• varningsljus

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-09-01 08:15:53 följande:

Hej fina

Åh NEJ, är verkligen så ledsen för din skull. Fick en liten klump i magen när jag läste ditt inlägg.

Jag önskar också att man bara kunde släppa allt, men det verkar omöjligt.

Jag försöker fokusera på mitt företag, yoga och gud vet allt men hela tiden blir man påmind om vad man längtar efter, går inte en dag utan att jag tänker på detta och det tar väldigt mycket energi från mig, jag önskar jag kunde ge dig fina råd på vägen, när du är ledsen. =(

Kan du inte ringa och fråga läkaren vad som kan ha hänt? Ibland kanske inte ägget släpper fast att man ser en fin äggblåsa? Finns kanske något man kan göra för att kolla det via blodprov? Vad jag förstått kan man få en spruta i samband med en pergotime kur för att ägget ska lossa.

Har du fler kurer pergotime kvar att ta?

Sänder dig massa kramar och styrka, hoppas snart du får upp hopp igen.

Hej igen!

Tack för dina värmande ord.

Jag känner mig så jäkla ledsen faktiskt. Börjar undra om det är något annat fel på oss... svårt att hitta motivation nu.

Jo jag får kanske ringa läkaren... eller så väntar jag bara tills nästa vul.

Jag kommer nog få ett gäng kurer tillom jag vet. Jag tror hon nämnde typ 5-6 kurer totalt. Nu har jag ätit 2.

Vi får se! Vet inte om hon sig ivf efter det, men jag vet faktiskt inte om jag är redo för det.

Hoppas du har en bra dag <3

Många kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-09-01 20:07:07 följande:

Hej igen

Förstår verkligen att du känner så, det gör jag också ibland.

Idag träffade jag en av mina vänner på BB, hon har nyss fått sitt underverk men när jag gick där på BB och såg alla bebisar ville jag bara gråta. Jag är glad för min väns skull för hon har kämpat med att bli gravid. Känns ändå lite när man ser det lilla livet när man längtar så.

Jag tänker nog samma om IVF, jag vill att vi ska klara detta utan den hjälpen, visst är det en fantastiskt hjälp och jag är glad att den finns. Vi får se helt enkelt, jag har ganska stora förhoppningar om pergotime, vågar man ha det kan man undra? eller blir man för besviken om det inte går? Försöker ta ett steg i taget.

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på flera år, jag har sökt mitt första jobb.

Känns hur bra som helst och jag hoppas jag kan få komma på intervju.

Tänker på dig och hoppas snart du mår bättre, har du beräknad mens idag?

kramar i massor

Hej!

Låter som en mysig dag. Kul för din vän att hon äntligen lyckats.

Hoppas det blir vår tur snart.

Skönt att du känner förhoppning med pergotime.

Jag gör inte det idag men det är väl för att jag känner mig allmänt nere och negativ.

Jag funderar på om jag ska ge det typ fyra kurer till, som läkaren nog verkar tycka och om det inte ger resultat så funderar jag på att ta ett break.

Just nu känns ivf så otänkbart för mig och då kanske det är bättre att vänta.

Idag har jag tagit första steget mot vårt bröllop nästa år, jag har bokat kyrkan för vigsel.

Jag tror att det är bra för mig att har något annat att foka helhjärtat på.

Vad spännande! Vad är det för jobb? Håller mina tummar för dig både för jobbet och att ni lyckatsså ett litet frö denna månaden <3

Kruxet är att jag inte riktigt vet när jag har bim. Idag är det 14 dagar sen jag var på vul och då trodde ju läkaren att äggblåsan skulle släppa inom max ett par dygn. Men jag fick ju aldrig utslag på stickan... så vi får se, bim torsdag kanske?

När har du?

Sov gott fina du.

Många kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-09-02 20:48:43 följande:

Hej fina du!!

Hoppas du känner dig något bättre idag?

