Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2020-01-02 22:13:48 följande:

Åh, det var som tusan..

Det är annars inte särskilt ovanligt att skrikhögerradikaler kommer med påståernden om vad ingen bryr sig om. Inte sällan tycks påståenden av den sorten bottna i att personen just är så oerhört angelägen om vad andra bryr sig om, så angelägen att hen inte ens förstår vad man kan veta eller inte. 

Jag tycker det verkar som ganska många bryr sig om vad DN skriver, man kan till exempel lätt konstatera av kommentarerna till artiklarna att även SD-svansen är där och viftar frenetiskt.

Själv anser jag att det kan vara nyttigt även för skrikhögerradikaler att läsa DN. I bästa fall kan det innebära att man får ett mer varierat språk

Haha, så gulligt då. :D Själv läser jag DN för att inte säga det mesta. Varvet runt minst tre gånger om dagen!

Aja, blev du vattenkammad nog av Richard Swarts? :) Han kanske svarar på korrespondens om danskurser... va inte blyg, man ser ju hur han sträcker ut en famn åt det förmenta folket.

Kanske har han tips på hur man hånar, häcklar och förnedrar! - även om jag tror att du får vara den som lär i det avseendet. ^___^
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-02 22:24:10 följande:

Jag skulle nog inte åta mig ett uppdrag om den som gav instruktionerna hade ett så torfligt språk.

Jag skulle åtminstone be hen göra om instruktionen.

Fråga om hen verkligen tror att att det är lägenheterna som vill ha samhällsinformation och så skulle jag fråga hen varför hen krånglar till det och lägger till ett styltliknande däremellan. Slutligen skulle jag påpeka att hen inte ska göra cirklar om hen inte förstår skillnaden mellan äpplen och päron.

Därefter skulle jag förmodligen skicka iväg hen med 25 blad av vardera sorten. tja såvida hen inte fastnat i ett cirkelresonemang förstås.

Det är knappast mer styltor på >>däremellan<< här som på din dumtolkning i övrigt.

Men vad bra att du har lyckats räkna rätt även om mina formuleringar inte var perfekta. :)

Varför då så svårt med Kverulant67:s exempel? - för att du uppenbarligen inte vill, helt enkelt. För både här som där finns samma så kallade >>päron<< med och svaret kan ställas upp exakt likadant i båda fallen...

Tänk vilka längder du går för att håna, häckla och förnedra. Och en längd kan tillskrivas denna skylt: att tolka fel med vilja.

Du förstod aldrig att du skulle straffa ut din egen sak genom att knäcka tankenöten va? :D Jag hade velat möta dig i schack, hehe...
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-02 22:50:48 följande:

I vilket fall så kan det finnas goda skäl för dig att försöka bli lite mer hårdhudad, och då inte enbart för vattenkamningens skull.

Klart att det är folk som ska stå ut med och rätta sig efter det förmenta folkets toxiska debattmiljö! - det kan en ju tänka sig till.

Varför göra någonting bättre när man kan göra det sämre, eller hur? :) Det kanske borde bli socialdemokratins slogan inför kommande val, rent utav

Ett tips. Uppskatta det stöd du får från Man och Nöjd och hens följare - och se det som att dina ord och cirklar är som spjutspetsar eller bumeranger som slungas mot hånvänstern och punkterar eller slår deras påståenden till marken.

Jag bryr mig inte om någon >>Man och Möjd<< och undrar om jag ens var aktiv i dessa delar av forumen samtidigt som denna skribent. Jag var smått aktiv samtidigt >>Suffering<< men det var ingen jag brydde mig om eller lade på minnet som så...

...dessa skribenter är eran fixering, inte min. :)

Det där reklamutdelningen du skrev om. Kom du fram till något annat än 25 + 25 efter att du cirklat runt lite, i så fall ahr du blandat äpplen och päron igen

Nejdå, det är helt rätt - med så kallat >>päron<< och allt! :D

(100 - 75) som inte gillar SD eller då 25% som gillar SD + 25% som gillar S + övriga 50% däremellan som varken gillar SD eller S.

(100 - 75) som inte vill ha reklam eller då 25% som vill ha reklam + 25% som vill ha samhällsinformation + övriga 50% däremellan som varken vill ha reklam eller samhällsinformation.

Same, same... ;)

Och helt korrekt räknat, FDFMGA. Allt som behövdes var bara lite motivation - sedan kunde du blanda äpplen med så kallade päron som rena mästaren på fruktsallad. ;D
  • Digestive
    Padirac skrev 2020-01-02 23:20:19 följande:

Det kallas önsketänkande - eller konsekvensargument.

