• Libra1

Evig längtan som värker

Det är helt ok att känna så här. Oftast kan man må sämre över att man inte tillåter sig att ha dessa "förbjudna" tankar. Men vad jag har förstått så är de väldigt vanliga bland oss ofrivilligt barnlösa. Man måste få känna sorg och vara arg. Man måste få utlopp för sina känslor mot orättvisan.

Jag är själv väldigt ledsen och arg till och från. Man blir väldigt bitter till slut. T om på andra som kämpar, men som till slut lyckas. Avundsjukan. Den är fruktansvärd. Jag vet inte riktigt hur man ska hantera den.

Försök vara snäll mot dig själv och undvik saker som får dig att må dåligt. Fokusera på dig själv och vad du vill. Så försöker jag tänka när livet känns för hårt.

En stor kram till dig! Hjärta

• Libra1
    maka011 skrev 2015-05-01 12:05:43 följande:

Nähä.. Försöket fick avbrytas.. Provera plus Letrozol i 5 dagar.. Först vul var det största ägget 14 mm, andra vul 17 mm och det tredje och sista hade det gått tillbaka till 14 mm.. Samtliga krafsar sig i skalpen eftersom jag plussade på ägglossningstickan redan dag 9 och det höll i sig till och med dag 15 då det bestämdes av vi ska bryta..

Har redan börjat på Provera igen, så dag 3 idag. Får besked på måndag hur vi ska bete oss denna gången. Om det blir Letrozol igen eller något annat. 

Har varit ett vrak i ett par dagar.. Carlanderska ska ha semesterstängt i 4 veckor och det närmar sig med stormsteg.
    För om vi får ägget insatt och det misslyckas, då får vi vackert vänta tills de öppnar igen om vi inte får insättning snart.

Ska vi hamna på bänken denna sommaren också? Minns förra med fasa.. Gick bara och längtade och njöt inte speciellt mycket alls.

Ja jag kände igen ditt namn också. :)

Vad tråkigt att ni fick avbryta. Det låter märkligt. Har aldrig hört talas om äggblåsor som går tillbaka. Är inte alls insatt i dessa mediciner.

Förstår att det känns tungt. Hoppas verkligen att ni kommer att få göra ett försök innan de stänger.

Dessa somrar ja. Något man alltid har sett fram emot tidigare. I flera år i rad har vi fått stå ut med misslyckanden och hemska saker. Fått läka under semestern istället för att ha roligt. Jag hoppas att det inte kommer att bli så denna sommaren. Jag vill vara gravid och lycklig!!!

En stor kram till dig!!! Hjärta
  • Libra1
    maka011 skrev 2015-05-04 19:40:09 följande:
    Nä det hade de knappt heller. Ingen fattar vad som hände.
    Inväntar fortfarande besked på hur jag ska bete mig denna gången. Väntar blödning om 6 dagar så behöver liksom veta.

Nä fy för förra sommaren. Förra året fick jag veta på min första semesterdag att dubbel Pergotime-kur inte gett något resultat alls och att det skulle bli ivf för vår del. För det krävdes ett spermatest från maken. Men då stängde både labb och gyn där vi gick för semester så gick och våndades hela sommaren och väntade på att vi äntligen skulle få hjälp. För vi blev ju uppsatta i kö.
    Nu gick det hela rätt fort för vår del, men sen dess står vi bara och trampar.

Håller mig dig. Vill att detta ska vara sista sommaren då vi bara är två. Men vågar knappt hoppas.

Kramar till dig med!
    Hur går det för dig?

Vi ska egentligen köra igång nu i juni med vårt sista betalda försök. Men jag tvekar nu. Det kändes så bra innan att ruva under sommaren. Men nu känns det mest tråkigt. Funderar på om vi ska skjuta upp det till augusti istället. Mår inte helt bra just nu. :-/
  • Libra1

Vad härligt att höra. Ska hålla tummarna superhårt för ett plus. :)

Vi har valt att avvakta tills efter semestern. Hoppas detta är sista sommaren som barnlös.

• Libra1

Hur går det för er?

Vi har valt att vänta med nästa försök tills efter sommaren. Har för mycket smärtor. Kände också att jag vill kunna njuta av sommaren.

• Libra1
    maka011 skrev 2015-06-11 16:40:07 följande:

Det är knappt så jag vågar säga det, men jag är gravid.Men jag vågar inte tro på det förrän jag fått se det lilla hjärtat slå på skärmen. Har inte tid för ultraljud förrän 30/6.. Om väntan har varit jobbig innan så är det ingenting jämfört med hur det är nu..
    Fortsätter ta gravtester för att försöka få in i min skalle att det faktiskt finns ett litet pyre där inne, men det vill inte gå in.. Behöver få se det med egna ögon..

Vad roligt!!! Grattis!!! :)
  • Libra1
    maka011 skrev 2015-06-11 20:38:45 följande:

Tack allihopa! Vill bara att det ska bli dags för ultraljud så jag kan få se miraklet med egna ögon. Är bara så rädd för missfall nu. :(

Hur går det för dig?
  • Libra1
    maka011 skrev 2015-06-21 19:43:16 följande:
    Det går. Var inne på gyn akuten igår pga blödning. Var övertygad om att det var kört. Men vi såg ett litet pickande på skärmen. Men vågar inte ta ut något i förskott. 9 dagar kvar till det riktiga ultraljudet. Hur är det med dig?
    Åh grattis! :)

Här är det sådär. Har enorma smärtor just nu. Kan knappt sitta för det krampar i hela svanskotan och ner till hälarna. Ska ringa VC imorgon och tjata mig till en kortisonspruta. :-/
  • Libra1
    maka011 skrev 2015-06-23 16:36:02 följande:
    Tack! Försöker att vara glad men är svårt när jag småblöder till och från. :( Men du, det låter ju inte alls bra. Hur kommer detta sig? Krya på dig! <3
    Förstår att du är orolig. Hoppas det inte är någon fara.

Jag vet inte riktigt varför det gör så ont. Har varit på diverse undersökningar men ingen hittar något. Funderar på om jag har en inflammation runt svanskotan eller någon nerv i kläm. Jobbigt är det. :-/ Tack!
Svar på tråden Evig längtan som värker