• maka011

Evig längtan som värker

Ska vara rakt på sak.. Jag behöver tröst, förståelse, att inte vara ensam..
    Jag har varit tapper på den här resan, men jag vet inte hur mycket mer jag orkar. 

Facebook och instagram svämmar över med bilder på ultraljudsbilder, positiva teststickor, härliga magar, nyfödda barn.. Är så förbannat less!

För att göra ont värre fick jag nyligen veta att min syster väntar sitt andra barn.. Det var inte det värsta.. Inte heller att de försökt vänta för att jag och min man skulle hinna före. Det värsta är att jag orkar inte vara glad för deras skull. Jag är skit förbannad. När i h*lvete ska det bli våran tur?! 
    Vilket gör mig till en hemsk syster.. Det gör att jag undviker dem, för jag orkar inte.. Vill inte höra hur hon mår och hur det känns..

Vi har ett ägg som väntar på oss i frysen, men jag vill inte sätta in det. För jag kommer att gå sönder om det inte fäster.

Har varit aktiv i en ivf tråd, men orkar inte med den heller. Orkar inte läsa om alla som plussar och som får många ägg till frysen. Om alla ruvare..

Jag behöver en tråd där jag slipper höra om alla som lyckas.. Kanske finns det fler en jag som behöver någonstans där man kan få vara ledsen och arg?

• Svar på tråden Evig längtan som värker
  • LadyMaria

Känner så igen mig i det ni skriver. Är inne på 3e ivf försöket nu.. sista betalda... Ska på äggplock på torsdag. Känner mig knappt förväntansfull, har bara ångest!!! Ångest för att det inte ska lyckas, hatar detta. Jobbigaste tiden i behandlingen kommer nu och människor runt om kring en förstår inte ett skit hur det känns. Har mått illa under denna behandlingen och en kompis sa "Tur att det är övergående då" Det är fan inte övergående, illamåendet är en liten sak om man jämför med den hemska känslan som ständigt finns som ofrivilligt barnlös. Får ofta känslan att flera tänker "stackars dem, men skönt att det inte är vi". Hur ska man komma ur detta negativa, utåt är jag mer positiv men inuti är det mest svarta tankar nu. =(

• Libra1

Hur går det för er?

Vi har valt att vänta med nästa försök tills efter sommaren. Har för mycket smärtor. Kände också att jag vill kunna njuta av sommaren.

• maka011

Det är knappt så jag vågar säga det, men jag är gravid.Men jag vågar inte tro på det förrän jag fått se det lilla hjärtat slå på skärmen. Har inte tid för ultraljud förrän 30/6.. Om väntan har varit jobbig innan så är det ingenting jämfört med hur det är nu..
    Fortsätter ta gravtester för att försöka få in i min skalle att det faktiskt finns ett litet pyre där inne, men det vill inte gå in.. Behöver få se det med egna ögon..

• Det vackraste

GRATTIS!!

maka011 skrev 2015-06-11 16:40:07 följande:

Det är knappt så jag vågar säga det, men jag är gravid.Men jag vågar inte tro på det förrän jag fått se det lilla hjärtat slå på skärmen. Har inte tid för ultraljud förrän 30/6.. Om väntan har varit jobbig innan så är det ingenting jämfört med hur det är nu..

Fortsätter ta gravtester för att försöka få in i min skalle att det faktiskt finns ett litet pyre där inne, men det vill inte gå in.. Behöver få se det med egna ögon..

• Libra1
    maka011 skrev 2015-06-11 16:40:07 följande:

Vad roligt!!! Grattis!!! :)
  • maka011

Tack allihopa! Vill bara att det ska bli dags för ultraljud så jag kan få se miraklet med egna ögon. Är bara så rädd för missfall nu. :(

• monn

Grattis som bara den!! Det kommer nog gå toppenbra!!! :)

maka011 skrev 2015-06-11 20:38:45 följande:

Tack allihopa! Vill bara att det ska bli dags för ultraljud så jag kan få se miraklet med egna ögon. Är bara så rädd för missfall nu. :(

• maka011
    monn skrev 2015-06-11 20:55:59 följande:

Grattis som bara den!! Det kommer nog gå toppenbra!!! :)

Tack! Får försöka att ta det dag för dag.
  • JennyNG

Vi har inte plussat på 4 år och jag vet precist hur du känner. :(

När min näst äldsta syster skulle ha första, så var dom så glada och sa att vi skulle oxå prova och ligga i så dom kom samma år, men det är 3 år sedan och nu är den andra dottern kommit för ett år sedan. Man mår så dåligt av att alla frågar när en annan ska ha. Och när syskon får och vännerna börjar få så trycks man ner mer :( 

Vi har nu i måndags äntligen sparka oss i arslet och ringt om "hjälp"

Sänder många <3<3 från ett annat hjärta som värker

Svar på tråden Evig längtan som värker