• varningsljus

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-05-05 07:20:54 följande:

Japp det stämmer att jag jobbar i en hälsokostbutik. =)

Jag har ätit rosenrot i omgångar när jag känt mig lite låg och trött.

Annars kan man ta från mensen första dag fram till äl, både rosenrot och bidrottninggele, har provat några månaden men sen gett upp.

Nu tar jag lite vanliga kosttillskott som vissa vitaminer, sambon ger jag också.

Jag får alltid i mig nyttig man men sambon är mer slarvig, försöker göra smoothies på morgonen med mycket bär och frukt till både mig och sambon.

I veckan ska jag inte göra så mycket, har planerat in några dagar med lite vänner, väntar även på att syrrans förlossning ska dra igång, där jag troligtvis ska vara med, om jag inte jobbar. I helgen är jag ledig så jag hoppas på fint vänder, kanske åker in till stan och shoppar lite, behöver lite mer sommarklänningar när vi snart åker till USA. Själv då?

Åh hotellfrukost vad avundsjuk jag blir, det är det bästa jag vet att äta hotellfrukost, så mycket gott att välja mellan.

Låter spännande med kurs i norrland, tar du flyget upp dit eller finns det andra förbindelser?

Ha en bra dag, kramar

Spännande! Såg att du varit på ert läkarbesök och aTt allt gick fint, underbart!

Låter som en mysig vecka. Har din syster fått bebis ännu? När åker ni till Usa?

Jag tar flyget till Norrland. Det är smidigast så ;)

Kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-08 08:34:44 följande:

Tack =)

Hur är det med dig? Gick kursen bra?

Kramar

Jag mår sådär faktiskt. Har nog en lite dålig period... ska försöka rycka upp mig lite. Kursen gick fint. Jag kom hem igår.

Hur mår du?

Kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-08 11:24:43 följande:

Ja det känns faktiskt jätte bra, nu har jag bara spolningen kvar som jag är lite nervös över men jag tror det kommer gå bra, jag går på magkänslan. =)

Nej ingen bebis än, men jag tror imorgon hehe, håller mig hemma nu och nära syrran, vi kan ju åka in vilken minut som helst.

Vi åker till USA den 22 Juni, så det är knappt en månad snart innan vi åker, gud som jag längtar, kommer bli helt fantastiskt, idag tänkte vi boka bilen vi ska ha under hela resan och fixa visum.

Vad tråkigt att du känner dig nere, men du allt kommer bli bra...kämpa på och det är inte fel att känna så nere ibland, man mår skit i perioder men till slut så blir man glad igen och får massa hopp.....

Vad händer annars i helgen?

Hoppas du mår bättre senare idag, skickar en stor kram till dig.

så klart att det kommer gå bra! Det är jag övertygad om.

Hur går det för din syster? vilken spännande väntan :)

Ja det känns som jag bara vill lägga locket på ett tag. Inte alls fokusera på att bli gravid, det känns som att det har tagit över hela livet.

Helgen har varit lugn. Flera långpromenader med hunden och god mat, fika med vänner.

Vad har du hittat på? Härligt att ha resan att se framemot. Spännande med USA också, jag har aldrig varit där.

Ha en härlig dag! Kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-05-08 18:40:40 följande:

Ska göra undersökning mellan nästa mens och eventuella ägglossning =) Sen borde vi få alla svar! 

Innan vi började försöka bli med barn så hade jag en cykel på ca 28-30 dagar, men sen augusti förra året har de varit mellan 34-81 dagar i cyklerna. Nu är jag på cykeldag 35, får se hur lång den blir den här gången. Hur långa brukar dina vara?

okej! 

kram

Okej. Har det dykt upp någon mens ännu? Mina har legat runt 40 dagar i snitt. Men nu de senaste månaderna har de legat på ca 30 dagar.

Kram!
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-11 08:16:32 följande:

Hej =)

Syrran har inte fått än, väntar på sms från henne nu där jag frågat hur det går men inget svar, planen är att jag ska vara med men denna veckan är jag bara ledig imorgon, hoppas bebisen kommer då.

Samma här, allt känns så mycket värre nu när mensen närmar sig, svårt att fokusera på annat, vet ej varför. Vill ha bebis nu, känner mig lite deppig idag, nu är det bara jag kvar av alla vänner som inte har barn, alla hör av sig till mig nu när syrran väntar barn och frågar hur allt går, önskar att den frågan var till mig varje gång man får sms, varje människor man träffar just nu, vänner, bekanta, ytliga  kommer frågan om barn på tal, det är babyboom bland alla mina vänner just nu känns det som, vill bara krypa ner i sängen och inte träffa människor, mina vänner pratar om grill och poolparty i sommar och jag vet att alla kommer sitta där med sina bebisar och magar i vädret, känner bara ångest....

Nej nu tänker jag för mycket, ska inte vara bitter mer, vet att det är hormonerna i kroppen som ställer till det just nu.

Annars har jag haft e bra helg, träffat kusinen och tränat, älskar ensamheten i skogen, få träna och få tankarna på annat håll.

