• varningsljus

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-08-19 22:15:47 följande:
    Hej tjejen.

Vad tråkigt att du känner dig nere, det är ju en himla känslomässig karusell allt vi får gå igenom som barnlösa, man blir ju påmind hela tiden också, när mensen kommer, förlorade förhoppningar, PMS, längtan, ovisshet, under ägglossningen kan man bli lite känsligare och där måste man prestera, ja det är jäkligt jobbigt ibland men jag försöker leva upp i hoppet, för när man känner hopp och tänker sig in i den känslan så mår jag mycket bättre men sen ibland så kommer dom där dipparna och då måste man få vara lessen, jag hoppas snart du känner dig gladare igen....
    Jag tror definitivt du har ägglossning på gång snart, sådan klistriga flytningar har jag dagarna innan ägglossning och de ska ju vara bra för spermierna, flytningarna underlätta färden upp i väntan på ägget. Hoppas det blir positivt för dig imorgon, vilken dag är du på nu?

Ja jag undrar också hur det kan vara så svårt att bli gravid, man gör ju allt och allt ser bra ut och vi har rätta förutsättningar men ändå tar det sig inte, man blir sjukt less ibland och man känner en sådan längtan, men vi kommer också få våra bebisar till slut, jag försöker tänka att det inte är många som INTE lyckas.

Bebisen är nu 3 månader så det går undan. Jag och syrran har alltid haft bra kontakt, det är hon som är ljuset för mig när jag har deppdagar, hon finns alltid där och har alltid gjort. Vet ej om relationen blir sådan när man är tvillingar, men hon är en speciell för mig. Eftersom jag och syrran är lika säger många att jag är väldigt lik hennes tös och faktiskt när jag ser den lille bebisen, ser jag lite mig själv och det känns så underbart.

Idag har jag jobbat sen får jag på ett möte angående starta eget, jag har lite små planer nu i höst att dra igång något. Hoppas du kände dig något bättre senare under dagen...Vad har du själv gjort idag?

Sänder sig massa kramar
    Godmorgon!

Ja men det är bara så himla känslomässigt jobbigt. Gjorde nytt ältest idag igen som visar negativt. Jag fattar ingenting.
    Känns som jag snart ger upp... jag skiter i det. Så less på att hela vardagen kretsar kring att bli gravid, att maximera chanserna osv...
    Nu är jag ju på cd 16. Och när jag var hos läkaren i förrgår så var ju äggblåsan 20,8 och hon sa att den brukar släppa kring 22 cm, möjligen något senare när man ätit pergotime.
    Jag blir liksom inte klok. Nu har vi verkligen kämpat för att orka "få till det" två dagar i rad men igår var det så mycket känslor. Det går knappt för vare sig mig eller karln "på beställning".

Hur mår du idag? Några mer biverkningar?
    Vilken tablett är du på?

Åh vad mysigt. Det låter verkligen som ni har en toppenrelation. Jag antar att hon vet vad du går igenom?

Vad spännande! Vad vill du starta för egen verksamhet? Hoppas mötet var givande! :)

Igår jobbade jag och tog det lugnt på em/kvällen. Hade tänkt träna men kände mig så trött och deppig. Vet att jag ofta brukar må bättre av att träna men jag kunde inte förmå mig att gå till gymmet. Tog en promenad med hunden iallafall.

Idag är det jobb för hela slanten och sen packning inför helgens lilla tripp söderut.

Önskar dig en härlig dag!

Många kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-08-19 22:44:51 följande:
    Här är det okej, lite småtrött, men vaknar nog till strax! Ömmar lite kring livmoder/äggstockar, men annars mår kroppen över förväntan efter en tuff helg, blev en ovanligt snabb återhämtning faktiskt =)

Hur mår du själv? 

kramar
    Okej. Har du mens/äl på G?
    Vad har du hittat på i helgen, jobb?

Jag mår OK, eller lite deppig. Var ju hos läkaren i förrgår och allt var bra men fortfarande negativa ältest... känslomässigt påfrestande med den här karusellen.

Kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-20 22:20:34 följande:

Hej fina

Hur mår du idag? Hoppas verkligen du mår bättre idag? Gjort fler ägglossningstest idag? Jag är ganska säker på att den borde vara på väg eftersom du har sådana flytningar igår. Ja det är verkligen ett helvete ibland, fattar ibland inte hur man orkar med denna jobbiga press. Allt kommer vara värt det i slutändan, tänk när vi har våra små gryn i famnen för första gången. Vi kommer vara där en vacker dag.

Idag mår jag bättre faktiskt, hade ont i huvudet när jag vaknade men jag tror inte det är biverkning utan det är nacken som spökar, jag har väldigt ofta spänningshuvudvärk och det kommer i samband med stress och oro. Har märkt att jag ofta får spända muskler efter träning och tänkte fråga sjukgymnasten om det imorgon.

Jag ska starta ett kostrådgivningsföretag, tänkte dra igång med detta projektet i höst på allvar, har haft några privata klienter men inte dragit igång på allvar än.

Hoppas du för en härlig tripp söderut, när är ni hemma igen? Njut nu och ta hand om dig, sänder dig massa kramar

Hej!

Jag mår bra idag. Är hemma i blekinge nu för att gå på bröllop idag. Ska bli jättekul! Det är min bästa vän som gifter sig, ett litet bröllop. Jag har förberett ett tal och jag hoppas att hon ska bli glad av det :)

Ägglossningen den hör månanden. Ja det är frågan vad som egentligen händer i kroppen. Fortfarandr inget positivt ältest, tog senaste igår... det fick vara sista för denna cykeln. Tog slut på dem igår och risken är liten att äl sker senare äggblåsan var ju 20,8 mm i tisdags liksom... så märkligt! Känner mig faktiskt lite snuvad på denna kuren pergotime... :(

Hade ont i magen både igår och i förrgår men älflytningar bara en dag.

Hur mår du? Har du tagit sista tabletten nu? Nu håller jag tummarna för ditt ultraljud på tisdag. Spännande! Tänker du ta ältest?

Hoppas du får en superhärlig dag!

Många kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-22 20:51:14 följande:

Hej =)

Åh vad roligt med tal, lycka till sånt hade gjort mig väldigt nervös. =)

Ha nu en helt fantastisk kväll på bröllopet, hoppas på en kväll ni sent minns.

Konstigt med din ägglossning, jag begriper inte heller hur kroppen kan bete sig ibland, man blir smått galen och känner sig frustrerad.

Jag mår hyfsat bra, känner att jag har ett otroligt intensivt humör som är väldigt växlande. Ena minuten känner jag hopp och att allt snart löser sig snart och nästa sekund känner jag enorm sorg över denna ovisshet, känns jobbigt att vänta på något som man aldrig vet kommer, fast att jag innerst inne känner på mig att det kommer ordna sig är man jätte rädd ibland.

Hur känner du i din kropp nu? Jag vet inte alls om jag ska ta ägglossningstest denna gången, ska fråga läkaren om det på tisdag vad han anser. Jag brukar ju känna av min ägglossning innan, så jag tror jag skippar det...men jag vet inte än.

Var din sambo med på ultraljudet? Jag har bara sagt till min sambo men jag vet ej om han ska med än. Hehe, jag tycker det är lite pinsamt men min läkare är ganska ung, kanske runt 36 och sist jag blev undersökt var det både läkaren och en ung läkarstudent plus min sambo, så pinsamt att lämna ut sig för 3 karlar på det viset. haha

Nu ska jag svara på resten i tråden =)

Kramar i massor

Hej fina!

Bröllopet igår var väldigt fint. Det var en borgerlig vigsel som de hade i trädgården ute på en gård på landet.

Jag fick igenom mitt tal till slut. Började stortjuta mitt i. Nej men skömt å sido, jag började snyfta och hade svårt att hämta hem efter det. Men talet blev väldigt uppskattat :)

Vad har du gjort i helgen? Mer än att jobba?

Hur mår du? Fortfarande humörsvägningar?

Prata med läkaren om ältester tycker jag är klokt! Om du känner av äl annars så kanske det inte behövs...

Jag mår helt ok. Fortfarande förvirrad av denna månadens ägglossning, om jag haft det eller om den uteblev. Så skumt!

Annars känner jag inget speciellt i kroppen just. Precis som du skriver, less på denna ovisshet. Hur ska det gå framöver osv...

Intressant förresten med dina planer om eget företag. Låter superspännande! :)

Hoppas du har en härlig söndag. Själv sitter jag i en bil på väg från blekinge. Toppenväder ute!

Kramar
  • varningsljus
    Zazou skrev 2015-08-23 10:45:11 följande:

Hej hörni!

Kan inte fatta att jag läst igenom HELA tråden. Ni verkar vara så fina och stöttande för varandra.

Ni får säga åt mig att pysa om ni vill men jag har också startat en utredning nu. Har visserligen bara gjort ett blodprov än. Så har både sambons prov kvar och vul.

Man kan lätt säga att jag har oregelbundna cyklar när de är allt mellan 60-120 dagar långa. Så att fixa detta på egen hand har jag aldrig trott. Tur att läkarna håller med mig och hjälper mig efter bara 6 månader av oskyddat.

Jag är 25 år och befinner mig i de värmländska skogarna, om det kan vara av intresse :)

Nu när jag läst tråden håller jag verkligen tummarna för er!

Hej!

Oj, bra jobbat att läsa om heeeela tråden!! Kul att du vill hänga med oss på resan mot plusset :)

Vad skönt att du får hjälp så fort. Det verkar som att det skiljer sig rejält beroende på vart i landet msn bor. Vi fick hjälp efter ca 9 månader. Jag har också oregelbundna cyklar, dock inte lika långa som dina.

När har ni ert nästa besök hos läkaren?

Kram
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-24 09:17:57 följande:

Hej tjejen =)

Verkar som ett underbart bröllop, jag hade nog inte heller kunna hålla tårarna borta från talet, kan tänka mig att vännen blev överlycklig.

Denna helgen har jag mest tagit det lugnt. I lördags sov lillasyster över hos oss. När vi kom hem från jobbet hade sambon fixat en härlig middag till oss och efter maten stack vi ner till en kiosk och köpte glass och sen vidare ner till stranden för att uppleva solnedgången. Igår var och min syster med respektive hemma hos pappa och åt middag, inte så ofta vi träffar honom tyvärr men det är alltid skoj när vi väl ses. Vad har du själv gjort förutom bröllop? ;P

förövrigt mig jag nog hyfsat men det är väldigt växlande må jag säga.

Känner lite oro inför imorgon men jag har nog annars bra magkänsla, lovar att berätta hur det gick imorgon, ska vara hos läkaren halv 9.

Vad händer annars i veckan?

Nu ska jag äta frukost sen och och springa i skogen tänkte jag.

Kramar i massor

Hej!

Vad mysigt det låter :) har ni en brs relation, du och din syster? Hur många syskon har du?

I fredags hann vi med lite grillning med mina föräldrar. Så mysigt! Saknar att ha dem nära... nu blir nog näst vi ses i november. Igår satt vi i bilen större delen av dagen. Helgen gick fort! Men vi har haft fantastiskt väder! Ni har väl också haft fint i Skåne?

Jaaa! Vad spännande! Jag får nästan lite pirr i magen för din skull. Ska tänka på dig vid 9 imorgon och hålla tummarna. Hör gärna av dig när du varit där.

Veckan består av jobb, träning och sådär. Idag blir det body pump och imorgon yoga. Sen får jag se resten av veckan. Vad har du för planer?

Många kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-25 20:44:16 följande:

Hej igen =)

Som du kanske läst så har jag varit på ultraljud nu och allt gick bra.

Minns du hur stor din äggblåsa var när du var på ultraljud? Min ena var på 21mm och andra på 23mm, läkaren trodde att ägglossning skulle ske inom 2 dygn och min slemhinna i livmodern var 8mm vilket han tyckte var OK.

Hoppas allt är bra med dig? Kramar i massor

Hej tjejen!

Åh vad kul att allt gick bra. Jag har tänkt på dig!

Min var 20,8 mm när jag var på vul i tisdags.ok så du har två på G, kanske blir dubbelt upp då ;)

Hur känner du dig i kroppen? Har du fått älflytningar?

Jag tycker det är så svårt med flytningar och tolka dem... hade ju lite så där klistirga typ onsdagen/torsdagen men igår var de lite liknande fast med vattniga. Idag är de mer krämiga... ursäkta för mycket info kanske.

Men hur brukar dina vara genom cykeln?

Nu är det bara för er att köra på ;)

Många kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-25 23:12:52 följande:

Hej igen

Hehe, ja det kanske blir dubbelt upp men du hade bara en äggblåsa då alltså?

Jag mår ganska bra idag, blev glad över att det gick bra på ultraljudet och hoppet steg till skyarna men sen kommer den där oron också in, rädd för att bli besviken igen, rädd för att misslyckad nu när vi har så goda chanser.

Jag har känt att ägglossningen är på väg, börjar få ägglossningsflytningar och har enorm sexlust, (sambon är glad) hehe, jag har bestämt att inte ta äl-test, jag får se till att lyssna extra noga på kroppens signaler. Annars mår jag fortfarande lite illa och har huvudvärk men det kommer från axlarna tror jag.

Jag tror jag har vattniga flytningar dagen jag har ägglossning, dagarna innan ägglossning har jag sådan äggviteflytningar, dagarna efter ägglossning blir dom krämiga igen, typ mjölkaktiga.

Haft en bra dag annars, var det idag du tränade yoga? Jag har kört några pass här hemma, otroligt skönt. Jag brukar meditera ibland också om du nu inte har provat det?

Hoppas allt är bra med dig, kramar i massor

Hej!

Japp jag hade "bara" en! ;)

Jag förstår vad du menar... jag ska ju ha mens pm typ exakt en vecka nu. Känner hur oron kommer allt mer. Rädd att bli besviken igen. Så less på den här processen. Sociala medier svämmer över med folk som får barn. Varför lyckas "alla" andra? Det känns verkligen som alla andra får barn, utom jag.

