• chbw

Fertilitetsutredning

fabi skrev 2016-04-11 17:10:45 följande:

Hej jag behöver hjälp att tyda en graviditetstest. Ser ni ett svagt andra streck eller är det jag som inbillar mig.

tycker det svagare strecket ändå ser rätt tydligt ut! Spännande med morgonadgens test =) 
  • chbw
    BusigaSyrran skrev 2016-04-17 19:43:08 följande:

Vi får ingen mer hjälp då två pergotime kurer ej funkade och de säger vi kommer bli gravida själva.

Men till sommaren har vi kämpat själva i två år.

All utredning har varit bra och de har inte hittat några fel.

Nu undrar jag om någon vet om man kan göra ivf utomlands och om man åker dit då och då om det ej tar sig direkt.

Tänkte jämföra svenska o utländska om de ej tar sig till sommaren. För då vill jag nog göra ivf..för orkar ej försöka längre.

Du ska ju kunna få ivf här med, eftersom ni försökt så länge. eller få testa något annat än pergo, ex letrozol eller gonal-f. 

Vet annars att många verkar åka till danmark för ivf ;O

• chbw
    BusigaSyrran skrev 2016-04-20 19:21:46 följande:
    Ja men vi får bekosta det själva då vi försöker bli gravida med ett syskon.

Tycker kvinnokliniken ger upp för lätt, är säkert pga vår ålder då de alltid säger att vi har tiden på vår sida..

ah jag förstår.. 

ja.. märkligt. att man har tid på sig spelar ju ingen roll när man vill NU. :(

• chbw
    idiisen skrev 2016-04-20 21:43:58 följande:

Hej Alla fina människor :) 

Nu har jag ätit min sista pergotime tur, dag 13 i menscykeln idag. 
    Efter sommaren blir det ivf för våran del. Känns ändå som en lättnad, jag kan se ljuset...äntligen!! 

under alla mina behandlingar med pergotime (7st) så har jag rökt 6 av dom gångerna. Men den 14 mars la jag ciggen...inte ett enda röksug om dagarna då jag har bytt ut det med att motionera. Så jag springer ca 3 km om dagen och jag pw med hundarna 3 km. Alltså minst 6 km om dagen motionerar jag.
    Den 14 februari började jag även med LCHF, vilket har gjort så jag tappat 12 kg! Jag är överlycklig. Såhär lite har jag inte vägt på flera flera år. :D 

Någon som har blivit gravida efter att ni slutat röka eller att ni lagt om kosten? 

Kram till er. 

härligt att det verkar ha gått lätt med o sluta röka =) håller tummarna att ivfen funkar! kram
  • chbw
    idiisen skrev 2016-04-21 17:35:09 följande:

Ja det är underbart, så lätt trodde jag inte det skulle vara :) Är så glad att jag klarat det. De förgiftar ju bara kroppen. (vilket man vetat hela tiden) men man blir äcklad av det nu. 
    Hur går det för dig då? Har följt dina trådar här en del. :) 

Kram 

så skönt =) 

Jag feströkte ett tag, men blev livrädd när jag började känna sug efter det även när jag inte festade så då la jag av helt o hållet =) 

Det går sådär tror jag, Var på vul i måndags, men ingen äggblåsa hade vuxit. Ska tillbaks imorgon för nytt vul o hoppas på en eller max två fina blåsor. Ska göra insemination den här gången. Hoppas verkligen på att det funkar med det! =) 

kram

• chbw
    Redcat skrev 2016-05-23 17:31:15 följande:

Hej alla underbara människor är ett bra tag sen jag va här inne (oktober 2015)

Hur går det för alla?

Anledningen till att ja var borta så länge va för att allt gick så långsamt och det gjorde mig väldigt ledsen och sedan började det hända väldigt mkt på en och samma gång. :-P

Jag och min sambo va upp till IVF kliniken och fick då veta utav doktorn att jag skulle gå korta behandlingen. Började med den, den 14 så är nu på dag 11 (eftersom jag började med sprutorna andra mensdagen och första mensdagen är dag 1). Va på blodprov i torsdags och fick då veta att jag har överproduktion så fick sänka dosen. Va upp på blodprov och ultraljud idag och min slemhinna såg bra ut (hon sa något om tre skickt? Eller liknande) och jag hade 6 äggblåsor på ena sidan och 12 ( ) äggblåsor på andra. Ska nu ta lika dos idag igen och i morgon ska jag sänka min gonal-f mer. Sedan på onsdag ska jag ta sista sprutan och göra utplock på fredag är så nervös och mår illa men annars mår jag bra

Håller tummarna att plocket går bra! 

Jag ska göra min andra insemination på fredag =) Tar gonal-f för att stimulera äggblåsa, på onsdag blir det ovitrelle och fredag som sagt inseminationen! Det är min åttonde ägglossningsstimulering, sjätte med gonal-f. 

• chbw
    Redcat skrev 2016-05-23 20:24:39 följande:
    Tack jag hoppas de med

Va kul hoppas det går bra kommer hålla tummarna för dig

Vad menas eller är med ovitrelle?
    tack! och detsamma för dig! 

ovitrelle är en spruta man tar likt gonal-f, men den gör så att ägget/n mognar och lossar =) 
  • chbw
    Redcat skrev 2016-05-23 20:40:16 följande:

Haha nu känner jag mig lite knäpp gick och kollade på min sista spruta och den heter likadant haha:-P

Har du fått några biverkningar utan gonal-f?

haha okej ;)

jag blir illamående och gråtig av gonal-f. extremt gråtig. får tårar för ALLT, oavsett det är nått bra eller dåligt :p o tar låg dos, bara 50enheter :p

får du några biverkningar?
  • chbw
    Redcat skrev 2016-05-24 11:07:05 följande:
    Okej jag mår illa hela tiden men det är värst på morgonen (spydde två dagar förra veckan och nu i morse). Haha jag har också lätt till att gråta och dom sista dagarna har jag börjat få lätt att bli arg :-/ har även ont i bröstvårtorna och mina bröst är lite svullna. Men utöver det så mår jag bra hahaah jag började behandlingen med 150enheter och den 20de fick jag gå ner på 75enheter och idag ska jag gå ner på 37,5enheter är sista dagen idag som jag ska ta gonal-f innan utplocket förutom mitt illamående och gråten så kom mina andra biverkningar när jag började ta två sprutor samtidigt (gonal-f och orgalutran).

ah okej! =) jag fick illamåendet på dag 2 av gonal-f... :P 

imorgon ovitrelle, och några dagar efter ägglossning kommer alla andra "symtom". Ont i bröst, äggstockar, livmoder osv. och pms.. haha. Hade aldrig pms förut, så för typ 2.5 år sen började det.. helt galet.. :P 

• chbw
    Redcat skrev 2016-05-24 14:08:19 följande:
    Haha mitt började också på dag 2

Jag ska också ta min ovitrelle i morgon haha gud va hemskt det lät med dom syntomerna hoppas jag slipper dom eller att dom inte blir för jobbiga

Jaha oj, gu va chockad jag hade vart om det helt plötsligt bara kom jag har alltid haft pms, vissa månader är värren andra, jag kan bli riktigt hemsk hoppas jag inte blir för jävlig mot min sambo, skällde ut han en gång för att han andades för högt hahaha (har bett om ursäkt för det, hade en cykel på 52 dagar den gången) :-P

haha okej =) 

ah! spännande att vi ändå ligger så lika! Gör du återföring i denna cykel också eller i nästa? Symtomerna jag får efter ovitrelle är mina vanliga "mellan ägglossning och mens"symtom, alltså inte pga ovitrellen =) Får fejkpositiva test i 7-10 dagar efter ovitrellen också, men den här gången ska jag verkligen försöka hålla mig ifrån att testa tills mensen är sen, om den blir det! =) 

haha åh jisses! ja.. jag var så chockad första gången. Sambon med. Gick från att skratta till att skälla till att gråta till att skratta osv... :P numer är det mer jämnt, inga chockhopp mellan känslorna, men nära till ilska och tårar.. Antar att jag börjar vänja mig haha. 

Svar på tråden Fertilitetsutredning