Bra att du fokuserar på annat, snart har vi också våra bebisar.

Händer annars för spännande i veckan?

Kramar i massor

Hej! Hur mår du nu? Hoppas verkligen att du mår bättre!

förstår hur du känner. Jobbigt när alla rubt omkring en har barn och när det inte pratas om annat.

Jag träffade några vänner, alla har barn i olika åldrar varav en är höggravid. Det pratas ju inte om annat än barn, men förvånansvärt så kändes det ganska bra. Jag är inne i en period nu när jag liksom inte orkar bry mig... försöker lägga locket på och bara strunta i allt. Men ja, det går ju upp och ner, verkligen!

Hur går det för din syster?

skickar ett gäng med varma kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-13 21:39:07 följande:

Hej, mår något bättre nu, men jag mådde riktigt dåligt i morse. När jag kom till jobbet kände jag ett tryck över brösten, fick svårt att andas och jag bara grät, vet ej om det var en liten variant av ångest. men jag lugnade ner mig efter en stund och sen mådde jag bättre under dagen, tog lite lugnande droppar som vi säljer på jobb.

Imorgon ska jag träffa syrrans bebis, ska bli mysigt och underbart att få hålla det lilla livet i mina armar, fast att jag är avis är jag lycklig för deras skull också, det är ju trots allt en liten som jag ska lära känna och lära allt jag kan, hihi.

Ja det går verkligen upp och ner hur man mår, nu är jag i en jobbig period men jag tror mycket av det beror på min PMS, mår alltid skit innan mens.

Skönt att du kunnat släppa det lite, försök ta allt med ro så ska du se att allt löser sig, vet dina vänner med barn om att ni försökt ett tag?

Hoppas du får en trevlig helg, nu är det ju helg imorgon också =)

Själv ska man jobba imorgon och hela helgen, sambon ska iväg på jobbet över helgen så det blir lugn och skönt hemma. hehe

Har du några trevliga planer? Kramar i massor till dig också.

Heej! Skönt att du mår lite bättre. Hur känns det idag? Otäckt med ångesten. Skönt att det gick över fort iallafall. Vad är det för droppar? Vet dina kollegor om vad du går igenom?

Åh vad mysigt. Hur var det att träffa systerns bebis? Blev det en kille eller tjej?

hhar det dykt upp någon mens ännu?

Själv borde jag haft äl här i dagarna men sambon är bortrest. Har inte kollat vare sig flytningar eller ältest. Jag orkar inte!

Mina närmaste tjejkompisar vet men inte de som jag träffade häromdagen. Det känns bäst så just nu.

I helgen blir det ganska lugnt. Haft min kusin över på lite käk och nu blir det bara en lugn kväll.

Hoppas du får en bra jobbhelg.

Kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-15 21:09:04 följande:

Hej. Idag mår jag lite bättre, men känner mig otroligt stressad i kroppen och jag misstänker att det är min PMS som spökar, brukar bli så här dagarna innan mens. Jobbat mycket denna veckan också och mitt jobb tar mycket energi nu när jag inte mår så bra. Mensen har inte dykt upp än men jag känner att den är på väg, skulle tro imorgon eller på söndag. Mina kollegor vet om min situation och det känns otroligt bra, min ena kollega kan jag även ringa och prata med när jag mår som sämst, hon har en förmåga att lugna mig på något sätt.

Det var jätte mysigt att träffa bebisen igår och det blev en söt liten flicka. Har hört av flera att jag är lik flickan och jag känner mig extra stolt för det, jag och syrran är ju tvillingar så det är ju inte så konstigt om jag också påminner om henne. =)

Ska bli spännande att se när hon blir större och växer upp. Har du syskon?

www.aromacreative.se/dr-bach-blomsterterapi/ffr-raddningsdroppar/five-flower-remedy-10-ml-raddnings-droppar, klicka på denna länken så kan du läsa mer om räddningsdroppar, de kan användas vid akuta situationer som stress, chock, sorg eller vid flygrädsla osv.

Hoppas du också får en underbar helg, blir lugn kväll för mig också, min sambo är också bortrest, ska faktiskt bli skönt att bara vara för mig själv. Håller på att skriva ner hela min upplevelse om tiden nu när vi försökt få barn, har nog skrivit flera sidor redan men jag vet inte vad jag tänkte göra med texten utan det är bara skönt att skriva av sig lite.

Ha en fin kväll, hoppas vi hörs snart igen. Kramar i massor

Godmorgon!

Jobbigt med PMS! Såg i ett inlägg att du fått din mens nu. Hoppas att du får tid För spolning snart.

Skönt att dina kollegor vet om hela situationen. Min närmsta kollega vet, det känns skönt. Men de andra känner jag så ytligt så jag har ingen lust att dra in dem i detta.

Spännande med de där dropparna. Tycker du att de hjälper? Vad tycker dina kunder om dem?

När du skrev om flygrädsla så tänkte jag på en god vän till mig. Hon är så hemskt flygrädd. Har du hört om någon som använt dem mot det?

Åh vad mysigt! Kul att hon är lik dig :) jag har två småbröder och en lillasYster. inte så små längre dock, alla har fyllt 18.

