man och nöjd skrev 2017-11-10 20:02:49 följande:
Ja fy på mig som inte vet skillnaden på statskassa och partikassa. Tur det finns vänsteranhängare som kan hjälpa mig. Tur också att samma vänsteranhängare förstår att partikassan är helt oberoende av skattemedel.
Sen vore det ju fint om partikassan kunde betala ut miljonbidrag även till stadens tiggare, så de får råd med en bostad t.ex. Men då kunde ju bidraget göra nytta.
Hm, jag tror att det är viktigt för förståelsen av vårt samhälle att lära sig skillnaden mellan skattepengar och andra eller egna pengar. Iofs något som många förstår när de börjar betala skatt.
Jag har sett synpunkten att S borde ta från partikassan för att ge bidrag till tiggare tidigare på FL, fast få på ett nationellt plan och inte som du menar på kommunal nivå. Då handlade det om skrikhögerröst som fått för sig att den fria rörligheten inom EU var en del av en socialdemokratisk konspiration för att urholka folkstammen.
I så fall borde man ju tycka att S skulle tvingas att ta av partikassan för att få tiggarna att återvända hem till Rumänien eller Bulgarien i stället, men som du vet har ju sällan de radikala delarna av skrikhögern fått med sig hjärncellerna i radikaliseringen..
Föreslår att du vänder dig till ditt eget parti med en uppmaning om bidrag till tiggarna