• isali

BIM april 2015

Hallå! Kommer också in här :)

Första riktiga försöket sen uttag av spiral då min mens dök upp förra veckan. Så enligt beräkningar så har jag ÄL den 21 mars och BIM den 3 april. Har redan kört igång med ÄL tester för jag vägrar missa denna månad! :)

• isali

Har beräknat att min ÄL borde ske kring den 20-21. Men för säkerhetsskull så tar jag ett ÄL test varje dag. Någon mer än jag som verkligen inte vill missa den? Dock är testerna svaga, och idag var det svagare. Men håller hoppet uppe!

• isali
    MomSCA skrev 2015-03-17 09:56:17 följande:

Då har vi äl typ samtidigt isali! Äl-testar också nu för att inte missa!!! Mina såg lika ut igår och idag.

Ska bli spännande och se om man ens har ägglossning!

Jag är 40 men har nog inte fattat att jag blivit äldre och att det kan bli svårare denna gång.

Men med lite tur så!!!

Det var visst starkare idag, såg det senare, yes! Har också hört det men samtidigt så tror jag ändå inte att det spelar så stor roll. Min mamma fick 2 barn efter 40!
  • isali

Nu tror jag äntligen att min ÄL är på G! Imorse var det ett väldigt svagt streck, men ikväll tog jag ytterligare ett och det var mycket starkare. 

Det är fortfarande lite svagare än kontrollstrecket. Så tror ni att ÄL kanske sker imorn, övermorn eller vad tror ni? 

Karln ska nämligen till snoppdoktorn imorgon och kolla om han fått urinvägsinfektion. Ingen av oss vågar dock ha sex ikväll, kan det bli försent imorgon?

Inte hela världen ifall vi missar en månad. Men har varit så taggad på denna ÄL då jag tagit test varenda dag och det blir det första riktiga försöket!

• isali
    MomSCA skrev 2015-03-22 23:18:18 följande:

Isali vad skönt!!

Skälv börjar jag bli orolig att jag ens kommer att få nån äl trots att jag lovat mig själv att ta det lugnt!

Tack MomSCA!

Känns riktigt skönt! Ska dock ta ett till efter jobbet imorn för att vara säker. Hoppas på ett icke streck!

Håll ut! Tappa inte tålamodet :) jag är hundra på att du också kommer att få ÄL snart! Har du tagit ett test?
  • isali
    Sötistilde skrev 2015-03-23 07:45:55 följande:

Jag hade legat i :) :)

Det gjorde vi också! Kunde inte hålla oss ifrån lite mys när det var sådär starkt! Ska ta ett till idag så hoppas på ett väldigt svagt test :D
  • isali
    MomSCA skrev 2015-03-23 07:15:09 följande:

Helt blankt äl-test på morgonen....

Hört att man inte ska ta på morgonkisset. Slutade göra det och fick klarare resultat! Men hursomhelst! Håller tummarna för dig!
  • isali
    Körsbärsblom90 skrev 2015-03-23 13:26:50 följande:

Hej! Skulle vilja hoppa in här! Tror och hoppas att jag hade äl den 20-21 mars och hade oskyddat den 19 mars. Håller nu alla tummar och tår för att det tar sig. Kan inte tänka på något annat och måste prata av mig bim är först 3/4 :S förstår inte alls hur jag ska klara av att vänta så länge!

Vad roligt! Hade också beräknat den 21. Tror dock det sker idag! Så fick två dagar senare. Jag måste hålla mig till den 3-5e mars innan jag ens vågar testa. Jobbigt med all väntan och att inte kunna prata öppet om det. Vill hålla det hemligt! Inte för karln då.
  • isali

Okej tjejer! Nu har jag en samling ÄL tester hära. Alla foton är tagna innan det torkat. Ja, ni ser ju dag och tiden! Hade jag ÄL igår? Vad tror ni?

Vi passade på att mysa igår så förhoppningsvis om ett ägg släppt, så har vi prickat in det rätt (förhoppningsvis). Supertaggad!

Hur såg/ser era positiva ÄL tester ut?

• isali
    Misshjb skrev 2015-03-23 21:01:22 följande:

Man ser att igår var den starkast och har börjar sjunka idag. Din ÄL har redan varit skulle jag tro:) hoppas ni prickar

ÅH! Hoppad att det är så! Första riktiga försöket så jag är helt lyrisk. Kanske tjatar om detta men det är så spännande :)
Svar på tråden BIM april 2015