chbw skrev 2015-09-30 20:41:30 följande:
Hej =)
Jag har lämnat blodprov, spolat och gjort vul. Sambon har lämnat spermaprov. Jag har troligen dåligt med ägglossningar pga pcos och/eller hypotyreos, så om jag får mens nu (väntas innan veckan är slut, bim idag eller imorgon) så kommer jag få sprutor för o framkalla äl :)
Har ni pratat något om behandling?
Vad tycker du om natural cycles? Jag gillar inte appen alls. Använder ändå pga fick 6månaders presentkort, så lika bra köra. Använder dock andra appar också som jag gillar bättre :)
Nej inte direkt, vi ska prata igen den 13 men har äl ca 18 så blir nog utan något nu denna månaden.
Jodå appen är bra bara lite jobbigt att ta de samma tid varje dag när man har barn och jobb och kan ha sovit dåligt. Ska ju helst ha sovit 5 timmar och helst inte ta det 04 om man annars tar det 05 ex. Men den har iaf hittat min ägglossning och jag har använt den i två månader nu. Men kör gärna med den då det kan va försent m älstickorna och ge fel svar osv. Så tar bara älstickor när nc tror jag ska närma mig äl.
Zazou skrev 2015-09-30 20:43:03 följande:
Då förstår jag om ni är både förvånade och frustrerade. Regelbunden cykel och ni har varit gravida förut gör ju att man höjer ett ögonbryn när det inte tagit sig efter ett år. Och även om det inte är något man vill höra sa vår doktor flera gånger att vi ska räkna med att tar ett år, trots behandling, men inte vara oroliga om det tar två. Så det är surt att höra även om man innerst inne vet om att det tar tid.
Hur gammal är ert första? Jag är också 25 år.
H*n är 3,5år, egentligen försök sen barnet va 6 mån men då med det tar sig när det tar sig. Efter bröllopet förra året satsade vi allt och m tester men utan något resultat.
Tess1984 skrev 2015-10-01 08:14:57 följande:
Hej
Vi har också gjort klar vår utredning och inga fel hittades, vi har precis kört igång med pergotime andra kuren, det är det vi kommer börja med.
Funkar inte detta blir vi satta i kö till IVF, vi har tidigare varit gravida men slutat i 2 missfall... nu har du försökt aktivt i 16 månader utan resultat.
Har inte läkaren rekommenderat någon behandling?
Tyvärr säger min läkare att det är normalt att det tar 1 år, för vissa längre utan att det är några fel, men fy vad jobbigt det är att länga efter en liten, känns som en evighet...hoppas ni snart blir gravida..kramar i massor
Nej va bara prat om spolningen så får nog reda på mer den 13de när vi ska prata i telefonen då om hur det har gått. Bokade tiden direkt efter spolningen och har ägglossning den 18. Blir att försöka som vanligt denna månaden. Är så sjukt jobbigt när jag har så många på facebook som är gravid och vissa redan har fått sina bebisar och man bara ser hur tiden går. Att veta hur länge man försökt och att längta så mycket att man bryter ihopa varje gång man får mensen :(
Men jag hoppas jag och ni i gruppen blir gravida snart och att vi får våran önskan.