Just nu känner jag mig också något nere, är jätte orolig inför nästa vecka, rädd för att bli besviken igen och nu när allt såg bra ut med två ägg och allt fick man ju mer förhoppningar än vanligt. Usch, ibland känner jag också för att ta en paus, orkar inte med denna karusellen ibland. Nä nu får jag ta mig i kragen och hoppas på det bästa. Just nu känns det som vanligt i kroppen som det brukar göra innan mens, lätt mensvärk, något svullna bröst och känslig i humöret, jag önskar att jag minns hur det kändes sist jag var gravid men det var ju flera år sedan nu.

Kul att du börjat planera bröllop, låter helt fantastiskt. Kul att få annat i tankarna än bebistillverkning. Kommer det bli ett stort bröllop med många gäster?

Jag har sökt jobb på viktväktarna, man hyr egentligen in sig som konsult och egen företagare så det passar mig perfekt som har planer på att öppna eget.

Får se om jag låter intressant i deras ögon, man kan ju alltid hoppas. =)

Hur går det nu på ditt jobb, tycker ditt jobb verkar så intressant. Hehe nu ska jag snart se efterlyst...tycker sånt är lite spännande faktiskt.

Hur känns det i din kropp, har du menskänningar? Kan ju vara så att du testade för tidigt innan också? Vissa får ju inte plus förrän efter beräknad mens.

Många fina kramar till dig .

Hej fina du!

Hur mår du? Scrollade igenom det senaste som skrivits i tråden och förstår att du varit lite nere? Hoppas du mår bättre nu.

Jag mår sådär faktiskt. Mensen kom idag. Jag fattar ingenting då det inte alls rimmar med hur stor min äggblåsa var på vul.

Jag slutade ta ältester på fredagen för två veckor sedan, negativt. På lördagen borde jag ha haft äl om man tänker att det ska vara 14 dagar innan mens. Känns som att jag lika gärna kunde vara utan denns kuren pergotime, för syftet ska ju vara att kunna pricka äl bättre och få en mer regelbunden cykel, vilket jag inte tycker denna har varit.

Känner ett behov av att prata med min läkare. Kanske borde jag ta dubbel kur pergo?

Hur känner du dig i kroppen nu?

Du har inte hört något från jobbet du sökte? Ksnkse väl tidigt ännu. Hoppas och håller tummar för din skull!

Jo jag trivs med mitt jobb. Det känns som jag har hannat rätt. Att bli utredare har varit mitt mål sedan länge. Jag jobbar ju främst med ungdomar och det är väldigt speciellt, både på gott och ont.

Vad gör du i helgen?

Många kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-09-06 08:31:14 följande:
    Hej tjejen

Jag mår något bättre men nu jag är ganska säker på att jag inte är gravid, jobbigt nu när vi hade så fina chanser. Igår hade jag en bra dag med mina barndomsvänner, fick verkligen annat att tänka på. Alla hade barn men jag tyckte inte alls det kändes konstigt just då, allt känns mycket bättre när man väl är i situationen. På kvällen var alla här hemma hos mig, hehe ljudnivån har nog aldrig varit så hög någonsin, haha.

Tråkigt att din mens kom, ledsen för din skull, man blir både arg och ledsen på samma gång, man tänker varför varje gång!!!! Frustrerade!!
    Jag hade nog också ringt och pratat med läkaren, hans förslag är kanske också att höja dosen?  Jag håller alla tummarna för dig, vill inget hellre att vi alla ska plussa här inne. Hjärta
    En vän till mig har nyss plussat och har också försökt över ett år, det ger hopp om att man själv kan lyckas någon gång.

Jag känner mig som vanligt i kroppen, exakt som man göra varje månad innan mens. Har inga förhoppningar alls, räknar med pergotime igen, mensen ska komma någon dag denna veckan, onsdag eller torsdag skulle jag tro.

Jag blev helt chockad men jag fick faktiskt svar från jobbet dagen efter, hon rekommenderade mig att ansöka till ett informationsmöte, redan i oktober faktiskt, hoppas jag är personen viktväktarna söker. =)
    Vet inte så mycket om jobbet än men det får man reda på under mötet, spännande detta.

Vad har du gjort i helgen?

