Padirac skrev 2019-12-20 19:29:17 följande:
Jodå, vad likhetstecknet betyder och vad en ekvation är och hur den ställs upp och löses är väl det jag strösslar på paradigmen jag käkar till frukost
men flytta och ändra värde är i sig inte matematiska begrepp eller regler i eller utanför en ekvation.
Om du lär barnen dessa metoder så får de ingen djupare förståelse för matematikens regler och begrepp...
plus, minus, gånger, delat och flytta... inte konstigt att traderad falsk kunskap utan förståelse vinner mark hos SDvurmarna
Det var väl bara ett av alla sätt som illustrerar hur ni har räknat fel? Inte mer än så. :)
Nu skrev jag att det inte var ett räknesätt utan en regel - att göra samma sak på båda sidor av likhetstecknet - så varför tar du din egen fjäder och gör den till en höna? :D
Ja, du verkar verkligen äta ekvationer till frukost som adderar 50 med 70 när talen står uppställda såhär: 50 = 75. ;)
Överallt kan man se er redogöra för er sak genom att ni adderar ihop åsikterna om SD. Vilket ni menar att ni gör korrekt genom att rakt upp och ner addera ihop värdet 75 med 50 - även om man har tagit värdet 50 ur exakt samma 75, haha...
Padirac har 70 kronor. Han tar 50 av dem. Sedan adderar han ena mängden med den andra och får sammanlag 125 kronor! :O