kunna tro att det ingår i någon djävulsk plan i att tvinga in oss i städerna...
Nu tror ju jag att det enbart beror på regeringens sedvanliga inkompetens.Det sista, eller ens något är väl sagt om hur rostskyddningen ska finansieras, eller?K Markatta skrev 2021-05-11 14:29:22 följande:Vice Statsminister Per Bolund (MP) gnuggar händerna:
www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/hart-slag-mot-glesbygden-nar-bensinmackar-forsvinner
Skärpta säkerhetskrav kan tvinga mackar att stänga
Skärpta säkerhetskrav som träder i kraft nästa sommar påverkar 500 bensinmackar i glesbygden. För de samhällen där mackarna tvingas stänga kan det kraftigt påverka samhällsservicen och skapa problem för hemtjänsten och räddningstjänsten.
De som äger bensinstationer i glesbygden har ofta även annan verksamhet, som livsmedelsbutik med postutlämning och apotek. Om bensinstationen tvingas stänga ner kan den övriga verksamheten påverkas och mycket av servicen i närområdet försvinna.