• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-11-02 13:36:25 följande:

Hej vännen! =) 
    Oj låter som du haft fullt upp! Härligt att campingen var mysig, o kul att bli bortbjuden =) Jag var ute och åt med min faster och hennes man i lördags, och igår firade jag min kusin =) 

Det är okej. Hade ruggigt ont i ryggen och livmodern igår, men känns bättre idag =) Okej! Ja men verkligen. Håller tummarna för er =) 

Ingen mens än.. Hoppas den är påväg för får rejält ont till och från. Hoppas den kommer idag eller imorgon så jag får det värsta onda hemma! Börjar jobba igen på torsdag nämligen, så ligger helst hemma när jag får som ondast.. Om mensen kommer som den ska ska den komma på torsdag, så hoppas verkligen den kommer innan... 

Inte så mycket faktiskt, ska kanske på bio med sambon nån kväll nu, annars bara ta det lugnt. Börjar jobba igen på torsdag natt efter ca två veckors ledighet =) Åh, låter som en bra vecka du har framför dig! Massor med kramar till dig!

Hej fina =)

Har ni varit på bio än? =) Sambon vill se nya star wars nästa månad och jag får snällt följa med,hihi...kanske inte riktigt min typ av film men vad gör man inte för sin karl. =)

Måendet går verkligen upp och ner, igår kände jag mig nere och idag känner jag mer hopp, var ute och sprang med syrran nu på kvällen och det kändes uppfriskande.

Nu ska jag städa upp i köket efter maten sen mysa med lite te och serie, har börjat se en serie på viaplay som heter once upon a time, den verkar lovande.=)

Sänder dig massa goa kramar, tycker så synd dig med sådan mensvärk...

• Tess1984
    halo83 skrev 2015-11-04 12:02:54 följande:

Jason en klocka. Förutom dom 2 senaste gångerna, först va den 2 dagar sen å förra gången 3 dagar för tidig.. Men normalt sett har den varit regelbunden .

I morgon ska jag på vul å se om det syns nåt, annars får jag komma tillbaka om nån vecka igen :)

Härligt att höra att du blivit gravid, nu håller vi tummarna för oss andra i tråden också, berätta gärna hur det gick imorgon. =) *håller tummarna*
    Har du några gravsymtom? Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-03 20:47:47 följande:
    Tess1984 skrev 2015-11-03 18:15:10 följande:

Hej fina =)

Har ni varit på bio än? =) Sambon vill se nya star wars nästa månad och jag får snällt följa med,hihi...kanske inte riktigt min typ av film men vad gör man inte för sin karl. =)

Måendet går verkligen upp och ner, igår kände jag mig nere och idag känner jag mer hopp, var ute och sprang med syrran nu på kvällen och det kändes uppfriskande.

Nu ska jag städa upp i köket efter maten sen mysa med lite te och serie, har börjat se en serie på viaplay som heter once upon a time, den verkar lovande.=)

Sänder dig massa goa kramar, tycker så synd dig med sådan mensvärk...

Hej fina! =)

Ja det var skönt det kom nu o inte på jobbet!

Ska börja imorgon o äta 2 tabeltter om dagen i fem dagar.

Ja nu väntar vi på att filmen ska börja, om 30 miniter =) nya bond blir det. Har faktiskt aldrig sett en hel bond förut. Så det blir första gången!

Hehe okej! Den ska vi med se. Funderar på o dra ihop ett gäng o typ se alla tidigare filmer nån helg innan o sen se nya =)

O så vill jag se nya mockingjay också!

Härligt att det känns mer hoppfullt ikväll och att springturen var bra!

Låter som en bra kväll! Once upon a time är jättebra! Gillar gamla sagor o då är den perfekt!

Här blir det som sagt bio sen hemåt o ta det lugnt. Försöka städa lite och rensa kläder om värken tillåter! =)

Vad go du är! Skickar massor med kramar tillbaks!
    Hej tjejen.

Nu verkar det faktiskt gå bättre på familjeliv igen, sidan är inte seg längre. Håller tummarna för att det håller i sig.

Har sett ett par avsnitt av once upon a time nu och jag gillar den, har du sett alla säsonger? =)

Hur är det annars med dig? Själv är det hyfsat men jag känner som vanligt efter i kroppen som jag alltid gör innan den långa väntan på mensen. Känns såklart precis som vanligt, vet att gravsymtom och PMS kan kännas väldigt lika men jag kan inte låta bli att tänka att det säkert är kört denna gången också.

Var filmen bra igår? =)

Nu ska jag fortsätta att glo på någon serie!!!

Kramar i massor till dig..
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-11-04 12:02:54 följande:

Jason en klocka. Förutom dom 2 senaste gångerna, först va den 2 dagar sen å förra gången 3 dagar för tidig.. Men normalt sett har den varit regelbunden .

