• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-11-15 21:52:41 följande:
    hej fina! 
    Har känt av en hel del, speciellt efter kl06 imorse, så tror ägget släppt nu medans jag sovit under dagen. Enligt alla länkar jag kommit över ska ägget ha släppt ca 36 timmar efter sprutan, och kl 06 var nästan 36timmar efter =) Får se hur det går. nu är det bara vänta. 
    Testade faktiskt nyss haha, inte för att kunna se graviditet såklart, men ville se om hormonerna från sprutan låg kvar, eftersom de kan finnas kvar och ge falska positiva test i 9-13 dagar, så ville bara veta om det var så, så att jag vet ungefär hur länge jag ska vänta. Kommer nog testa om ca 12 dagar (nästa fredag), då har det gått 14 dagar sen sprutan. både graviditetstestet och ägglossningstestet var utan tvekan positiva, så jag vet iallafall att det blev rätt med sprutan och jag fick i mig hormonerna =) Då kan jag iallafall vara säker på att äl skett, vilket är skönt =)

Vad skönt att det blev en fin dag ändå! =)

Låter som en trevlig kväll för er =) 
    Idag har jag inte hunnit med så mycket då jag tog sovmorgon till 21 haha. Brukar gå upp kring 16-18 när jag är ledig :P men behövdes =) Har fattat varför jag mår dåligt igen, sköldkörtelns värden har blivit sämre.. Kan bero på hormonerna men osäker.. men fått höja medicinen iallafall så är på rätt väg =)  Hoppas värdena blir bättre snabbt nu =) 

Händer något kul i veckan? här blir det bara jobb tisdag-fredag. På lördag ska jag på en konstrunda en snabbis och sen på bio med min syster på kvällen, och på söndag ska en kompis jag inte träffat på evigheter komma över =) 

^gillar låten du la in. jättefin! 

massor med kramar
    Hej fina.
    Ah, jag hoppas verkligen ni får ett plus denna gången, så härligt det vore.
    Själv har jag inte fått någon mens än, är på dag 35 idag, tog ett test nyss som visade negativt så är troligtvis inte gravid. Har känt flera dagar i rad att mensen är på väg men icke kommer den, denna gången känns det väl lite bra att mensen är sen för då kanske jag inte missar nästa ägglossning nu när jag åker till Skottland.
    Nu har jag kanske börjat inse att vi behöver IVF till hjälp för att lyckas, jag har varit så säker varje månad att nästa gång kommer vi lyckas men nu har det gått för många månader så jag har börjat ge upp tanken lite. Vem vet kanske sker ett mirakel under tiden man väntar på IVF men annars är det bara att köra.

Vad jobbigt att dina värden ändrats, hoppas medicinen snart hjälper. När kommer du ta nästa prov i så fall?

Denna veckan ska jag jobba och har bokat in lite fika med några kompisar.
    På lördag ska jag hem till föräldrarna på middag men annars har jag inget bestämt, själv då? Låter som om att du kommer få en mysig vecka. =)
    Vilken bio blir det till helgen?

kramar i massor

• Tess1984
    chbw skrev 2015-11-16 09:54:39 följande:
    Hej fina!

Jag hoppas verkligrn det men vågar inte tronatt set kommer gå.. :/ kommer testa varje dag (med billiga tester) nu för o se så hormonerna från sprutan går ner innan jag tror på att ett test eventuellt blir positivt.. =)

Okej. Märkligt att mensen inte kommer då? Hur långa cyklar brukade du ha? =)

Jaa justja när skulle du åka dit? =) så spännande!

Okej, håller tummarna för både snabb tid onolus snart!

Ja det är fruktansvärt frustrerande då det värdet kan påverka negativt för möjligheten att bli/behplla graviditet :( kommer ta prover igen om ca 3v.

Okej, låter som en mysig vecka ändå! =) vi ska nog se The intern! Hoppas på att den är lika kul som den verkar!

Nu ska jag försöka sova så jag inte vaknat allt försent ikväll!

Massor med kramar!
    Hej fina

Min mens kom idag på jobb, av alla ställen så hatar jag när jag får mensen där...
    på jobbet måste jag vara pigg,glad och hjälpsam, tur hade jag knappt kunder idag. Fast att jag hade på känn att jag inte var gravid kan man inte låta bli att känna hopp och bli jätte ledsen.
    Jag har haft ganska sena perioder med pergotime, kanske runt dag 33 - 35 annars har det varierat ganska mycket, allt från dag 28 till dag 39 i alla fall det senaste året. Imorgon ska jag ta och ringa mottagningen, just nu känns allt hopplöst.

Jag åker till Skottland nästa torsdag, den 26 november och vi kommer hem igen på söndagen, tack och lov missar vi inte nästa ägglossning, alltid något att vara glad över. =)

Hoppas du fick sova lite, många kramar till dig fina.
  • Tess1984
    Filli89 skrev 2015-11-16 13:32:07 följande:

Mens idag ännu en gång så tröttsamt detta. Fått hem brev på att ivf remissen är skickad nu väntar man på att få kö plats oxå. Så mkt väntan alltså. Ååååh ville bara gnälla lite. Hoppas ni alla mår bra. Kram

samma här, fick min mens också idag. =(
    Hur långt tid trodde läkaren ni skulle få vänta innan ni får hjälp med IVF, hur lång är kötiden?
    Imorgon ska jag ringa min mottagning, be om telefontid till min läkare för att se vi går vidare.

Kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-16 22:09:52 följande:
    Hej tjejen! 
    Okej :/ nä på jobbet är inget kul o få mensen :/ nä, känner igen den. man hoppas o hoppas :( skickar massor med kramar till dig! 
    ja okej! förstår det :( men fasen nu är det er tur! håller tummarna att läkaren kommer med en bra plan nu!

Okej, så himla kul med en resa =) åker du med din sambo eller någon annan? =) Ja men det är bra att ni inte missar äl! Hoppas du får en underbar resa! Du får berätta sen! 

Massor med kramar till dig vännen!
    Hej fina.

Ja jag hoppas verkligen också att det snart händer något, känner mig knäckt just nu.
    Resan är något som jag tycker ska bli kul, jag kommer åka med min kusins mamma, hennes dotter och svärdotter, bara brudar. =)

Har ni planer på att resa något mer i framtiden, ville inte du till London?

Kramar i massor
  • Tess1984
    Filli89 skrev 2015-11-16 23:21:31 följande:
    Vad tråkigt, vet precis hur du känner dig, den jäveln vägrar sluta komma hehe.

Vår Gyn skickade remiss till Huddinge för en ivf. Fick brev här om dagen att remissen var inne och att de nu skulle utreda hur vida vi blir beviljade ivf. Läkaren sa att ivf kön nu var relativt kort 3-6 månader och Max 3 månader om man använder sig utav vårdgarantin. Sen kommer det ju jul stängt osv så ja chansar på januari februari senat början på mars kanske det börjar hända något. Har ni gått utredning, alltså fått er remiss iväg skickad ju tidigare desto bättre med tanke på alla lov stängt och Väntetider .
    Japp, undrar när man ska få slippa mensen i 9 månader!! =(
    Hade kunnat göra allt för det...

Tack för svaret, ska ringa mottagningen idag och be om telefontid, hoppas det inte dröjer allt för länge innan man får telefontid. Hur känner du inför IVF?
    Kramar i massor
  • Tess1984
    Filli89 skrev 2015-11-17 10:45:39 följande:
    Hej fina.

Jaa gör så man måste nog Vara på.
    Ja asså lyckas vi inte innan blir jag bara glad att jag får chansen att göra ivf. Fysiskt är jag inte så nervös mer psykiskt rädd att det isf inte ska ta sig. För sist jag gjorde ivf så tog det sig på ET med två embryo men fick ju mf innan testdag och sen gjorde vi fet
    Med stimulerad cykel men då tog d aldrig sig, så jag är jätte nervös inför en Ivf faktist.
    Hej fina.

Ja då förstår jag att du är extra nervös, hur länge sedan var det ni gjorde senaste IVF? Hur länge har ni försökt att få barn?
    Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-17 19:30:04 följande:
    Hej tjejen! 
    Förstår det  :(
    Åh, vad härligt det låter! Kul med ett gäng tjejer bara! 
    Vi hade ju planer på london i oktober, men valde o skjuta på det till våren. Nu är sambons bil paj, så vi måste skjuta på det ännu mer då behovet av bil tyvärr måste prioriteras :/ Men vi ska åka iallafall, fick ju i födelsedagspresent =) Så nästa planerade "resa" är ju göteborg i sommar för o se iron maiden! Det ser jag fram emot iallafall. Ska försöka ta tag i övningskörning o ta mitt körkort i början av nästa år. Ska ansöka om nytt körtillstånd nu i månadsskiftet o sen försöka få till så jag kan intensivköra i ca 2v. Sen borde det gå =) 

massor med kramar! 
    Hej tjejen

Ajdå tråkigt med vilar som går sönder, det kan bli en dyr historia. =/
    Om en vecka är jag i Skottland, det ska bli super trevligt faktiskt, får man lite annat att tänka på och sen efter hemfärden har jag troligtvis ägglossning.
    Hur känns det i din kropp nu efter ägglossning? =)

Kramar i massor till dig fina

• Tess1984
    Zazou skrev 2015-11-19 10:05:27 följande:

Hej igen!
    Hoppas allt är bra med er! Nu är det dags igen. Slapp provera denna gången, skönt då det går lite snabbare då. Så på tisdag ska jag på vul. Detta blir min andra gång med Pergotime, denna gång med 1,5 dos då jag inte hade ägglossning sist.

Hur går det för er? Några nyheter?

Hej tjejen

Här rullar det på, fick mens igen nu för några dagar sedan, kändes surt eftersom det var vår sista pergotimekur, nu får det bli IVF för vår del, kanske får någon kur till medans man väntar, man kan ju alltid hoppas.

Lycka nu till på tisdag, massa goa kramar till dig.
  • Tess1984

Hej tjejer...

Imorgon åker jag till Skottland, har tagit en liten paus från familjeliv men skriver igen nästa vecka när jag kommer hem.
    Det ska bli kul att komma hemifrån och uppleva något nytt..

Kramar till er alla tjejer

• Tess1984

Hej tjejer...

Varit borta från familjeliv ett tag, väntar mens om en vecka och allt känns som vanligt, har inga förhoppningar att vara gravid denna gången heller, vi har i alla fått telefontid till vår läkare och förmodligen remiss till IVF. Hoppas IVF är vägen till vårt mirakel.

Hoppas allt är bra med er, hoppas så att vi snart får våra mirakel.

Kramar i massor

Svar på tråden Fertilitetsutredning