Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Kung Markatta skrev 2017-09-13 12:09:48 följande:
    Nu är det öppet gräl mellan regeringspartierna:

www.di.se/nyheter/s-och-mp-oense-om-ensamkomm.../
    Mm, det stärker mitt förtroende för regeringen.

Det fanns väl några små skärmytslingar mellan MP och alliansregeringen också när det begav sig på de tomma badtunnornas tid.

Skillnaden är att då fick MP bestämma angående asylpolitiken medan det numer är S som fattar besluten.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-09-13 12:09:48 följande:
    Nu är det öppet gräl mellan regeringspartierna:

www.di.se/nyheter/s-och-mp-oense-om-ensamkomm.../
    Fast detta så kallade öppna gräl kan väl närmast beskrivas som en mild västanfläkt vid en jämförelse med vad som pågår inom forna alliansen just nu. Till och med orkanen Irma framstår väl som en storm i en badtunna om man jämför.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-09-15 22:04:41 följande:
    Stefan Löfven var idag och inspekterade försvarsövningen Aurora och hade då genast sönder en Stridsbåt 90:

www.svt.se/nyheter/inrikes/statsministern-fic...

Under dagen pågick skjut- och sjukvårdsövningar och ministrarna fick sig också en sjötur med Stridsbåt 90 - och vid rodret satt självaste statsministern.

Men aningen pinsamt blev det kanske när en av båtens jetstrålar lade av med statsministern ombord. Något som snabbt bortförklarades med att många av båtarna legat på land och att det inte är ovanligt med begynnande fel på grejerna då.
    Vid närmare eftertanke påverkar inte detta mitt förtroende för regeringen.Skrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-09-16 10:25:38 följande:
    Det är faktiskt lite gulligt när högersympatisörer börjar skoja med statsministern på det där viset.
    Ja, jag tänkte på en scen ur Vi på Saltkråkan där farbror Melker inte får igång båtmotorn och Tjorven säger "Du har inte den rätta knycken".

Jag upplever det som att våra vänner högerdebattörerna anser att Löfven inte har den rätta knycken oavsett omständigheterna.

Själv anser jag att våra vänner högerdebattörerna inte har den rätta knycken avseende relevanskontrollSolig
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2017-09-16 17:43:07 följande:
    Hmm det torde nog säga mer om i vilket tillstånd det svenska försvaret är i än om Löfvens förmåga att köra båt.
    Inte nödvändigtvis.

Högerpopulsiter har en osviklig förmåga att börja skräna på ett mycket tveksamt faktraunderlagSolig
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-09-18 15:20:54 följande:
    Hoppsan! Jag råkade räkna fel på 34 000 000 000 kronor i budgeten!

Mvh Finansministern

www.svd.se/regeringen-raknade-fel--34-miljard...

Här kommer lite bakgrundsinfo:

" target="_blank">

Påmnner om vår familjebudget, när vi i efetrhand går igenom hur det blev med kostnader och intäkter som brukar vi hamna på plus, om är inte 30 miljarder.

Tänk dig om vi hade haft en alliansregering, då hade det säkert varit minussiffror i stället.Skrattande
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2017-09-18 16:14:08 följande:
    Påmnner om vår familjebudget, när vi i efetrhand går igenom hur det blev med kostnader och intäkter som brukar vi hamna på plus, om är inte 30 miljarder.

Tänk dig om vi hade haft en alliansregering, då hade det säkert varit minussiffror i stället.Skrattande
    Jag gick igenom den första punkten, den beräknade kostnaden för sjukersättning bev betydligt lägre än väntat, det vill säga den socialdemokratiska arbetslinjen har snabbare än väntat gett ett friskare folk.Solig
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-09-18 18:20:08 följande:
    Intressant att det har börjat klagas på att överskotten är för höga. Det måste vara bristen på en samhällskollaps som gör det..
    Solig

Ja, om jag inte minns fel så ligger kostnaden för att ta bort den skillnad i skatt mellan pensionärer och arbetande som alliansen starffade penionärerna med på 15 miljarder årligen.

Med en så välskött budget så skulle det gå att avskaffa pensionärsskatten rakt av och ha detta finansierat för två år i stället för att höja momsen som skattefrälset inom KD och M vill.

En S-regering borgar för såväl en god samhällsekonomi som förbättringar för dem som har de svårast!
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-09-20 09:02:42 följande:
    Säger sig satsa. Hur det blir i praktiken med regeringens "satsningar" såg vi ju förra året.
    Där har du en poäng - med denna satsning på välfärd så kommer säkert kostnaden för vissa områden, t ex utbetalning av sjukersättning, att minska mer än beräknat, så statskassan får precis som vid felräkningen ytterligare tillskott som kan användas igen.

Precis som du applåderar jag en S-regering som får Sverige att blomstraSolig
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?