• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-04-22 21:50:54 följande:
    Ja jag ska göra det, har man försökt sen sept -09 så är ju 14 dagar ingenting egentligen, så ska härda ut de här dagarna!! :)
    Åh, då har ni försökt längre än oss. Vi har försökt sedan dec -10. Men håll ut och kämpa på, det blir värt det i slutändan! :)
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-22 08:22:02 följande:

Igår tog jag Ovitrelle-sprutan. Fick lov att ta den själv då mannen ej hade möjlighet. Det gick bra. Kändes knappt.

Idag ska jag inte ta någonting och i morgon bitti gäller det! Så nära nu, iiiihhhh Glad 

Tänker på dig idag! Hoppas att allt har gått bra! :)
  • louisemostert
    Zamira skrev 2015-04-22 14:47:20 följande:

Aha okej, vilken tur :)

Jag ska fortsätta med sprayen när jag börjar med gonal-f, dock ska bara spraya en gång per dag istället för två!

Nä, inte mer än det stundvis känns varmt, sen bränner det av sprayen i näsan, men den känslan får jag av vanlig nässpray också :)

Jag fick också fortsätta med sprayen två ggr per dag då jag började på Gonal F
  • fröken fegis

Nej men Amanda! Nu får du inte hålla oss på sträckbänken längre ;) Hur har det gått?!!! Bra hoppas jag! Kram

• louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-26 17:43:15 följande:

Nej men Amanda! Nu får du inte hålla oss på sträckbänken längre ;) Hur har det gått?!!! Bra hoppas jag! Kram

Ja men är ju nyfiken :)
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-26 18:59:57 följande:
    Ja men är ju nyfiken :)
    Hur är det själv Louise? Vet ni vad nästa steg blir? Kram
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-26 19:08:59 följande:

Hur är det själv Louise? Vet ni vad nästa steg blir? Kram

Läkare ska ringa i slutet på maj :( känns så långt bort. Lär ju inte hända något innan sommaren.

Hon snacka om att hon också skulle skicka en remiss för att "skölja äggstockarna" vet inte vad det betyder men har inte fått någon tid än iaf. Tänkte jag ska ringa imorgon för att påminna dem :) hur känner du dig? Kram
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-26 21:09:26 följande:
    Läkare ska ringa i slutet på maj :( känns så långt bort. Lär ju inte hända något innan sommaren.

Hon snacka om att hon också skulle skicka en remiss för att "skölja äggstockarna" vet inte vad det betyder men har inte fått någon tid än iaf. Tänkte jag ska ringa imorgon för att påminna dem :) hur känner du dig? Kram
    Usch, vad trist när det drar ut så på tiden... :( Själv pendlar jag mellan att vara ganska optimistisk till jättepessimistisk... Ruvardag 8 idag, kan inte påstå att jag känt några symtom överhuvudtaget, men det ska man väl kanske inte göra så här tidigt heller. Har testdag om en vecka måndag den 4/5 men tänkte tjuvtesta på lördag om mensen inte hinner före. Känns som att det är bra att "ha helgen på sig" att bearbeta ett minus (eller fira ett plus! :) ). Tänker på dig ofta, så sjukt orättvist att det inte ens blev ett helt försök för dig. Men en sköljning av äggstockarna gör kanske nytta och då ska du se på äggskörd nästa gång! :) kram
  • AmandaJakobsson80

Hej tjejer!

ÄP Gick galant, var väldigt glad då jag har både utomkved och spolning av äggledaren i bagaget så ja var en aning rädd. Vet inte hur många äggblåsor jag hade men de fick fram 10 ägg varav 9 befruktade. De valde att skjuta fram mig från en tvådagars odling till femdagars då jag var i riskgruppen för överstimulering?

De ville se hur jag mår under de här dagarna. Nu hoppas jag verkligen att jag inte är det så de inte avbryter och nekar mig i morgon vid återföringen. Nån som har erfarenhet av femdagarsodling?

Hur svullen har ni varit efter äggplocket? hur mår ni?
    Jag är ordentligt svullen och förstoppad men i övrigt mår jag ju bra. 
    Har det gjort ont vid återförandet?

• fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-27 10:52:48 följande:

Hej tjejer!

ÄP Gick galant, var väldigt glad då jag har både utomkved och spolning av äggledaren i bagaget så ja var en aning rädd. Vet inte hur många äggblåsor jag hade men de fick fram 10 ägg varav 9 befruktade. De valde att skjuta fram mig från en tvådagars odling till femdagars då jag var i riskgruppen för överstimulering?

De ville se hur jag mår under de här dagarna. Nu hoppas jag verkligen att jag inte är det så de inte avbryter och nekar mig i morgon vid återföringen. Nån som har erfarenhet av femdagarsodling?

Hur svullen har ni varit efter äggplocket? hur mår ni?
    Jag är ordentligt svullen och förstoppad men i övrigt mår jag ju bra. 
    Har det gjort ont vid återförandet?

Hej!
    Äntligen!!! Som vi har undrat vad det blev av dig! :)
    Vad skönt att ÄP gick bra (det borde ju det enligt statistiken ;) ) och 9 befruktade av 10 är ju ett helt fenomenalt resultat!! Nej, jag var väl inte i närheten av någon överstimulering eftersom jag hade hälften så många ägg och de valde att sätta tillbaka ett 2-dagars. Var inte svullen alls så att det syntes något utvändigt, men det kändes ju i äggstockarna i nästan en vecka efteråt. Jag var också HELT förstoppad de första dagarna efter ET men det gav med sig tack o lov.
    Återförandet kändes i stort sett inte alls, ungefär som att ta cellprov. Då hoppas vi att det blir återföring för dig de närmsta dagarna. Spännande! :) Håller tummarna!
Svar på tråden Långt protokoll