Fertilitetsutredning
Vad tråkigt att du känner dig nere, det är ju en himla känslomässig karusell allt vi får gå igenom som barnlösa, man blir ju påmind hela tiden också, när mensen kommer, förlorade förhoppningar, PMS, längtan, ovisshet, under ägglossningen kan man bli lite känsligare och där måste man prestera, ja det är jäkligt jobbigt ibland men jag försöker leva upp i hoppet, för när man känner hopp och tänker sig in i den känslan så mår jag mycket bättre men sen ibland så kommer dom där dipparna och då måste man få vara lessen, jag hoppas snart du känner dig gladare igen....
Jag tror definitivt du har ägglossning på gång snart, sådan klistriga flytningar har jag dagarna innan ägglossning och de ska ju vara bra för spermierna, flytningarna underlätta färden upp i väntan på ägget. Hoppas det blir positivt för dig imorgon, vilken dag är du på nu?
Ja jag undrar också hur det kan vara så svårt att bli gravid, man gör ju allt och allt ser bra ut och vi har rätta förutsättningar men ändå tar det sig inte, man blir sjukt less ibland och man känner en sådan längtan, men vi kommer också få våra bebisar till slut, jag försöker tänka att det inte är många som INTE lyckas.
Bebisen är nu 3 månader så det går undan. Jag och syrran har alltid haft bra kontakt, det är hon som är ljuset för mig när jag har deppdagar, hon finns alltid där och har alltid gjort. Vet ej om relationen blir sådan när man är tvillingar, men hon är en speciell för mig. Eftersom jag och syrran är lika säger många att jag är väldigt lik hennes tös och faktiskt när jag ser den lille bebisen, ser jag lite mig själv och det känns så underbart.
Idag har jag jobbat sen får jag på ett möte angående starta eget, jag har lite små planer nu i höst att dra igång något. Hoppas du kände dig något bättre senare under dagen...Vad har du själv gjort idag?
Sänder sig massa kramar
Ja men det är bara så himla känslomässigt jobbigt. Gjorde nytt ältest idag igen som visar negativt. Jag fattar ingenting.
Känns som jag snart ger upp... jag skiter i det. Så less på att hela vardagen kretsar kring att bli gravid, att maximera chanserna osv...
Nu är jag ju på cd 16. Och när jag var hos läkaren i förrgår så var ju äggblåsan 20,8 och hon sa att den brukar släppa kring 22 cm, möjligen något senare när man ätit pergotime.
Jag blir liksom inte klok. Nu har vi verkligen kämpat för att orka "få till det" två dagar i rad men igår var det så mycket känslor. Det går knappt för vare sig mig eller karln "på beställning".
Hur mår du idag? Några mer biverkningar?
Vilken tablett är du på?
Åh vad mysigt. Det låter verkligen som ni har en toppenrelation. Jag antar att hon vet vad du går igenom?
Vad spännande! Vad vill du starta för egen verksamhet? Hoppas mötet var givande! :)
Igår jobbade jag och tog det lugnt på em/kvällen. Hade tänkt träna men kände mig så trött och deppig. Vet att jag ofta brukar må bättre av att träna men jag kunde inte förmå mig att gå till gymmet. Tog en promenad med hunden iallafall.
Idag är det jobb för hela slanten och sen packning inför helgens lilla tripp söderut.
Önskar dig en härlig dag!
Många kramar