Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

Har du suttit igen på din skrivkammare och knåpat ihop fler hittepå som du skrattar åt själv, men som inte har något att göra med något någon har skrivit någonstans.

Så loligt man kan ha det. då!

Rataxes skrev 2021-08-02 12:12:27 följande:

Det ena regeringspartiet briljerar igen:

Det ryktas om att Per Bolund nått stor framgång med försök att gjuta fundament av havregrynsgröt armerade med pappsugrör.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    En blå väljare skrev 2021-08-02 13:11:02 följande:
    Hahaha, om det inte vore så tragiskt skulle jag skratta hela dagen.
    En till som tror att det bara finns fyra typer av material på jorden och att det inte kommer att bli fler.

Hahaha, om det inte vore så tragiskt skulle jag skratta hela dagen.
  • nihka
    En blå väljare skrev 2021-08-02 08:55:13 följande:
    Ska jag tolka det som ett ja? Då tycker du alltså det är vettigt att makthavare har synpunkter på vad enskilda journalister skriver. Oavsett om makthavaren heter Trump eller Morgan.
    Naturligtvis kan man utmana vad någon skriver men utan att bedriva någon slag personkampanj emot personen såsom Trump gjorde.
  • nihka
    En blå väljare skrev 2021-08-02 16:54:07 följande:
    Det skulle underlätta ditt liv om du åtminstone lät bli att skratta åt dina egna lögner.

Tänkte du använda hö och ditt eget snor till att bygga vindkraftverk och bostäder till kommande flyktingström?

Du och MP verkar ha likartad idiotisk syn på hur man driver innovation. Stora förbättringar drivs av innovatörer som Elon Musk, inte av töntar i MP. Regeringen är så efterbliven på miljöområdet att klockorna stannar. Importera kolkraft från Tyskland istället för att exportera ren kärnkraft. Extrem saktfärdighet när det kommer till elbilsomställning och idiotiska "miljöbonusar" till de rika. Fler långtradare än någonsin bränner Diesel genom hela landet. Regeringen gör ingenting åt detta. Extrema miljöbovar till lastbilar tillåts om de är utlandsregistrerade.

Allt kommer att bli bra. Inte ens MP med anhang kan stoppa utvecklingen.
    Jag tänkte inget av de märkliga saker du har diktat ihop här om vad jag tänker.

Bara för att man inte använder betong och stål betyder inte att man därmed är hänvisad till gröt och papperssugrör. Det blev sammanlagt fyra "material"

Det finns andra material och kommer att finnas andra material i framtiden precis som cement och stål en gång var nyheter.

• nihka
    Flash Gordon skrev 2021-08-03 00:54:24 följande:

Morgan Johanssons twitter-rage rasar vidare.

Lajvar arbetarklass genom att hänvisa till att pappa var plåtslagare.

twitter.com/johanssonmorgan/status/1421929467275063310

Själv har han dock inte arbetet i ett LO-yrke en dag i hela sitt liv enligt hans egen CV på regeringssidan och hans wiki.

Gymnasium -> universitet -> rikspolitiken

Det närmaste han kommer att ha jobbat är att han under ca tre år skrev politiska krönikor för Tidningen Arbetet i Malmö. I övrigt har han varit arvoderad politiker sedan ungdomen.

Bra att veta att du tycker att Jimmie Åkesson aldrig har arbetet.
  • nihka
    KillBill skrev 2021-08-03 09:57:28 följande:

Lässvårigheter verkar vara spridd i alla samhällsklasser. Han hävdar alltså inte att han själv är arbetarklass, bara att hans äldre släktingar var det.

Det sänker kvaliteteten i diskussionstrådarna när folk startar upprörda inlägg som baserade på rena påhitt. Håller du inte med?

Det viktiga är att få kverulera, försöka sänka andra och skryta om sig själv. Det finns inget politiskt motiverat eller ens intresse.

Det finns det sällan när man inte tror på någonting mer än att det inte finns något att tro på.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-08-03 11:39:37 följande:
    Ja, en politisk elit. Créme de la créme. Som måste posera med sina förfäders attribut för att vara "genuina" och "folkliga".

