• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • louisemostert
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 13:27:00 följande:

Louisemonstert. Åh vad spännande, vad nära du är nu :) wiiee :) Öm och ordentligt med flytningar har jag förstått är någonting positivt. De va bland det första läkaren frågade mig idag och jag fick ju då tyvärr säga nej eftersom jag inte har några känningar. Jasså avd hade du för dos och vilken fick du gå ner i nu? 

Finns risk att du är/blir överstimulerad? Är du nervös inför torsdag? 

Hej Amanda!!
    Ja man går runt och hoppas på det bästa nu :)
    Jag hade från början 150 av gonal f sen ner till 137,5 i några dagar och 125 dem två sista dagarna. Ikväll är det ägglosningssprutan som gäller :)
    Ja dem ville inte att mina äggstockar ska överarbetas. Ja lite nervös är man, kommer bli värre på torsdag morgon ;) 
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-14 14:11:21 följande:

Tjoho! :D De ringde precis från Linné-kliniken! Det blir ägglossningsspruta ikväll och äggplock på torsdag! Galet nervöst men samtidigt så skönt att det äntligen är dags!!! :)

Åååh va kul :) vilken tid? vi ska vara inne kl 07:30 så tar dem min man kl 08:00 sen mig kl 10:00 :D Wooohoooo :D:D:D
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-14 17:04:45 följande:
    Åååh va kul :) vilken tid? vi ska vara inne kl 07:30 så tar dem min man kl 08:00 sen mig kl 10:00 :D Wooohoooo :D:D:D
    Oj, ni får vara morgonpigga! :) Vi ska inte vara inne förrän kl.10.30. Man börjar bli sjukt nervös nu... Fast ändå glad och förväntansfull på samma gång :) Jag är mest orolig för att det inte ska bli något ägg befruktat så att det inte blir någon återinföring, det vore FRUKTANSVÄRT att inte ens få chansen att ruva efter denna långa förberedelse... MEN nu ska vi vara positiva, det kommer att gå bra för oss båda! Skönt att slippa ta fler sprutor efter ikväll! :)
  • fröken fegis
    Saturnus skrev 2015-04-14 15:01:55 följande:
    Åh härligt! Hur många ägg fick du ut? Hur många befruktade? Stort lycka till!
    Tack för lyckönskningen! På torsdag ska jag ta ut äggen så vi får se hur många det blir, förhoppningsvis blir man ruvare på lördag! :)
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-14 20:57:20 följande:

Oj, ni får vara morgonpigga! :) Vi ska inte vara inne förrän kl.10.30. Man börjar bli sjukt nervös nu... Fast ändå glad och förväntansfull på samma gång :) Jag är mest orolig för att det inte ska bli något ägg befruktat så att det inte blir någon återinföring, det vore FRUKTANSVÄRT att inte ens få chansen att ruva efter denna långa förberedelse... MEN nu ska vi vara positiva, det kommer att gå bra för oss båda! Skönt att slippa ta fler sprutor efter ikväll! :)

Håller med till tusen, måste vara positiv :)

Mina bröst är så fruktansvärt öma och trött är jag. Ska ta sprutan kl 23:00 så måste hålla mig vaken haha.

Ja det blir en tidigt start på torsdagen :)

Kram!! ???? ????
  • AmandaJakobsson80

Åh så spännande för er! Ni måste berätta hur de går sen med allt :) hoppas verkligen det går vägen.

Tar ni sjukdagar eller komp eller semester?

• fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 21:21:22 följande:

Åh så spännande för er! Ni måste berätta hur de går sen med allt :) hoppas verkligen det går vägen.

Tar ni sjukdagar eller komp eller semester?

Ja, vi får verkligen hoppas på det bästa! :) Både jag och min man är egna företagare. Mannen kan bara lämna sin verksamhet några dagar utan bekymmer men jag har 20 hästar här hemma som ska skötas så det blir en del pusslande för att få ihop det... Men med goda vänners hjälp så går det :)
  • AmandaJakobsson80

Nån som vet hur vanligt det är med överstimulering?

Lite smånojig när vi höjde min dos så pass. Men läkaren sa att östrogenhalterna var låga.

Hur vet man att man blivit nedreglerad?

Tusen frågor hela tiden men detta är ju något väldigt stort o känslomässigt.

• fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 21:26:22 följande:

Nån som vet hur vanligt det är med överstimulering?

Lite smånojig när vi höjde min dos så pass. Men läkaren sa att östrogenhalterna var låga.

Hur vet man att man blivit nedreglerad?

Tusen frågor hela tiden men detta är ju något väldigt stort o känslomässigt.

Jag verkar inte ligga i risken för överstimulering så jag vet inte så mycket om det. Men jag blev också nojjig när de höjde min dos från 150-275 och det dröjde 5 dagar innan nästa kontroll, men jag oroade mig helt i onödan :) Om du är nedreglerad eller inte syns på blodprov.
  • AmandaJakobsson80

Fröken fegis: Ok vad skönt. Kände du någon skillnad när du gick upp i dos? Tack vad gullig du är som svarar på mina tusen frågor <3

Svar på tråden Långt protokoll