Sänder dig massa kramar
    Hej tjejen!

tråkigt att du känner så. När du skriver att "du inte känner dig gravid", hur menar då? När du var gravid, hade du några speciella symptom då?
    Det är verkligen en känslomässig bergochdalbana de här. Och inte verkar det lätt att påverka den heller.
    Jag tycker vi gör vad vi kan men ändå lyckas man inte.

Vad härligt det låter med en kväll med vänner! Hade de med sig barnen?
    Jag hade också tjejkväll igår. Vi var ute åtta tjejer och käkade tapas på ett ställe här i stan. Alla av dem har barn oh de vet att jag älskar barn. Satt på helspännkvällen och tänkte "nu frågar dem, är det inte dags för er snart etc etc". Jag har ingen lust alls att berätta för dem. En av tjejerna, som jag är mer nära, vet om.

Jag vill också så gärna att vi sa plussa här inne<3 ska snart hämta ut en ny kur pergotime  mensdag 2 idag. började du också med Pergo på dag 5?

SHIT vad familjeliv är segt!! idaggick jag in via datorn, brukar alltid skriva på telefonen men jag får skriva om orden flera gånger för att den hoppar över bokstäver? har du också upplevt det?

idag har vi riktigt ruskväder, vaknade i morse av att det regnade så mycket. hur har ni det?

önskar dig en härlig söndag.

Många kramar <3
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-09-06 19:13:14 följande:

Hej

Jag vet ej varför jag känner så, tror det är magkänslan!! Minns när jag var gravid ökade mina flytningar något enormt, var så båda graviditeterna.

Nu har jag koll på mina flytningar, dagarna efter ägglossning får jag vita flytningar och dagarna innan mens brukar flytningarna avta och så är det denna månaden också.

Minns även att mina bröst inte blev ömma förrän efter BIM, kanske några dagar efter. Är dina PMS-symtom olika eller det brukar se ungefär likadant ut varje gång?

Hehe, japp igår hade vi 5 småbarn i vår lägenhet, ljudnivån var hög ibland. Busiga barn vill jag lova. =)

Blev en lyckad dag/kväll, sambon fixa käk till alla och lagade en härlig köttgryta till oss.

Låter som en härlig utekväll med ett gäng brudar, var ni ute och dansade också?=)

Nej, jag förstår man vill verkligen inte berätta för alla, jag har varit ganska öppen innan men nu känner jag verkligen efter vem jag ska berätta för eller inte.

Syrran berättade igår att han snart ska ha namngivning för dottern och jag kände redan ångest, nu ska jag tvinga träffa hela släkte( vi har en enorm släkt), vissa har jag inte träffat på väldigt länge och alla kommer såklart undra varför jag inte har barn, eller när jag ska skaffa, FAN jag vill inte...älskar min syster och hennes dotter men träffa hela släkten vill jag verkligen inte, =(

Känner mig så dum för att jag tänker så här, vet ej om jag vågar berätta för syrran, vet att hon aldrig skulle döma mig men jag skäms ändå för att jag känner så här. =(

Vet du hur många pergotime kurer man får äta i rad utan uppehåll? Jag har bara fått tre kurer utskrivna av min läkare, ska kanske kunna be om fler om vi inte blir gravida på dessa tre kurer? Känner inga direkt förhoppningar om att bli gravid just nu, tyvärr...känner mig fruktansvärt negativ och bitter just nu.

Haha, ja jag blir sjukt galen på familjeliv ibland men då vet jag att det inte är datorns fel, hehe.

Jag brukar starta om sidan och sen brukar det funka lite bättre. Ibland startar jag om datorn också.

Idag har jag bara jobbat sen tagit det väldigt lugnt. Vad har du för roliga planer i veckan? Själv har jag inga direkt, ska träffa några vänner och till helgen ska vi på kräftskiva med mina föräldrar och svärföräldrar.

Hoppas du också får en fin kväll, kramar

Hej tjejen!

Hur mår du? Hur känns sllt i kroppen?

Håller fortfarande mina tummar för er denna månaden. Har du tagit något test ännu?

