Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM april 2015

Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-28 21:13:04 följande:
    Mina test har varit som ditt understa i tre dagar men idag va de som typ de översta. Vi mös i förrgår men inte igår. Hjälper de om vi myser ikväll ? För sent?
    Det lär inte varit för sent igår, med tanke på att ägget med största sannolikhet släppte någon gång under gårdagen och dessutom är befruktningsdugligt i upp till 24 timmar efter det.

Kanske redan har frågat detta, men har du koll på tempen? Isf får du ju en bekräftelse på om su hade äl eller inte!
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-03-29 00:42:43 följande:

I morgon bitti kör jag igång med ÄL-test för denna månaden. Har väntat med dom något denna månaden för jag märkt att jag varit ute för tidigt med dom innan pga oregelbundna cykler. Innan graviditet så kunde jag känna när jag hade ÄL, idag drygt 8 månader efter förlossning fick jag liknande känningar. Första gången sedan jag blev gravid som dessa känningar gjorde sig påminda ????. Håller tummarna att vi tajmat 6:et rätt denna månaden ????

Du har kanske inte ens haft äl innan..? Brukar ju ta ett tag att få igång allt efter förlossning. Och ammar man tar det ju ännu längre tid!
  • Symetrical
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-29 07:13:23 följande:
    Okej man kan ju hoppas :) hade jätteont i magen igår och den va helt svullen. Idag är allt borta haha :P än så länge.

Nä jag tempar inte :) tänkte prova de nästa gång :)
    Låter verkligen som att du hade äl igår, med tanke på dina symptom, så borde varit perfekt timat med sex i torsdags och sen igår. Nu håller vi alla tummar och tår!
  • Symetrical
    isali skrev 2015-03-29 15:40:00 följande:
    Ser något på översta :) håll dig 4 dagar så tror jag på starkare utslag!
    I second that!
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-03-29 13:59:19 följande:

Tror min äl är på g! Strecket vara bara lite svagare än teststrecket imorse. Har börjat få lite molvärk, mått illa i tre dagar och idag började jag blöda med.. Såå taggad att ha sex när man mår såhär vid äl varje månad. Och vet att värken bara kommer bli värre med : (.

Men ni får gärna skriva in mig i listan. Får väl se om bim kanske kommer när den borde om ca två veckor eller om den fortsätter att vara dum o komma alldeles för tidigt aå inte inte ens ägget får en chans att fästa.

Men skriv in bim 13/4 är ni snälla!

Låter precis som mitt dilemma! :-/ Hur lång lutealfas har du haft senaste cyklerna? Min har bara varit 7-8 dagar. Suger ganska hårt! Funderar på att boka in en tid hos en barnmorska, för att eventuellt få progesterontabletter utskrivet. Riktigt taskiga odds för att fästa för ett eventuellt befruktat ägg i nuläget.
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-03-29 21:31:02 följande:
    Första månaden efter att jag slutat med p-piller var det bara 4 dagar emellan och förrs 6 dagar.. Så jäkla irriterande!!

Ringde bm (fick inte prata med min) och hon sa bara att jag fick vänta nån månad och fortsatte det fick jag ringa gyn.

Men blir det likadant denna månad så tänker jag ringa och höra..

Ja det är ju det!
    Det tycker jag absolut att du skall göra! Du kan ju alltid krydda storyn lite för gyn och lägga på ett par månaders kort lutealfas.

Fick tempdipp nu idag (äl+6) och har molvärk som är skrämmande lik mensvärk, så tror att den tyvärr redan är på g. Är den det går det snarare åt fel håll än åt rätt!
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-03-30 07:29:35 följande:
    Ja! Har nog äl imorn. Börjar få väldigt ont i magen! Så ägget borde nog släppa idag eller imorn...
    Så ja till helgen kommer väl mensen igen så får jag ringa gyn nästa vecka isf....

Ne!! Hoppas inte! dessa dumma kroppar!!

Jag som hade så lätt att bli gravid med sonen. Fast då slutade jag iofs med p-piller typ 2-4 månader innan vi började försöka (och lyckades fösta månaden med äl stickor, månaden innan försökte vi med men hade ingen aning om när jag hade äl). Och då kände jag ingenting vid äl oc nu har jag mer smärtor än vid mens! Och så ska man lyckas ha sex med det. Yeey!!
    Förstår precis vad du menar! Kände av äl innan sonen, men bara som en svag värk, vilket jag såg som en fördel då jag allt visste exakt när äl skedde och aldrig behövde hålla på med äl-test. Nuförtiden känner jag också brutalt mycket! Illamående och magsmärtor. Betydligt värre och längre än mensvärken, som jämt bara sitter i någon dag.

Senaste äl har vi satsat på att ha sex ett par ggr innan, efter det att äl-flytningarna kommit igång och sen en gång precis när magsmärtorna lagt sig något, dvs i princip exakt i samband med att ägget släppt skulle jag tro.

Nu har faktiskt min mensvärk lagt sig något igen, så hoppas på falskt alarm. Inga spottings än så länge i alla fall och det brukar jag alltid få typ dagen innan mensen kommer igång. Håller tummarna allt jag kan för att både du och jag slipper mens på många månader här framöver!

Hur gammal är din son förresten? Min blev två i januari.
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-03-30 09:39:10 följande:

För att göra mina cykler ännu märkligare så har jag nu fått en blödning. Som en mensblödning kan vara i slutet. Fattar ingenting....?

Men har inte du äl här i dagarna..? Man kan ju blöda lite kring äl.
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-03-30 12:09:43 följande:
    Ja usch vilken äl kan ge! Och jag har mått illa i 4 dagar innan med! Och blödde en del igår.. Jättekul att ha sex då!

Okej ja vi hade sex igår ändå och kör på i några dagar till nu. Så hoppas vi!!

Ja hoppas hoppas!!

Min son blir 19 månader om 6 dagar.

Och jag hoppas att vi lyckas bli gravida innan juni så jag får samma sgi..
    Aha, okej. Vad innebär det då? Får du lägre föräldrapenning annars? Inte så insatt i det där... Själv har jag betydligt mer i lön nu än förra gången jag vart gravid, så kommer bli mer lönsamt nästa föräldraledighetsperiod.
  • Symetrical
    lanylena skrev 2015-03-30 13:01:56 följande:
    Förlåt om jag kapar lite, men min dotter och din son är lika gamla då, Symetrical. Min dotter fyllde nämligen också 2 i januari. smile1.gif Vad kul smile1.gif Och så har vi ÄL och BIM nästan samtidigt.
    Haha, där ser man! Kanske vår jämngamla får syskon nästan samtidigt då!

Var bor ni någonstans?
Svar på tråden BIM april 2015