velicious01 skrev 2015-05-26 01:28:24 följande:
Tack snälla för svar :) så härligt att kunna bolla lite tankar om de här med nån. Har bara berättat för 2-3 vänner men dom är inte i samma sits o tips som tänk inte på de dyker ofta upp ;)
Så du har endo och pco? Hur funkar de om man är i bebbe verkstan? Tänkte om du får värktabletter då? Läst på en del om endo o tycker mycket passar in på mig men inga läkare som tar en på allvar....bra att du får hjälp med äl. Håller tummar o tår att ni snart får ert plus! :)
Hoppas så att de "bara " är hypotyreos. Men vill ju göra dendär spolningen för o kolla att allt ser ok ut o kanske pergo med.
Nä min gyn verka inge bra tyvärr. Slarvig med. Vet inte om jag ska byta gyn?
Ja, det är så skönt att som du säger, bolla med någon i samma sits =)
Yes, endo och pco-s. Jag har opiater vid behov, som jag tar när jag får för ont av endon, den ena får jag bara ta vid mens då jag bevisligen inte är gravid, för den kan skada eventuell graviditet. Men den andra kan jag ta annars med. Försöker undvika så mycket som möjligt ändå dock. Målet är ju att bli gravid så snabbt som möjligt pga smärtan, så jag slipper gå utan behandling för länge, eftersom endon kan bli värre. Har gått utan behandling i drygt elva månader.. :/
Jag tycker du ska ta tag i o verkligen kolla upp om det är endo, för det behöver behandlas (om man inte är gravid/i vevan att bli gravid såklart). Tyvärr är snittiden 6-10 år på att få diagnos.. För många har det blivit ett krig varje dag för att få den hjälp man har rätt till tyvärr :( jag hade tur o hamnade hos en bra läkare när jag fattade att det inte var rätt o ha så ont som jag har. Var 19 då o hade haft svåra smärtor sen jag var 14..
Pco-s en gör att jag troligen har dåligt med ägglossningar. Även underfunktionen av sköldkörteln stör ut ägglossningen, så jag måste vänta in levaxinet och när ämensomsättningen kommer igång igen kommer förhoppnignsvis äl igång ordentligt igen, annars får jag ägglossningssprutor.
Behandlade du med levaxin? vad låg dina sköldkörtelvärden på? har du även fått kolla tpo-antikroppar?
Spolningen tycker jag borde vara standard i en fertilitetsutredning. Spelar ingen roll hur bra ägg man har o ägglossningar osv om inte ägget kan passera i äggledaren ju. Helknäppt..
Okej. Tråkigt att det känns så. Om du inte känner att den läkare du träffar är bra tycker jag definitivt du ska byta!
kram