Nej vi gick aldrig vidare... utan jag gick hem proppmätt ;)

Usch vad tråkigt att du känner så. Jobbigt med dläkten också. Många tänker ju su sig inte för utan harsplar vara ur sig "är det inte dags för er snart". Så sjukt jobbig kommentar!! Och det gör så ont... har du pratat med din syster om det?

Jag ringde förresten kliniken igår och bad om att få bli uppringd av min läkare.

Hon ringde upp senare och hon tyckte att vi skulle prova med letrozol istället för pergotime denna månaden. Det är ett annat tup av stimuleringspreparat men som enligt min läkare är nyare på marknaden och som har visat sig vara mer effektivt än pergotime. Hon hade inte så stor erfarenhet av det själv. Jag började ta tabletterna igår, cd 3 tom cd 7.

Vul dag 14! Vi får se om det ger någon effekt på mig...

Jag är osäker hur många kurer pergo man får ta på rad men har ett svagt minne av 3 och sen uppehåll? Jag har hört att effekten av pergo kan sitta i månanden efter också...

Letrozol har jag läst mig till att man kan köra under en längre tid och att det ämnet går ur kroppen snabbare.

Till veckan blir det mest jobb, lite träning och sen en lugn helg. Känns som vi behöver det efter många helger borta och fullspäckade helger.

Kräftskiva låter trevligt. Älskar kräftor!

Hoppas du haft en mysig kväll.

Sov gott! Många kramar <3
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-09-09 08:38:29 följande:

Hej tjejen

Jag känner mig ganska stabil, tog ett test igår och det var negativt. Mensen ska dyka upp idag och jag känner att den är på väg. Har inga förhoppningar alls om att jag är gravid denna månaden heller. Nu har jag ställt in mig på att ta nya tag inför kommande ägglossning.

Ja jag har faktiskt pratat med syrran om namngivningsdagen, hon förstod mig och det kändes skönt. Nu är det två månader kvar och jag hinner nog förbereda mig fram tills dess. Förhoppningsvis är man kanske redan gravid då men det vågar jag knappt ens tänka på. 

Vad spännande att du fick prova en ny medicin, håller alla tummarna för er. När är du på dag 14?

Nu är sidan sjukt seg igen, tar 100 år att skriva, segt. =(

Skriver mer till dig nästa gång, nu ska jag ut i skogen och springa med min syster. Massa goa kramar

Hej tjejen!

Hur mår du? Har mensen kommit? Håller tummarna för dig fortfarande den här cykeln!

Vad skönt att din syster tar dina känslor så bra och att hon förstår dig. Kan tänka mig att hon är ett enormt stöd för dig <3

Jag ska på vul på torsdag, då blir det cd 13. Fredagen funkade inte för min läkare. Hon sa att ägget kan mogna lite långsammare med den här medicinen så risk finns att jag får gå på vul ytterligare en gång denna cykeln om inget syns på vul cd 13.

Vad gör du i helgen?

Idag har vi varit ute på långpromenad med hunden och nu bakar jag surdegsbröd. Vi tar det bara lugnt i helgen och försöker återhämta lite.

Har du hört något mer från jobbet du sökte?

Känns som familjeliv bara blir mer och mer segt. Kanske får vi börja höras via mail om sidan inte blir bättre snart.

Vill gärna fortsätta hålla kontakten!

Många varma kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-09-13 14:52:57 följande:

Hej tjejen

Nu mår jag bättre igår mådde jag skit halva dagen och bara grät. Fick bruna flytningar igår och insåg att mensen var på väg, nu har den kommit igång på riktigt. Kommer börja på andra kuren på torsdag igen, måste försöka få tag på min läkare för jag vet inte om jag ska gå på ultraljud igen? Har du fått det efter varje kur?

Hur mår du själv? Hur känns det nu efter att du börjat på nya medicin? Är det torsdag denna veckan som du ska gå på ultraljud? Hoppas det går bra för dig.

Denna helgen har varit bra förutom mensen då såklart, hehe den vill man aldrig ska dyka upp.

Jag sov över hos min kusin och hennes barn i fredags, det uppskattades.

Igår hade vi kräftskiva hemma hos mina föräldrar med mina svärföräldrar, jag fixade lite pajer och annat smått och gott under dagen, tyvärr var jag väldigt ledsen mitt på dagen och grät som ett litet barn, hade önskat att jag kunde lämna positiva besked när alla var samlande, men icke!!! Jag visste väl någonstans att jag inte var gravid eftersom jag tagit test, men hoppet finns ju där lite ändå.

Vad har du själv gjort i helgen?

Sänder dig massa kramar

ps, ja familjeliv är otroligt segt ibland, men det verkar funka bra för mig nu, inte alls lika segt, är det så hos dig också och alla andra i tråden? =)

Hej!

Åh nej vad tråkigt! :( jäkla skitmens. Jag hoppades att det var din tur denna månanden. Förstår att du var ledsen igår.

Precis som du säger, även om testet var negativt och man känner sin kropp och det känns som man inte är gravid, så hoppas man ju ändå.

Jag tycker det blir jobbigare för varje månad man får negativa besked :( sänder dig massa varma styrkekramar!

Kolla med din läkare! Jag har gått på ultraljud båda gångerna jag åt pergo, och ska även göra denna gången då jag äter letrozole. Men jag har förstått att det är olika från läkare till läkare.

Japp det är nu på torsdag jag ska till läkaren. Jag känber mig väldigt upp och ner, mest ner. Undrar om det är hormonerna? Min sambo reagerade i morse och tycker att jag är "taggig", hehe.

Jobbigt för mig själv också eftersom jag också själv känner hur hemsk jag är stundvis!

Helgen har varit väldigt lugn. God mat, långa promenader och en del serietittande. Kollar breaking bad nu, vi är nog ganska sena känns som alla har sett den. Men vi är inne på säsong 3 nu och jag tycker den spårar! Har du sett den?

Idag var vi en sväng på ikea och bunkrade upp med lite ljus inför hösten. Älskar att tända ljus nu när det börjar bli ordentligt mörkt om kvällarna!

Mysigt med kräftskiva! Älskar kräftor och alla goda tillbehör.

Känner med dina känslor att man så gärna vill få ge sina nära och kära ett positivt besked. Jag tänker nästan på det varje dag.

Hoppas verkligen det blir verklighet snart. Tänk att få ge det vid julmiddagen, helst ännu tidigare iofs <3

Kul att höra från dig tjejen! Önskar dig en fortsatt trevlig söndag.

Själv ska jag snart kila iväg på ett body pump-pass.

Många goa kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-09-15 17:08:35 följande:

Det starka testet (idag) tolkar jag som positivt. Vad tror ni?

Det svagare är från igår, la till det för att ha något att jämföra med... :p

Ser definitivt positivt ut!! Kör på ;) håller tummarna!
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-09-15 19:29:51 följande:

Åh skönt nu är det fler än jag som ser det också! 

haha ;) 

hur är det med dig? 

kram

Härligt!!

Hade du förväntat dig äl nu? :)

Det är bra med mig. Jag ska på vul på torsdag... fick letrozole istället för pergotime denna månanden. Uttryckte lite hopplöshet till min läkare då jag inte hittade min äl denna cykeln då jag åt pergo.

Mon läkare sa att letrozole har visat sig mer effektiv än pergo men det är ett gansks nytt preparat.

Hur mår du?

Kramar
  • varningsljus

Hej alla!

Idag var jag på vul, cd 13 och det visar sig att jag har fem äggblåsor i olika storlekar på G. De största var på 12,6 och 14.

Jag har ätit letrozole denna månaden och det visade sig alltså att jag svarat väldigt "bra" på detta. Betydligt bättre än pergotime. Så bra att jag ska tillbaka på vul på måndag och fram tills dess har vi sexförbud. Slemhinnan var på 6,6 mm vilket min läkare tyckte var mycket bra!

De (två läkare kollade på mig, då min läkare är relativt ny på att stimulera med letrozole) är oroliga för flerbörd och vill se hur äggblåsorna utvecklat sig till måndag.

Hoppas allt är bra med er!

Kramar

Svar på tråden Fertilitetsutredning