• monn

Evig längtan som värker

Usch jag känner precis som du. Jag har tagit bort min facebook för jag orkar inte se!

maka011 skrev 2015-03-18 21:01:56 följande:

Ska vara rakt på sak.. Jag behöver tröst, förståelse, att inte vara ensam..

Jag har varit tapper på den här resan, men jag vet inte hur mycket mer jag orkar. 

Facebook och instagram svämmar över med bilder på ultraljudsbilder, positiva teststickor, härliga magar, nyfödda barn.. Är så förbannat less!

För att göra ont värre fick jag nyligen veta att min syster väntar sitt andra barn.. Det var inte det värsta.. Inte heller att de försökt vänta för att jag och min man skulle hinna före. Det värsta är att jag orkar inte vara glad för deras skull. Jag är skit förbannad. När i h*lvete ska det bli våran tur?! 

Vilket gör mig till en hemsk syster.. Det gör att jag undviker dem, för jag orkar inte.. Vill inte höra hur hon mår och hur det känns..

Vi har ett ägg som väntar på oss i frysen, men jag vill inte sätta in det. För jag kommer att gå sönder om det inte fäster.

Har varit aktiv i en ivf tråd, men orkar inte med den heller. Orkar inte läsa om alla som plussar och som får många ägg till frysen. Om alla ruvare..

Jag behöver en tråd där jag slipper höra om alla som lyckas.. Kanske finns det fler en jag som behöver någonstans där man kan få vara ledsen och arg?

• monn

Vi har försökt bli gravida sedan september 2013. Väntar på insemination när mina sköldkörtelvärden gått ner, har ätit levaxin i snart en månad.. Jag försöker intala mig att det inte kommer hända, för att hålla förhoppningarna nere, för jag vet inte hur jag skulle hantera om det aldrig går. Vet ej heller hur många besvikelser jag orkar med.

maka011 skrev 2015-04-07 21:02:56 följande:

Hur långt är ni i processen?

• monn

Grattis som bara den!! Det kommer nog gå toppenbra!!! :)

maka011 skrev 2015-06-11 20:38:45 följande:

Tack allihopa! Vill bara att det ska bli dags för ultraljud så jag kan få se miraklet med egna ögon. Är bara så rädd för missfall nu. :(

• monn

Grattis grattis!!! Jag har sett dina många inlägg och din kamp! Gud vad jag hejjar på att allt går vägen för dig :)

Jag är bara jag skrev 2015-09-14 15:22:51 följande:

Jag är gravid igen!!   Går knappt ta in, men får ta en dag i taget. V. 5+1 idag.

• monn

Hur känner du dig? Känns det något?:)

Jag är bara jag skrev 2015-09-14 17:50:12 följande:

Tack så mycket!  

• monn

Jag har endast skrivit något inlägg i denna tråden, men blev gravid av IVF i april och skulle haft bf 12/1, men den lille vägrar komma ut, verkar ha det för mysigt därinne, så nu går man och väntar :) Vi har försökt få barn sedan 2013, så man tror knappt det är sant :)

Svar på tråden Evig längtan som värker