Har du haft en bra helg? Jag har tagut det lugnt men har varit ensam med hunden nu i drygt en veckA. Det börjar kännas. Folk säger att det är värre än att ha småbarn.

Nu på morgonen har jag satt till ett surdegsbröd. Bland mina första faktiskt. Ska bli spännande och se hur det blir :)

Bra idé att skriva av sig om hela den här karusellen. Kul att kunna titta tillbaka på när du sitter där med din bebis en vacker dag :)

Kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-17 19:04:26 följande:

Japp nu är mensen här, mår bättre nu. Ledig hela nästa vecka och jag ska bara vila upp mig och tänka på hälsan, ge kroppen nyttig mat och motion.

Dropparna hjälper jätte mycket, den tar den värsta stressen tycker jag, nu säljer jag den inte i butik men jag tar hem den till mig när jag ändå beställer varor men jag känner många som använt den och alla säger samma.

Hehe, jag tänkte använda dropparna nu när jag ska flyga om en månad, kan ju berätta hur jag mådde när jag kommer hem? Ska din kompis snart också ut och resa? =)

Haha jag tycker nog tvärtom, men nu har jag varken hund eller barn på heltid men de gångerna jag fått passa tycker jag nog det är enklare att passa hund men det beror säkert på vilken hund man har eller vilken unge man har :P

Vad hade ni nu för hund igen?

Åh vad spännande med surdeg, får du berätta mer om sen. =)

Nu tänkte jag mysa med lite tv serier, slappa lite efter jobb.

Ha en fin kväll, vi hörs snart igen. Kramar i massor

Åh vad härligt! Hoppas veckan bjuder på härligt väder då :)

Imorgon är jag tillbaka på jobbet efter fem veckors studier.

Ja hon ska iofs resa innan dig tror jag, i början av juni har jag för mig.

Vi har en amstaffkille på snart ett år, så just nu är han nog en av de värsta hundarna, haha. Trotsig och i puberteten. Sjukt envis också ;)

Surdegsbrödet blev helt fantastiskt. Bättre än bageribröd om jag får säga det själv. Bakade en levain på rågsurdeg. Gillar du att baka? Ha en mysig kväll! Kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-17 20:19:00 följande:

Men tipsa henne gärna om dropparna, de flesta hälsokostbutiker säljer de säkert eller på nätet. Har man ångest eller får panik på planet minskar dropparna den värsta ångesten. Jag är inte jätteflyg rädd men jag tar dropparna i förebyggande syfte, när jag väl är på planet brukar jag försöka släppa kontrollen och försöka slappa av, man får ta sig en jäkel och försöka somna. hehe.

Min syster vovve är också ett år, han är något busig men ändå väldigt lugn, igår när jag skulle ta han på den sista kvällspromenaden fick jag nästan tvinga honom ut, hehe. världens lataste husky, annars brukar de ha massa spring i benen. =)

Jag gillar att baka man jag älskar nog att laga mat mer, desserter är också en favorit. =)

Äter sällan bröd hemma, men skulle nog vilka prova baka surdegsbröd någon gång. Är det mycket jobb med det?

Händer annars i veckan förutom jobb? =)

KRAM

Hej! Js men det ska jag göra. Vet du om man blir dåsig/ttrött av dem? Hon har nämligen tagit lugnande vid något tillfälle och hon vill inte göra det fler gånger för att hon blev så trött och borta...

Låter som är lugnare tonåring än den jag har hemma

jjo men det är wb del jobb med surdegsbröd men lätt värt det! Sjukt gott och kul att baka

Mest jobb i veckan och imorgon kommer äntligen min sambo hem efter nästan två veckor bortrest. Vad har du gjort i veckan?

kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-21 08:57:55 följande:

Hej. Nej man påverkas inte alls negativt av dropparna, helt biverkningsfritt och man blir inte alls beroende heller. Hon ska ju snart flyga, be henne kolla upp cool down också, den är också jätte bra utan några alls biverkningar.

www.naturbiblioteket.se/CoolDown.html

Denna veckan har vi fixat lite med resan, igår bokade vi vår bil mustang cabbe, hehe lyxigt värre. Har även kollat upp med reseförsäkringar och varit nere i källaren och tagit upp resväskor och sommarkläder. Denna gången tänker vi packa smart och inte ta med allt för mycket, bättre att man tvättat på plats i stället, många hotell har tvättmaskiner som man kan använda.

I veckan har jag även premiäråkt med mina inlines, tränat i skogen, städat i garderoberna och varit hemma hos syrran, så mysigt att träffa bebisen, saknar henne redan.

Hur mår du? Hur har din vecka varit?

Ha en bra dag, kramar i massor

Tack för tipsen! Jag ska tipsa henne om dem!

Åh vad härligt! Ni åker ju snart. Vad skönt att komma iväg och bara få koppla av och rå om varandra! :)

Jo men jag mår bra. Har en lugn och skön helg. Känns bra! Sambon är äntligen hemma igen.

När fick du tid för din spolning?

Kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning