AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-27 10:52:48 följande:
Hej tjejer!
ÄP Gick galant, var väldigt glad då jag har både utomkved och spolning av äggledaren i bagaget så ja var en aning rädd. Vet inte hur många äggblåsor jag hade men de fick fram 10 ägg varav 9 befruktade. De valde att skjuta fram mig från en tvådagars odling till femdagars då jag var i riskgruppen för överstimulering?
De ville se hur jag mår under de här dagarna. Nu hoppas jag verkligen att jag inte är det så de inte avbryter och nekar mig i morgon vid återföringen. Nån som har erfarenhet av femdagarsodling?
Hur svullen har ni varit efter äggplocket? hur mår ni?
Jag är ordentligt svullen och förstoppad men i övrigt mår jag ju bra.
Har det gjort ont vid återförandet?
Hej!
Äntligen!!! Som vi har undrat vad det blev av dig! :)
Vad skönt att ÄP gick bra (det borde ju det enligt statistiken ;) ) och 9 befruktade av 10 är ju ett helt fenomenalt resultat!! Nej, jag var väl inte i närheten av någon överstimulering eftersom jag hade hälften så många ägg och de valde att sätta tillbaka ett 2-dagars. Var inte svullen alls så att det syntes något utvändigt, men det kändes ju i äggstockarna i nästan en vecka efteråt. Jag var också HELT förstoppad de första dagarna efter ET men det gav med sig tack o lov.
Återförandet kändes i stort sett inte alls, ungefär som att ta cellprov. Då hoppas vi att det blir återföring för dig de närmsta dagarna. Spännande! :) Håller tummarna!