Hur mår du idag? Har du haft äl tror du? Håller verkligen alla mina tummar för er!

Jag körde aldrig yogan i tisdags. Däremot körde jag Crosstraining idsg 06.45, hehe. Sjukt trött men jätteskönt efteråt.

Ok så du brukar körs yoga hemma? Jag är ganska ny på det så jag kommer nog köra med instruktör ett tag. Men toppen när man blir varm i kläderna så kan man ju köra hemma.

Nej meditation har jag aldrig kört direkt mer än lite så med en app som heter typ "mindfulness".

Igår var sambon och lämnade ytterligare ett spermaprov. Så får vi se vad det ger för resultat.

Kramar i massor
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-28 09:04:30 följande:

Hej tjejen

Ja det kan man verkligen undra, det verkar så lätt för många. Antingen tog det sig direkt eller på några försök. Själv så kämpar man på månad efter månad.

Jag har tyvärr ingen bra svar på det men jag försöker tänka att någon gång borde det ju ta sig, men hur lätt är det att släppa när man längtar så? Usch, jag är livrädd för kommande mens (den måste bara hålla sig borta), då försöker jag tänka men jag har ju två kurer till pergotime att äta, så det lugnar väl något och skulle inte detta hjälpa har vi IVF som väntar, men det är ju så lång väntan och det är sjukt jobbigt att vänta när man längtar så...

Annars mår jag ganska bra, hade en trolig ägglossing igår, spände på båda sidorna så jag har verkligen haft dubbelägglossning känns det som ,hehe.

Hade massor av sådana hala flytningar också, så vi körde på igår...vet ej om man ska göra på idag också?

Denna veckan har vi haft sex både tisdag, onsdag, torsdag och eventuellt idag, jag har hört att man ska ha varannan dag, eller hur gör ni kring ägglossningstider? Hur gör ni andra i tråden?

Vad händer i helgen? Jag ska ut till mina föräldrar där jag är uppvuxen och gå på festival, kommer vara där med mina kusin barn och åka karuseller. =)

Mysa med föräldrarna och bara vara, imorgon blir det en kort sväng på barnkalas.

Nu måste jag snart kila iväg, ska träna med syrran...massa goa kramar

Hej tjejen!

Hur mår du? Haft en bra helg?

I lördags var vi på bröllop (igen). Fantastiskt vackert och vilken fest!

Segt igår och fortfarande lite segt idag, hehe!

I natt drömde jag att jag plussade. Det var så verkligt! Tänkte i morse att jag skulle ta ett gravtest, vore så sjukt om det var en sanndröm.

Hur mår du nu efter ägglossning?

Kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-31 20:36:28 följande:

Hej =)

Jag mår hyfsat bra tycker jag, börjar väl känna lite oro inför denna månadens, kommer bli extra besviken denna månaden om mensen kommer nu när man såg två fina äggblåsor och vi har dessutom myst extra mycket.

Annars har jag haft det bra, varit på festival i helgen, träffat gamla kompisar och snacka och spelar spel, umgåtts med familjen och myst extra. Själv då?

Härligt med bröllop igen, vilken tur nu har, vart flera år sedan jag var på bröllop senast...hihi...får hoppas man själv gifter sig en vacker dag.

Jag drömmer ofta att jag är gravid, blir alltid så ledsen när jag vaknar.

Hoppas drömmen var en sanndröm för dig denna månaden...när ska du börja testa? Hur känns det i kroppen, något annorlunda? =)

Själv känner jag inget speciellt, humöret är lite svajande, tålamodet är inte på topp alltid, känner mig extra känslig, något öm i livmodern som mensvärk ibland men detta är precis som jag brukar känna efter ägglossning och fram till mens, så mina förhoppningar just nu är låga, ställer mig nog inte på det värsta för att inte bli allt för besviken..

Ska bli spännande att höra hur det går för dig nu, kramar i massor

Godmorgon tjejen!

Ja jag kan nu intyga den där besvikelsen. Testade igår med kvällsurin och idag med morgonurin. Toknegativt båda gångerna!

Jag känner mig bara så less på det här. Jag vet faktiskt inte hur jag vill göra framöver..

Jag önskar bara att det fanns någon slags av och påknapp för jag tror jag bara skulle behöva ta en paus från hela den här karusellen. Det är så känslomässigt påfrestande!

Det som oroar mig är att jag knappt känner av min eventuella ägglossning och jag fick heller inte något positivt ältest denna månaden. Jag får liksom inte ihop det eftersom hon såg en stor fin äggblåsa på vul.

Nu håller jag mina tummar för dig denna månanden. Hoppas verkligen ni lyckas!

Många kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning