Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Kverulant67 skrev 2019-12-26 21:23:13 följande:

Hahaha jag förstår att du inte vill prata vidare om exemplet! För nu har du fasen gjort bort dej varje dag i ca 2 veckor! Inte ens när jag tar bort negationen så får du ihop det! Är det inte bara bättre att erkänna att du hade fel i stället och lämna diskussionen med flaggan i topp?

Du har ju bara en så länge sagt att det blir fel (125%) kan du inte som vi andra som klarar av matte årskurs 3-4 sätta upp det i en ekvation och bevisa felet????

Hahaha... jag tyckte verkligen att du gjorde det solklart genom att visa att 25+25+50 är det samma som (100-75)+25+50.

Aja, det är sådana logiska felslut inblandade att man knappt vet hur man ska hantera det. ;P
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2019-12-26 21:02:55 följande:

ja det är som förväntat

:)

Jag gillar hur de började med hänvisningar till boolesk algebra/operationer och nu är Venndiagram deras värsta fiende som de bestämt ska stångas med...

...liksom wow.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-26 23:42:04 följande:

Det finns ett enkelt skript som bygger på en beprövad ekvation

75% av däcken har inte dimension 225x55/17

25% av däcken har dimension 245x45/18

däremellan finns 50% av däcken som inte har någon av dessa dimensioner 

Jag skulle utifrån ekvationen skriptet bygger på säga att det finns 5 (eller 6 däck) på den bilen

Ok, känns det som jämförbara premisser den här gången då? :)

Jag tycker det säger rätt mycket när folk inte kan återspegla ett exempel som de menar att de har förstått samt utvärderat...

...men ta för all del både tiden och försöken som du behöver.
  • Digestive
    nihka skrev 2019-12-27 00:34:47 följande:

Det hade varit mycket bättre om hen bara sagt: "Hoppsan, det blev visst lite fel i koordinationen mellan hjärna och fingrar på tangentbordet" för typ en månad sen, men stoltheten förbjuder visst det.

Kan inte du prova att återspegla exemplet med ett eget dito? :)

Någon av er borde kunna visa upp att ni faktiskt har förstått vad ni menar att ni har utvärderat...

...och jag misstänker att du fixar den biffen bättre än Padirac.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-27 09:15:55 följande:

Hmm, jag blev inte särskilt förvånad över att du inte besvarar min fråga om det är okej för dig att postar ditt exempel i en särskild mattetråd

De matematiska piruetter du och ansdra gjort har jag redan kommenterat med att det inte hjälper om man mekaniskt kan utföra vissa piruetter när man inte förstår deras innebörd.

75 procent ogillar SD men därefter gör du en krumbukt och drar ifrån 25 procent sossor och så lägger du till 50 procent och får 100.

Inte desto mindre finns de 25 procenten kvar, ogillar SD samtidigt som de skrattar glatt åt mattecirkusen FL:s vurmare exekverar.

Och 75 plus 50 är och förblir 125.

Minns du Man och nöjd. Hen påstod att hen räknat ut att SD skulle få 150 procent i ett kommande val. Hen hade visst extrapolerat ökningen och passerat 100 procent utan att förstå vad detta innebär rent betydelsemässigt

Är det okej om jag postar ditt bisarra exempel som en mattefråga i en ny tråd?

>>75 procent ogillar SD men därefter gör du en krumbukt och drar ifrån 25 procent sossor och så lägger du till 50 procent och får 100.<<

Det är ju inte så Kverulant67 har räknat överhuvudtaget utan vederbörande har ju PRECIS visat upp hur det är uppställt både med och utan negation.

Varför förvanskar du det eller förstod du inte alls vad du läste?

Och här visar du åter igen prov på att du inte kan räkna med negationer. Varför ska folk bry sig om vad du kommer fram till när du inte ens använder en nödvändig räknemodell?
  • Digestive

Och fortfarande tror folk att man kan dela upp mängden 75 i två delmängder (25 och 50) och sedan addera dessa delmängder med sin övermängd. :D

Som om man skulle kunna ta 75 från värdet 75, lägga ihop siffrorna som står på pappret och få 150. :D

När den matematiska kompetensen är så slö att folk skulle behöva se hur mängder minskar i realtid för att lyckas greppa vad som händer när man tar/drar ifrån/extraherar X från värdet X. :P

• Digestive
    KillBill skrev 2019-12-27 11:16:11 följande:

Vi får hoppas att Kverulant67 accepterar att FDFMGA får posta exemplet i en mattematiktråd så att frågan om vem som har rätt blir ordentligt genomlyst. Tycker du inte det?

Ja, varför skulle jag ha någonting emot det? :) Bara det presenteras korrekt så...
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-27 12:11:58 följande:

Nja,

Om Kverulant fortsätter att avstå från att svara på frågan om hen tycker det är okej att jag skapar en mattetråd eller om hen säger nej så skulle jag kunna tänka mig att visa var det tokar till sig för dig.

Om du kan tänka dig att vara beredd på att dina cirklar kommer att rubbas

Ok, så efter en månad har du alltså fortfarande någonting nytt att presentera? :)

Annars har jag ju sett hur du gör logiska felslut när du får fram elementen för mängden >>övriga 50%<<, bevisat det logiska felslutet med Venndiagram samt kunnat konstatera att du inte kan hantera negationer.

Men du har alltså ett tredje alternativ att anfalla Kverulant67:s upplägg på? :P
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-27 14:12:10 följande:

Javisst.

Självklart kan jag hjälpa dig med dina krumelurer och beskriva var det blir fel.

För det är ju vid det här laget ganska tydligt att du har lärt dig en karta eller ett antal danssteg om man så vill - men att du inte förstått vad kartan föreställer eller att dansstegen leder ner i orkesterdiket.

Personligen så är jag nästan barnsligt förtjust i den här diskussionen, inte för mattens skull, men för att samtliga nyauktoritära tycks ha anammat flummatten. Med Mentat som möjligt undantag, men han fick visst brått iväg när han förstod att det det var inte jag som påstod att minst 125 procent förhåller sig till SD utan att det var en Kverulant

Haha, men gör det då?! Det är väldigt mycket tjat och lite verkstad från dig... ;P

Aja, tredje gången gillt då. Shot! :)
  • Digestive

>>75 procent ogillar SD men inga socialdemokrater återfinns i den gruppen utan de utgör en separat grupp på 25 procent som gillar S och SD. Och däremellan så finns det 50 procent som inte hör till någon av 75 eller 25-gruppernaSkrattande<<

Hahahaha.... XD

När det finns en rak väg att gå och räkna på och som råkar stämma perfekt rent matematiskt - men man egentligen vill åka vilse i rondellen. :D

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?