I morgon ska jag på vul å se om det syns nåt, annars får jag komma tillbaka om nån vecka igen :)

Hej, hur gick ultraljudet igår? Kram
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-11-06 09:23:09 följande:

Det gick jättebra! Så en säck på 22mm samt tjock och fin slemvägg så gyn bekräftade att det är en graviditet :) ska tillbaka den. 17:e för att kolla så det sitter där det ska och utvecklas normalt :) borde va i v 7 då

Åh vad skoj, alla lycka till er....  =)

Kramar i massor
  • Tess1984
    fabi skrev 2015-11-06 14:33:24 följande:

Hej! Det har gått ca 2 månader sen spermaprov nr 2. Jag fick ringa o fråga för ett par veckor sen om hormon provet han hade tagit eftersom doktorn aldrig ringde om de. Efter att ha pratat med en sjuksköterska så skickade doktorn ett brev där st stod att hormon proverna va ok och att hon hade skickat remiss till urologen angående spermaprovet na som visade stort antal vita blodkroppar. Han fick ju en antibiotika kur efter den första men det hjälpte ej. Men vi har som sagts väntat ca 2 månader sen senaste spermaprovet. Hur lång tid kan det egentligen ta att få något svar. Jag som tycker att jag ändå varit tålmodig och inte ringt igen. Tycker ni att jag borde ringa igen och höra?

Ett stort grattis halo83. Jag blev så glad när jag såg att du är gravid. Du ger oss hopp! Ja hoppas du får en underbar graviditet.

Hej fina, herregud vilken evig väntan, jag hade omedelbart ringt på måndag och fråga efter provet. Läkaren som ni har borde ju fått proverna nu, vilket tid allt ska ta.

Hoppas ni snart får ert svar, kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-04 20:42:13 följande:
    Hej fina! Ja det verkar så! De kanske har fått ordning på det nu!

Okej =) jo, de visar senaste säsongen i usa nu så kikar den!

Rätt trött, tvättmaskinen gick sönder igår mitt i en tvätt aå vi fick boka tid imorse o tvätta. Så kunde inte lägga oss o sova förrns ca 12! Tagit första 2 letrozoltabletterna idag också. Vul inbokat den 11 =)

Ja okej. :/jag håller tummarna för er! =)

Ja den var okej. Aldrig sett en hel bond-film förut faktiskt , men nu lyckades jag hålla mig vaken ;) haha.

Massor med kramar! =)
    Hej fina.

Allt bra med dig? Jag kom precis hem från Danmark, har varit där hela dagen.
    Vi glömde hoppa av båten i Danmark och fick åka tillbaka till Sverige och sen till Danmark igen, haha...vilken pärs...fråga mig inte hur vi lyckades med det :P

Några roliga planer i helgen?

Nu ska jag vila, är trött efter en hel dag i Danmark. =)

Kramar i massor

• Tess1984
    chbw skrev 2015-11-06 19:38:36 följande:
    Hej tjejen! =) 
    Här är det lugnt, något trött. kom inte i säng förrns typ 11 imorse, och blev väckt några timmar för tidigt pga grannarna spelade musik. Annars är det okej. Hur är det med dig? =) 
    men oj! haha det var bra jobbat att lyckas med det ;) 
    I helgen jobbar jag bara hela helgen =) själv då? 

det kan jag tänka mig! =) 
    massor med kramar
    Hallå =)

Jag mår bra, förutom att jag är lite orolig, väntar mens någon gång nästa helg och allt känns som vanligt, i så fall funkade inte hormonkurerna för oss, har börjat ställa in mig på IVF, trodde verkligen att detta skulle funka eftersom vi blivit gravida innan, fattar inte varför det har blivit så svårt helt plötsligt.
    Känner mig så besviken på hela denna pärsen just nu, längtar tär på psyket.

Denna helgen ska vi bara ta det lugnt, imorgon ska vi åka och fira svärmor, annars bara slappa. =)

Ha en fin arbetshelg, kramar dit tillbaka.
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-07 00:35:52 följande:
    Ja okej. Vad säger läkarna om varför set inte hänt något än? :/ håller tummarna för er<3

Ja jag förstår det. Som du säger väldigt tärande :/

Okej, låter som en skön helg iallafall! =) massor med kramar till dig!
    Hej tjejen...allt bra med dig?

Här går det, lider av en hemsk PMS bara, igår var den deppigaste dagen på länge, orkade inget förutom att tröstäta i soffan.

Läkaren säger inte så mycket men gav mycket hopp, måste få en telefontid till läkaren som utredde oss, han har jag inte pratat med sen i somras, han verkade så positiv då eftersom våra prover såg bra ut, han såg inga problem för oss att bli gravida men tyvärr är fallet inte så för oss. Hur går det för dig? Snart tid för ultraljud för din del?

Idag har jag varit och handlar i Ullared på g-kås, känner mig helt slut i pucken nu.
    Nu är jag värd en myskväll i soffan, hehe...kramar i massor
  • Tess1984
    Hallonsoda2016 skrev 2015-11-09 17:04:08 följande:

Är det normalt att bli lite rädd/skraj så här i utredningen? Rädd för spolning av äggledarna mm?

Min sambo har ännu inte lämnat spermaprov, svårt att få ihop det med jobb då kliniken där det ska lämnas är långt bort.

Ni som lämnat spermaprov, har ni behövt boka tid innan?

Hej

Ja jag var livrädd genom hela utredningen, rädd för vad vi skulle få för svar.
    Rädd för spolningen, så rädd att där skulle finnas allvarliga fel på oss.

Nej vi bokade aldrig tid till spermatid, utan proverna kunde man ta nästan alla dagar i veckan mellan 8 - 10, sambon prover togs nere i Malmö.

Hoppas er utredningen snart blir gjord, efter den kunde man andas ut lite, man kände sig förväntansfull inför behandlingen (vårt fall pergotime), tyvärr verkar inte detta gå så bra för oss, inne på sista kuren nu och jag misstänker att jag inte är gravid. Nu börjar jag ställa in mig på IVF.

Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning