Fertilitetsutredning
Har känt av en hel del, speciellt efter kl06 imorse, så tror ägget släppt nu medans jag sovit under dagen. Enligt alla länkar jag kommit över ska ägget ha släppt ca 36 timmar efter sprutan, och kl 06 var nästan 36timmar efter =) Får se hur det går. nu är det bara vänta.
Testade faktiskt nyss haha, inte för att kunna se graviditet såklart, men ville se om hormonerna från sprutan låg kvar, eftersom de kan finnas kvar och ge falska positiva test i 9-13 dagar, så ville bara veta om det var så, så att jag vet ungefär hur länge jag ska vänta. Kommer nog testa om ca 12 dagar (nästa fredag), då har det gått 14 dagar sen sprutan. både graviditetstestet och ägglossningstestet var utan tvekan positiva, så jag vet iallafall att det blev rätt med sprutan och jag fick i mig hormonerna =) Då kan jag iallafall vara säker på att äl skett, vilket är skönt =)
Vad skönt att det blev en fin dag ändå! =)
Låter som en trevlig kväll för er =)
Idag har jag inte hunnit med så mycket då jag tog sovmorgon till 21 haha. Brukar gå upp kring 16-18 när jag är ledig :P men behövdes =) Har fattat varför jag mår dåligt igen, sköldkörtelns värden har blivit sämre.. Kan bero på hormonerna men osäker.. men fått höja medicinen iallafall så är på rätt väg =) Hoppas värdena blir bättre snabbt nu =)
Händer något kul i veckan? här blir det bara jobb tisdag-fredag. På lördag ska jag på en konstrunda en snabbis och sen på bio med min syster på kvällen, och på söndag ska en kompis jag inte träffat på evigheter komma över =)
^gillar låten du la in. jättefin!
massor med kramar
Ah, jag hoppas verkligen ni får ett plus denna gången, så härligt det vore.
Själv har jag inte fått någon mens än, är på dag 35 idag, tog ett test nyss som visade negativt så är troligtvis inte gravid. Har känt flera dagar i rad att mensen är på väg men icke kommer den, denna gången känns det väl lite bra att mensen är sen för då kanske jag inte missar nästa ägglossning nu när jag åker till Skottland.
Nu har jag kanske börjat inse att vi behöver IVF till hjälp för att lyckas, jag har varit så säker varje månad att nästa gång kommer vi lyckas men nu har det gått för många månader så jag har börjat ge upp tanken lite. Vem vet kanske sker ett mirakel under tiden man väntar på IVF men annars är det bara att köra.
Vad jobbigt att dina värden ändrats, hoppas medicinen snart hjälper. När kommer du ta nästa prov i så fall?
Denna veckan ska jag jobba och har bokat in lite fika med några kompisar.
På lördag ska jag hem till föräldrarna på middag men annars har jag inget bestämt, själv då? Låter som om att du kommer få en mysig vecka. =)
Vilken bio blir det till helgen?
kramar i massor