Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Abegayle70 skrev 2017-11-10 12:39:16 följande:
    Vissa köper säkert hellre en piratladdare som kan börja brinna än en original som är tillverkad av "fel" händer.
    Det är möjligt.

Själv vet jag snudd på ingenting om luftvärn och än mindre om export/import av krigsmaterial.

Däremot vet jag att det är underförstått att det inköpta luftvärnssystemet ska skydda oss mot Ryssland, och om det bara är missiler tillverkade i Israel som klarar detta vore det idioti att köpa ett system som inte klarar sin uppgift om man inte har för avsikt att komplettera med dessa.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-11-10 20:02:49 följande:
    Ja fy på mig som inte vet skillnaden på statskassa och partikassa. Tur det finns vänsteranhängare som kan hjälpa mig. Tur också att samma vänsteranhängare förstår att partikassan är helt oberoende av skattemedel.

Sen vore det ju fint om partikassan kunde betala ut miljonbidrag även till stadens tiggare, så de får råd med en bostad t.ex. Men då kunde ju bidraget göra nytta.
    Hm, jag tror att det är viktigt för förståelsen av vårt samhälle att lära sig skillnaden mellan skattepengar och andra eller egna pengar. Iofs något som många förstår när de börjar betala skatt.

Jag har sett synpunkten att S borde ta från partikassan för att ge bidrag till tiggare tidigare på FL, fast få på ett nationellt plan och inte som du menar på kommunal nivå. Då handlade det om skrikhögerröst som fått för sig att den fria rörligheten inom EU var en del av en  socialdemokratisk konspiration för att urholka folkstammen.

I så fall borde man ju tycka att S skulle tvingas att ta av partikassan för att få tiggarna att återvända hem till Rumänien eller Bulgarien i stället, men som du vet har ju sällan de radikala delarna av skrikhögern fått med sig hjärncellerna i radikaliseringen..

Föreslår att du vänder dig till ditt eget parti med en uppmaning om bidrag till tiggarnaSkrattande
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-11-10 23:33:03 följande:
    Jag som levde i tron att pengar är pengar, helt enkelt. Tack för att du upplyser mig. Jag måste tillhöra den minoritet som inte förstår detta trots att jag betalat skatt.

Vilken fin saga om folkstammen.

Kan du inte förklara lite närmare vad jag borde tycka. Jag fattar inte vad du menar riktigt.

Jag är socialdemokrat. Frågor på det?
    Nja, du behöver nog lära dig vems pengar det ärSkrattande
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-11 20:19:52 följande:
    Det går nog att köpa samma kapacitet från USA, men Israels är billigare och eftersom systemet i sig är dyrt så får vi färre moderna robotar för pengarna om vi dessutom köper alla robotar från USA. Det är därför som Polen valt att bara köpa en mindre mängd amerikanska robotar och en större mängd israeliska till sina Patriot. Man får fundera en extra vända på vilka konsekvenserna blir av kombinationen av dyra robotar och en regering som inte vill skjuta till pengar...
    Ja, det ska bli intressant att följa utvecklingen på detta område.

Nu kanske jag -till skillnad från dig - anser att det finns mer angelägna områden än försvaret, men det vore ju ett underbetyg till regeringen om de inte ser till att det luftvärn man köpt in blir så effektivt som möjligt.

Annars är det ju billigare att göra som den danska missnöjespolitikern Mogens Glistrup en gång föreslog: Installera en telefonsvarare som säger "vi ger oss". På ryska förslagsvis.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-11 23:19:43 följande:

Skattepengar betalar största delen av Lennartssons fallskärm

www.dn.se/nyheter/politik/skattepengar-betala.../
    Ja, att riksdagspartierna får partibidrag är ingen nyhet.

Tycker du att det borde finnas direktiv för vad dessa bidrag får användas till?

Det gör inte jag.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-11-12 11:25:09 följande:

Om man ska gå på Toms uppgifter så bör man vara starkt kritisk till att svenska skattepengar har gått till att finansiera SD politiker som ägnat sig åt brottslighet och vara starkt kritisk mot att svenska skattepengar har gått till SD politikers besök hos Assadregimen i Syrien.

Men finansierade SD verkligen resan till Syrien.

Det låter märkligt i och med att de avråddes från att resa av SD, om jag fattat det hela rätt.

Vilket jag kanske inte har i det här fallet, det är så mycket tokerier kring SD att det är svårt att hålla sig uppdateradSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-11-12 16:43:01 följande:
    Det var UD och inte SD som avrådde från resan till assadregimen i Syrien. Jimmie Åkesson säger att han inte var informerad om att Martin Kinnunen och Markus Wiechel hade rest för att träffa Assad men när det blev känt har Jimmie sagt att han stödjer resan. Det var ingen semestertripp och man kan förmoda att resan är finansierad av SD och att de bägge SD männen varit avlönade av SD under resan.
    Där ser man. Jag har säkert blandat ihop det men den sverigedemokratiska valövervakaren.

Där var det väl iallafrall Chang Frick som betalade för orgierna och Ryssland för mat och logi till den sverigedemokratiska valövervakaren och riksdagsledamoten.

Heder tilll honom som skrev om sverigedemokratens äventyr i Ryssland, trots att han väl själv är sverigedemokrat.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-12 18:56:13 följande:
    Jag tycker det är omoraliskt att en person som avskedas p.g.a. att den misskött sitt jobb får en fallskärm, oavsett var pengarna kommer ifrån och har partiet råd att själva finansiera en sådan fallskärm så finns utrymme till besparingar i det statliga partistödet.
    Kutym.

Tror du att NCC:s vd som fick sparken på dagen gick lottlös därifrån, eller de höga chefer som försvann från Ericsson förra veckan.

Jag tycker att det man avtalat fram ska gälla, alltså har du ett anställningsavtal där det står att man har rätt till en årslön om man avskedas, så är det omoraliskt att inte följa avtalet.

Jag skulle gissa att Martin Timell har fått en saftig ersättning för att man sparkat honom och även om jag tycker att han betett sig som ett svin så anser jag att han ska ha ersättning om det är avtalat så.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-11-13 19:34:21 följande:
    Chang Frick lämnade SD för 5 år sedan om det jag hittat stämmer. Det är väl inte första gången heller som han "skvallrar" på SD.
    Där ser man - man lär så länge man lever!
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2017-11-20 07:18:36 följande:
    Och som vanligt försöker du flyttas fokus från S-skandaler.

Åtgärder som inte vidtogs innan det hela exploderade i media tyder på att det handlar mer om skadekontroll än om sjukdomsinsikt.
    Jag tror inte att moderaternas ovana att kalla kvinnor horor är så vanlig inom S.

www.expressen.se/nyheter/jessica-schedvin-m-toppen-sande-nakenbilder-till-mig/
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?