Själv har han några år där han läst statskunskap på universitet och en roll som skribent på en av Rörelsens egna tidningar som enda meriter. Gick med i SS(U) som 14-åring och har varit inne i Rörelsen och Partiet sedan dess.

Men han vet minsann vad arbetarklass är!

*för hans pappa var plåtslagare*

Det roliga, eller tragiska, med detta är att säkert över 90% av alla som är födda på 60- och 70-talet som han är har minst en förälder som hade ett LO-yrke. Han är alltså inte ens nästan unik i sin "vetskap" om vad "arbetarklass" är.

Och killen han skäller ut, Robert Hannah, han är barn till invandrade irakier - förmodligen långt mer "arbetarklass" än vad någonsin familjen Johansson var under Morgans uppväxt.

Tanke: måste du hänvisa till dina förfäders erfarenheter för att vara "genuin" så är du förmodligen inte särskilt genuin.

.
    Morgan är en billig posör. Han borde spendera en mandatperiod som lastbilschaufför elelr nåt och sedan återkomma.
    Nu är det så att riksdagspolitiker tjänar pengar för sitt arbete och man kan inte ha en särskild lönesättning för representanter till höger och en annan för representanter till vänster utifrån någon förvirrad tanke att vänster ska tjäna mindre än höger för att representera sina väljare.

Du brukar snurra till det, men du får föreställa dig att din idol Åkesson inte kan ha x antal kronor idag när han hävdar att SD är ett högerparti och en lägre summa nästa gång han byter tillbaka och menar att SD återigen är ett mitten- till vänsterparti.

Du verkar dessutom mena att politiskt arbete inte är ett riktigt arbete och att man inte kan kalla sig arbetare, eller ens känna till vad en arbetare eller vad arbetarrörelsen är om man har en högre utbildning och jobbar inom politiken.

Gäller det fler än regeringsrepresentanter? Åkesson arbetar ju som politiker, har utbildat sig men har aldrig jobbat som lastbilschaufför. Borde han också göra det i fyra år för att man ska tro att han ska fatta vad en arbetare är?

Stefan Löfven med sin bakgrund borde ju hyllas av dig och SD eftersom han har haft ett "riktigt" arbete som svetsare, men detta används istället emot honom. Han var ju "bara" svetsare.

Tanke: när man inte har tänkt igen implikationerna så blir det så här tokigt. Igen.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-08-03 11:54:53 följande:
    Jag har åtminstone erfarenhet av arbete "på golvet" till skillnad mot kakistokraterna som lajvar "arbetarrörelse" idag. Det var f.ö. 80-talets såssar och fackpampar som byggde upp min avsky mot ditt parti.
    Och ändå så överlägsen attityd mot andra som arbetat "på golvet".

Vilket parti avskyr du inte av den ena eller andra anledningen?
  • nihka
    Padirac skrev 2021-08-03 13:12:09 följande:
    En till som lajvar 'arbetarklass' 
    Rataxes skrev 2021-08-03 09:42:43 följande:
    1,7 miljoner i årslön och kalla sig arbetarklass när det närmaste man kan kalla ett arbete är att ha skrivit i en av dumvänsterns skattefinansierade sagotidningar smile2.gif

Jag måste ju tillhöra trasproletariatet med bara hälften av den årslönen smile2.gif
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-08-03 13:31:13 följande:
    Byggnads...

Hade en kompis som jobbade inom den branschen. De mest avskydda var tydligen fackombuden.
    Tycker det låter som mest jargong.

Annars är det fackombuden/facket som hjälper dig när företaget försöker kicka dig på oskälig grund eller kringgå LAS eller på något sätt försöker smita undan från sitt arbetsgivaransvar genom att strunta i avtal och andra lagar och överenskommelser.

Oftast behövs inte facket aktivt för att arbetsgivaren vill ta sitt ansvar, men när man tänker sig att man kan tulla lite på reglerna så finns facket där för sina medlemmar.

Jag är otroligt tacksam över att facket har åstadkommit så mycket som jag åtnjuter idag och har en så stabil position här i Sverige, även om fler ifrågasätter fackets betydelse och inte tänker på att man kan FÖRLORA förmåner om ingen bevakar dem. Jag avskyr verkligen inte mina facklig ombud utan tycker det är fantastiskt att någon göra den insatsen på toppen av sitt vanliga jobb.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?