KN75 skrev 2021-04-19 13:23:42 följande:
På vilket sätt var jag otydlig eller vad var det som du inte klarade av att förstå?
Jag skrev en fråga till dig:
"Eeeh, du anser att det är Svenska staten som genom lagstiftning ska bestämma och avgöra åt folket om det är sant eller fake news att Elvis lever?"
OBS: Det var ju du själv som valde att ta upp ämnet Elvis och om han lever eller ej.
Jag vet och jag är helt övertygad att i princip alla vet att Elvis inte lever och att det är att betrakta som fake news om någon påstår att Elvis lever.
Och jag frågar dig då om det är din åsikt att det finns ett behov av lagstiftning, om det är din åsikt att det finns ett behov av att svenska staten ska behöva tala om för dig, mig och alla att det är fake news om någon påstår att Elvis lever?
Den här frågeställningen borde du väl klara av att svara på?
Vidare skrev jag att:
"Jag, och absolut säkert en överväldigande majoritet av medborgarna, anser att Svenska staten och lagstiftarna bör ägna sig åt viktigare saker."
Jag trodde du förstod att då menade jag att det är min åsikt att människor i allmänhet vet, förstår och har egen förmåga, minst lika bra som politiker, att i största allmänhet skilja sanningen från fake news och att regering, riksdag och alla andra borde ha mycket viktigare saker att ägan sig åt.
Om man lyssnar på väljarna så anser nästan alla att det är mycket viktigare att politiker och myndigheter prioriterar att ägna sig åt Sveriges nya samhällsproblem som t ex kriminalitet.
Hur kan du tycka att lagstiftarna ska ägna sig åt att stifta lagar mot fake news, t ex sådana fake news som att Elvis lever, vilket du själv tog upp som ett exempel?
Du vill försöka bestämma vad som hör till ämnet eller inte.
Enligt trådrubriken handlar ämnet om: "Har du förtroende för regeringen?"
Jag menar att förtroende för regeringen minskar ännu mera om den ska ägna sig åt att stifta lagar mot "fake news", särskilt sådant som ditt eget exempel om Elvis lever.
Vidare menar jag att förtroendet minskar ännu mera för Socialdemokrater, regeringen och alla andra med vänsteranknytning som ständigt försöker dölja och förneka att kommunismen har varit ännu värre än nazismen.
Dessa frågor om förtroende hör enligt mig mycket mera till ämnet än när du tar upp frågan om Elvis lever eller inte.
Om det är din åsikt att det behöver stiftas lagar mot förnekande av förintelsen? Anser då då på motsvarande sätt att det behöver stiftas lagar mot förnekande att kommunismen faktiskt har mördat många fler miljoner människor än nazismen?
Eeeh. Elvis är död och förintelsen har ägt rum. Jag tycker man kan stärka lagstiftningen mot förintelseförnekande. Elvis kan vi lämna därhän. Även kommunister. Tror inte någon förnekar kommunismens existens. Vad var det du inte klarade av att förstå?