Padirac skrev 2019-12-28 18:18:36 följande:
Så en mening som har orden 'kopplingar' och 'däremellan' bredvid varandra gör att du tror att däremellan betyder att olika mängder är inkluderade i andra mängder?
Hur får du förresten ihop att kopplingen du ser mellan dessa 50% och mängd 1 och inte mängd 2..
Om vi är mindre specifika och skriver såhär:
P1 en massa människor ogillar SD
P2 en massa människor gillar S
P3 däremellan finns resterande människor som gör varken eller...
Vad ger ordet däremellan påståendet P3 för betydelse? Hur får du ihop detta att P3 skulle vara en delmängd av P1? Varför inte P2? eller någonting annat som du menar?
Jag tror att du inte vet hur däremellan används och vad det betyder utan att du blandar ihop det med något annat ord.
'Kopplingar däremellan' stödjer inte alls på något sätt det du vill påstå
Kverulant67 skrev:
Kverulant67 skrev 2019-11-28 21:40:49 följande:
Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....
Inte någonting om varken eller...
...men det förvånar mig inte alls att du börjar förvanska vad Kverulant67 skrev när du har nått en återvändsgränd. Inte det minsta förvånande.
Meningen du hänvisade mig till bevisar att 25% och 50% kan vara två delmängder av övermängden 75% helt oavsett Kverulant67:s ordval.
Och era dumtolkningar är helt ointressanta när en fullt legitim tolkning ger en matematiskt perfekt uträkning.
Att ni vill dumtolka och sedan håna, häckla och förnedra ert eget resultat är helt ointressant... inget av något har med Kverulant67 att göra.