Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM april 2015

Hallonpaj skrev 2015-04-03 06:31:28 följande:

God morgon. Jag hade en sån underlig känsla i magen igår kväll när jag skulle sova. Det kändes som blåmärken i magen när jag låg eller tröck på den, så jag tog trots allt ett billigt test nu på morgonen och kunde inte riktigt tro mina ögon, varav det blev två till.

Jag som aldrig fick utslag på äl-testen och har inga som helst symptom som jag kan säga beror på graviditeten. Jag är i chock! Men jag är Gravid!! HjärtaSolig

Stort grattis! Vilken underbar påskpresent!

Känns som att det är typiskt det där att man är gravid när man känner som minst!
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-04-03 08:31:45 följande:

Men alltså jag trodde min äl var igår???

Precis lika starka igår morse som idag. Och igår kväll var det ju svagt? (Fast jag hade bara hållt mig i 2 timmar)

Nu hade jag bara hållt mig i 2 timmar (haft världens minsta kissblåsa inatt och kissat 3ggr!!) och ändå precis lika starka streck!

När är min äl igentligen? Har jag flera? Haha php7Tz7A305236.jpg

Skulle säga att du har äl idag eller imorgon. Ibland stiger det långsamt och går lite upp och lite ner. Så har det varit för mig på sistone. Irriterande värre! Kändes det som att ägget släppte igår, eller? Tycker att det är så tydligt när smärtan bara upphör.

Har du koll på din temp är det ju annars tydligt när det släpper, eftersom tempen höjs dagen därpå. Tycker jag är en stor hjälp i denna djungel. :-P
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-04-03 11:25:06 följande:
    Ja idag har jag inte alls ont i magen och inte öm heller så trodde ju verkligen att det släppte igår.

Har ju redan haft 2 nästan 3 dagar med starkt utslag..

Nä har inte tempat alls..

Får väl fortsätta testa i em och imorgon bitti o se..

Så är väl bara att fortsätta att ha sex varje dag haha.
    Hahaha. Ja, ni får helt enkelt "ligga i" några dagar till.
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-04-04 01:13:51 följande:
    Ja, har tänkt mer och mer senaste dagarna och insett att 3 år mellan faktiskt är helt okej... känner mig inte lika stressad längre! Hur skönt som helst, vill gärna ha en vårbebis nu istället!
    Jag äter munkpeppar och bidrottninggelé, tänker att det kanske hjälper cykeln att komma igång direkt. Så det kan ju vara ett tips om det inte kommer igång av sig självt... smile1.gif
    Kapar lite här och flikar in att innan jag fick barn tyckte jag att typ 2 år var perfekt mellanrum, men nu tycker jag att 3 känns mycket bättre! Har en tvååring hemma och den trotsen får gärna gå över lite, innan nästa plutt dyker upp.

Känns lättare att resonera med en 2,5-3-åring också!
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-03-31 20:19:47 följande:
    Men åh, vad jävligt! smile4.gif  Hoppas du får tid hos gyn snart! Tar du nåt annat än rosenrot för cykeln? Progesteronkräm? Jag äter munkpeppar nu, ges tydligen till försökande som sista hjälp innan man går över till medicinska hjälpmedel.. i något land.. tror jag (bra minne, ja...). Men kanske kan vara värt att testa?

Låter skitbra! Lika bra att matcha bf när vi ändå är i farten. smile2.gif  När blir nästa äl för dig tror du? Ungefär?
    Detta missade jag helt! :-P

Jag fick tid hos gyn 16/4, så det gick ju relativt fort!

Ja, kör rosenrot (mest för att jag mår bra av dem, för de verkade ju inte göra så mycket för äl för min del) och sen mellan äl och mens kör jag progesteronkräm. Men jag börjar misstänka att jag har för högt prolaktin, märkte nämligen att ena bröstet läckte lite vid förra äl och det och kort lutealfas är typiska symptom på det, så skall bli skönt att utreda om så är fallet.

Hoppas på äl typ 22/4 (alltså bim 29-30/4), så då kan jag ju fortsätta vara kvar i den här tråden.
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-04-04 14:46:28 följande:
    Ja, sen får de ju gärna vara lite pottränade med så man inte behöver byta blöja heeela dagarna. smile5.gif Våran dotter pratar fortfarande enbart marsianska och blandar svenska och engelska hejvilt så alla extra månader är nog bara ett plus. Så länge inte bebisen dröjer till 2017, DÅ blir jag less.
    Hur är det med din son, har han börjat förstå vad en potta är? smile2.gif

Svarade på ditt inlägg några sidor bak förresten, tänkte att du kanske missade det. Så du inte tror jag ignorerade det. smile2.gif
    Jadå, han vet vad det är, men är i nuläget inte jätteintresserad av att använda den (inte på rätt sätt i alla fall, att sätta den på huvudet eller dylikt verkar däremot hur kul som helst). Tänker sätta in en intensiv nu till sommaren, då det inte är lila förödande om det händer en olycka.
  • Symetrical
    isali skrev 2015-04-04 18:09:11 följande:

Hej mina vänner! Imorn är dagen med stort B, alltså BIM. Dock så är alls test hittills negativa. Så det blir nog mens närsomhelst! Har hållt mig härifrån så suget att testa skulle bli mindre. Men satsar på nästa månad då! Tror april är en bra tid för ägglossning, speciellt efter påsken och allt. Dock är BIM först i maj, så jag får hänga på nästa tråd :)

Än lever hoppet! Håller tummarna!
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-04-08 13:38:37 följande:

jaha... tror jag är på äl+5 och nu fick jag bruna flytningar på pappret när jag var på toa så är väl mensen som är på g igen såhär nära efter äl =(

Lider med dig!
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-04-08 16:19:28 följande:
    Tack =(
    Jag har fått tid till gyn för att kolla upp vad som ligger bakom min korta lutealfas nu nästa torsdag den 16:e. Skönt att få reda ut det och se om det finns något man kan göra åt det.
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-04-08 20:07:05 följande:
    Åhh vad skönt! Hur länge har du haft så?
    Slutade med minipiller i feb 2014 och sen tog det 5 mån att få första mensen. Efter det har den varit väldigt oregelbunden, med en lutealfas på typ 7 dagar senaste 4 cyklerna... Stör mig bara att det inte går åt rätt håll!
Svar på tråden BIM april 2015