Sådana konsekvensargument har presenterats tidigare - då i form av olika hot, där människor bla ska sattas på plats.

I det hela förekommer en radda av ohederlig argumentation för att försvara en förvanskning av de ursprungliga påståendena

Det är inte mitt problem att FDFMGA kan göra fruktsallad när det passar. :)

Ohederlig argumentation är att tolka fel med flit...

Känner du dig hotad så polisanmäler du saken. Familjeliv hjälper dig säkerligen om det förekommer hot riktade mot dig som person.

För min del handlar det dock om att hugga tillbaka. Att bete sig illa får konsekvenser även om jag har förstått att det förmenta folket här vill kunna bete sig illa helt konsekvenslöst, en del vill till och med att man ska anpassa sig därefter och ta emot eller bete sig lika illa själv.

Jag avstår dock i den mån jag är kapabel. Att sätta folk på plats med intellektuella svep och list är mycket roligare och i det stora hela, mycket bättre. :)

Men se nu till att polisanmäla hoten mot dig, Padirac.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-02 23:50:38 följande:

Jag har - eftersom du inte bett om det aldrig kontrollerat matematiken i dina cirklar.

I första hand är det säkert språket som ställer till det för dig.

I Man och nöjds exempel så ogillar 75 procent SD medan 50 procent inte ogillar SD. Dessa är de enda faktorer/mängder du behöver ta med för att konstatera att Man och nöjd producerade ett liknande matematiskt missfoster som den gången hen blickade in i framtiden, extrapolerade SD:s tillväxt och förkunnade att de skulle få 150 procent av rösterna i ett kommande val.

Nåja, kan man tro att någon ska få nobelpris i tåg så kan man säkert ånga på med 150 procent också.

Likheterna med ditt exempel är så små att jag inte ens förstod att det var jämförelsen du for efter. I ditt exempel kan man utesluta däremellan medan man i Man och nöjds matematiska fyrverkeri kan utesluta äpplena (sossarna) i och med att dessa redan finns medräknade i de andra båda grupperna.

Premisserna är IDENTISKA i mitt respektive Kverulant67:s exempel! - det är ingen idé, FDFMGA.

Du räknade korrekt i mitt exempel och det var helt enkelt ett dåligt schackdrag.

Hade du inte varit så fixerad vid att håna, häckla och förnedra även mig så hade du möjligtvis sett det här komma. Men du skulle minsann visa att du kunde räkna rätt och prompt köra upp det i nyllet på mig - levererat med lite hån, häckel och förnedring.

Så kan det gå när man inte kan låta bli. :)
  • Digestive
    Padirac skrev 2020-01-02 23:16:48 följande:

Ah, ta det här med FDFMGA lika gärna. Numera kan han också räkna med så kallade päron. :)
  • Digestive
    Padirac skrev 2020-01-03 01:19:21 följande:

Varför redogör du inte för vad du menar däremellan och övriga betyder?

Likaså undrar jag varför du inte redogör för hur du anser att substitutierandet av påståenden påverkar matematiken?

Kom tillbaks till sakfrågan nu.

Som det står i SAOB samt SO och för båda ord.

Anser du att något av dessa ord innebär att objekten/subjekten måste vara väsensskilda? Kan det exempelvis finnas både en bil >>däremellan<< i följande mening:

>>Ser du den gröna och den röda bilen där därborta? - kör fram övriga däremellan.<<

Om svaret är ja så gäller exakt samma semantiska fenomen i Kverulant67:s fall - men den gemensamma nämnaren är >>gillar inte SD<<.

Jag noterar för sakens skull att det här är en upprepning, jag har poängterat det här tidigare. Förhoppningsvis så lägger du det här på minnet nu.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-03 07:15:10 följande:

Du kommer aldrig att lära dig matetmatik om du inte lär dig sambandet mellan matten och svenska språket.

Angående debattmiljö så är det ett problem för nyradikala att de sällan kan se den egna aktiviteten ur den aspekten. 

Du får det att låta som en spådom. :) Är det i tesump som du ser detta i?

Haha, ja, för jag har ju hånat, häcklat och förnedrat någon på exempelvis en punkt, systematiskt, i ungefär ett halvår. :D Annars kan du behålla dina tankar för dig själv och Richard Swarts - då jag varken är radikal, tillhör någon radikal grupp och för att radikalism inte har med någonting att göra.

Men det tänker såklart inte djurplågare på. Ser du vad jag gjorde nu? ;P Du kommer aldrig att lära dig att diskutera hederligt om du inte lär dig sambandet med moral. Ser du vad jag gjorde igen? ;P

Toxisk debattmiljö men det är ju så ni verkar trivas. :)
  • Digestive
    Padirac skrev 2020-01-03 07:44:18 följande:

Med den förklaring du ger, betyder det att de övriga bilarna är gröna eller röda?

I ditt exempel används "däremellan" för att beskriva en geografisk plats, mellan två bilar. Använde kverulant ordet "däremellan" för att ange en geografisk plats? Om inte, vad menade kverulant?

Det kan vara i vilken färg som helst så länge som referenspunkterna har markerats tillräckligt väl.

Jag är fullt medveten om att Kverulant67 inte markerade referenspunkterna så väl att det inte fanns öppning för misstolkning - MEN enbart en tolkning fungerar dock med matematiken... så varför dumtolka?

Observera att FDFMGA inte dumtolkade identiska premisser och förutsättningar precis nyligen. Inte heller i mitt exempel framkommer det tydligt nog (rent semantiskt) att mängden >>vill ha samhällsinformation<< är en DELMÄNGD i ÖVERMÄNGDEN >>vill inte ha reklam<<.

Men man måste dock tolka det så för att KUNNA räkna korrekt. Och FDFMGA blandade äpplen med så kallade päron som om vederbörande aldrig hade gjort något annat, i mitt exempel - för svaret kunde inte bli mer korrekt. :)

Sedan ser du åter igen i bilden hur Kverulant67 har använt ordet >>däremellan<<:

Han använde högst troligt ordet för att markera ett abstrakt rum (alltså jämförbart med en geografisk plats) men det fungerar även tidsmässigt sett till räknemomenten.

Du kan älta det här fram till dödsdagar, Padirac. FDFMGA har redan bevisat att det bara handlar om viljan att tolka rätt - om man vill kunna räkna korrekt - eller om att då dumtolka för att någonting annat än korrekt räkning lockar. Och i Kverulant67:s fall lockade det helt uppenbart mer med möjligheten att håna, häckla och förnedra vederbörande.

Borsta nu av dig istället för att försvara ett sämre beteende med semantiskt hårklyveri ad absurdum. Att Kverulant67 inte var fullständigt exakt rent semantiskt är en överstökad punkt sedan veckor tillbaka - VISST FINNS DET ÖPPNING FÖR MISSTOLKNINGAR!!!!!! Det finns dock ENBART EN tolkning som fungerar matematiskt... så varför dumtolka och låtsas som att det inte skulle vara denna tolkning som gällde? - aja, motivet för det är som sagt helt uppenbart.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-03 08:04:54 följande:

Jag skulle nog inte likna dina svårigheter att förstå däremellan eller varför Man och nöjds exempel är orimligt vid tesump.

Däremot har jag noterat att många inom "skriker kränkt"-högern har en tendens att utgå från egna erfarenheter när de hamnar i affekt och tar till personangrepp.

Det är inte särskilt långe sen en tuting påstod att jag satt i min knarkarkvart med mina kanyler när hen tappadde fattningen.

Jaha, tänkte jag ...

Ta det lugnt med djuren nu. Tänk på att de är rätt oskyldiga eller om du så vill "Guds skapelser" som högerradikalen Ebba skulle kunna säga.

Jag har inga svårigheter heter med detta ord utan jag påpekar enbart att objekten/subjekten inte behöver vara väsensskilda, att det kan finnas en gemensam nämnare mellan dem. Vilket räcker för min sak att påpeka...

Ja, det var symbolspråk för ditt behov av att håna, häckla och förnedra särskilt utvalda meningsmotståndare, om inte alla i ett svep. Varken mer eller mindre. Fick du din morgonfix nu när du subtilt har kallat mig för >>tuting<< och >>radikal<< eller känner du att du behöver håna och häckla min utbildning också? - du kan liksom inte låta bli sådant där, lika nödvändigt för dig som en annans morgonkaffe.

Haha, så Ebba Busch Thor är >>högerradikal<<? :D Aja, då förstår jag hur du använder ordet... men undrar vad du har sparar för ord/prefix/suffix åt exempelvis NMR?

Det är bekymmersamt att vi har radikaler i riksdagen, FDFMGA. Jag resonerar ju med vissa delar av den konservativa mentaliteten av en anledning. :) Hellre socialt hållbart än snabbt för visioners skull, helt enkelt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?