• maka011

Evig längtan som värker

Ska vara rakt på sak.. Jag behöver tröst, förståelse, att inte vara ensam..
    Jag har varit tapper på den här resan, men jag vet inte hur mycket mer jag orkar. 

Facebook och instagram svämmar över med bilder på ultraljudsbilder, positiva teststickor, härliga magar, nyfödda barn.. Är så förbannat less!

För att göra ont värre fick jag nyligen veta att min syster väntar sitt andra barn.. Det var inte det värsta.. Inte heller att de försökt vänta för att jag och min man skulle hinna före. Det värsta är att jag orkar inte vara glad för deras skull. Jag är skit förbannad. När i h*lvete ska det bli våran tur?! 
    Vilket gör mig till en hemsk syster.. Det gör att jag undviker dem, för jag orkar inte.. Vill inte höra hur hon mår och hur det känns..

Vi har ett ägg som väntar på oss i frysen, men jag vill inte sätta in det. För jag kommer att gå sönder om det inte fäster.

Har varit aktiv i en ivf tråd, men orkar inte med den heller. Orkar inte läsa om alla som plussar och som får många ägg till frysen. Om alla ruvare..

Jag behöver en tråd där jag slipper höra om alla som lyckas.. Kanske finns det fler en jag som behöver någonstans där man kan få vara ledsen och arg?

• Svar på tråden Evig längtan som värker
  • Libra1
    maka011 skrev 2015-12-24 19:23:52 följande:
    Åh nej! Något nytt försök på gång? Här går det bra. Går in i v 34 på lördag. Men njuter inte direkt, mår inte så bra. :( Men får fin belöning.
    Härligt att du kommit så långt. Men tråkigt att du inte mår bra.

Själv så blir det ett nytt försök i januari. Känner mig både peppad och rädd.

God fortsättning!!!
  • maka011
    Libra1 skrev 2015-12-25 23:52:10 följande:

Härligt att du kommit så långt. Men tråkigt att du inte mår bra.

Själv så blir det ett nytt försök i januari. Känner mig både peppad och rädd.

God fortsättning!!!

Åh vad roligt att höra att ni ska försöka igen! Du ska se att 2016 blir ert år. Håller verkligen tummarna för att allt går bra.

Ja jag vågar knappt tro på det. Börjar bli ganska utmattade.
  • Libra1
    maka011 skrev 2016-02-04 15:03:46 följande:

Hej allihopa! Hur går det för er? Har det nya året startat bra? :)

Hej!
    Ja än så länge känns det positivt. Hade ÄP i tisdags och fick ut 16 ägg. ET imorgon. :D

Hur går det själv?
  • maka011
    Libra1 skrev 2016-02-04 15:28:15 följande:

Hej!

Ja än så länge känns det positivt. Hade ÄP i tisdags och fick ut 16 ägg. ET imorgon. :D

Hur går det själv?

16? Det är ju kanon bra! :) Åh håller tummarna stenhårt för att det går hela vägen denna gången.

Well, den 20 januari kom våran mirakel flicka efter mycket slit med igångsättning. Hon är perfekt och allt vi drömt om och lite till. :)
  • Libra1
    maka011 skrev 2016-02-05 19:32:03 följande:
    16? Det är ju kanon bra! :) Åh håller tummarna stenhårt för att det går hela vägen denna gången.

Well, den 20 januari kom våran mirakel flicka efter mycket slit med igångsättning. Hon är perfekt och allt vi drömt om och lite till. :)
    Åh vad härligt!!! Grattis! :)

Igår fick jag tillbaka 2 embryon. Jag är så lycklig!!!
  • maka011
    Libra1 skrev 2016-02-06 09:06:15 följande:

Åh vad härligt!!! Grattis! :)

Igår fick jag tillbaka 2 embryon. Jag är så lycklig!!!

Tack! :)

Åh denna gången ska du se att det är eran tur! :) När har du td?
  • Libra1
    maka011 skrev 2016-02-06 17:18:11 följande:
    Tack! :)

Åh denna gången ska du se att det är eran tur! :) När har du td?
    Hoppas på det! :)

Den 21 feb.
  • JennyNG

allåd är brudar! Nu har jag i te följt er så mycket eftersom jag haft fullt upp och väntat på svar om tid för ett möte för start av IVF.

Idag har vi den tiden kl 14.

Jag gjorde ett grav test för typ två veckor sen å de var negativt. I morse gjorde jag ett till för att mensen brukar komma runt den 3.

Vi har ju försökt i 4 år och jag fick en chock när det var två streck i morse ????????

Kan int ta in det men ska be BM om ett nytt test när vi nu ska dit ????

• maka011
    JennyNG skrev 2016-02-08 08:56:12 följande:

allåd är brudar! Nu har jag i te följt er så mycket eftersom jag haft fullt upp och väntat på svar om tid för ett möte för start av IVF.

Idag har vi den tiden kl 14.

Jag gjorde ett grav test för typ två veckor sen å de var negativt. I morse gjorde jag ett till för att mensen brukar komma runt den 3.

Vi har ju försökt i 4 år och jag fick en chock när det var två streck i morse ????????

Kan int ta in det men ska be BM om ett nytt test när vi nu ska dit ????

Men hallå?! Grattis! Vad häftigt att det gick utan ivf. :)
Svar på tråden Evig längtan som värker